„Opel Insignia“ modeliui, pelniusiam „Metų automobilis 2009“ titulą, vokiečių inžinieriai suteikė išskirtines technines naujoves – visų varančiųjų ratų sistemą (AWD) su pažangia kontrolės sistema, įžvelgiančia kritines situacijas prieš joms iškylant. Iki šiol tokia inovacija buvo diegiama tik į kur kas brangesnius sportinius automobilius ar prabangius sedanus, rašoma gamintojo pranešime.
Opel Insignia
© Gamintojo nuotr.

Tarp kitų visais ratais varomos „Insignia“ versijos išskirtinumų – „FlexRide“ važiuoklė ir elektroninė-hidraulinė daugiadiskė sankaba.

Prisitaikanti AWD sistema pasižymi ir žaibiška reakcija į perspėjimo sistemos signalus. Kontrolės davikliams įžvelgus kritinę situaciją, prisitaikanti AWD sistema vos per 80 milisekundžių (arba vienu akies mirktelėjimu) atlieka reikalingą sprendimą, sklandžiai paskirstydama variklio jėgą tarp priekinės ir galinės ašies arba tarp galinių ratų. Sūkio momento paskirstymo proporcijų amplitudė svyruoja nuo 0 iki 100 proc. Priešingai nei įprastinėse AWD sistemose, „Opel“ inovacija garantuoja kur kas greitesnį vairavimo saugumą didinančios ir vairuotojo klaidas ištaisančios kontrolės įsiterpimą.

Jau dabar daugiau kaip 5 proc. naujųjų „Insignia“ automobilių iš 177 tūkst., užsakytų Europoje, sudaro versijos su prisitaikančia AWD sistema. Ji standartiškai komponuojama į sportinius OPC modelius ir „Insignia“ modifikacijas su benzininiais 2.8 V6 turbo varikliais. Pasirinktinai prisitaikanti AWD sistema gali būti montuojama „Insignia“ versijose su 2.0 l benzininiais turbo varikliais.

Prisitaikanti AWD sistema informaciją gauna iš trijų modulių – kėbulo (BCM – Body Control Module), variklio (ECU – Engine Control Unit) ir elektroninės stabilumo programos (ESP). Iš minėtų daviklių siunčiami duomenys analizuojami centriniame modulyje. Pagal poreikius variklio pajėgumai per hidraulinę „Haldex“ daugiadiskę sankabą paskirstomi kiekvienam ratui atskirai. Esant būtinybei, net iki 100 proc. variklio jėgos gali būti perduota vienam iš galinių ratų. Todėl „Insignia 4x4“ automobilis gali saugiai važiuoti net trims ratams atsidūrus ant ledo, o tik vienam ratui turint sukibimą su kelio danga.

Moduliuose esantys davikliai stebi įvairius važiavimo parametrus: automobilio pasvyrimo kampą, ratų sukibimą, važiavimo režimą, vairo padėtį, ratų sukimosi greitį, akceleratoriaus pedalo poziciją, variklio sūkius ir pan.

„Didžiausias prisitaikančios AWD sistemos pranašumas pagrįstas jos sugebėjimu kritinėje situacijoje reaguoti greičiau, negu sprendimus sugeba priimti vairuotojas“, – teigė „Insignia“ modelio važiuoklės kūrėjų vadovas Andreas Hollas.

Prisitaikanti AWD sistema turi dar kelias funkcijas. Tai degalų taupymo ir sportinio važiavimo režimai, įjungiami mygtuko paspaudimu. Važiuojant greitkeliu, galima atjungti galinius varančiuosius ratus, taip taupant degalų sąnaudas. Pasirinkus sportinį režimą, daugiau variklio jėgos perduodama galiniams ratams.

Lietuvoje „Opel Insignia 2.0 Turbo Edition“ (su 162kW/220 AG varikliu) su AWD sistema kainuos nuo 97 tūkst. Lt.

Opel Insignia
Opel Insignia
© Gamintojo nuotr.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Apklausa: vokiečiai vis skeptiškiau vertina „dyzeliukus“ (16)

Vokietijos automobilių pirkėjai vis skeptiškiau vertina automobilius su dyzeliniais varikliais,...

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (3)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (36)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Kinų gamintojai žengia į Europą su nauju prekės ženklu – kompaktiniu visureigiu (11)

Kaip jau žinoma, „Geely“ nupirkta „Volvo“ kompanija stipri, kaip niekada anksčiau. Kalbama,...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (148)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (60)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (30)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1229)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (7)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (341)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (33)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (6)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (20)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...