Aišku, toks situacijos vertinimas - per daug supaprastintas, ir vargu ar vienintelio kurso, t. y. pelno kurso, besilaikantys verslo rykliai mestų milijonines lėšas tik tam, kad pabandytų atsiriekti dalelę milijardinio automobilių gamybos verslo.

Jie tikrai žino, ką daro. Ypač jei kalbame apie „Apple“ korporaciją. Tad galime neabejoti, jog jų sprendimas žengti į naują sritį - pasvertas ir 10 kartų pamatuotas. Ir dabar atėjo laikas kirpti.

Gamins Austrijoje?

Pirmosios žinios apie tai, kad JAV informacinių technologijų gigantas ketina pasekti „Google“ pėdomis ir pradėti gaminti savo prekės ženklo automobilius, pasirodė dar pernai. Vieni jas vertino rimtai, kiti - kaip gandus, dabar aiškėja, kad tokie planai gali virsti realybe.

Vakarų žiniasklaidos duomenimis, „Apple“ Vokietijos sostinės Berlyno centre atidarė slaptą laboratoriją, kuriame ir vystomas savojo „obuolio“ modelio, varomo elektra, projektas.

Teigiama, kad „Apple“ elektromobiliai rinkoje pasirodys iki 2020 metų, ir jie bus surenkami vieno didžiausių šios pramonės atstovų - Kanados ir Austrijos koncerno „Magna Steyr“ - gamyklose.

„Magna Steyr“ šiuo metu surenka BMW, „Mercedes-Benz“, MINI bei „Peugeot“ markių automobilius. Ir esą „Apple“ elektromobiliai būtų gaminami gamykloje Austrijoje nutraukus dviejų MINI modelių - „Paceman“ ir „Countryman“ - surinkimą.

Beje, anksčiau skelbta, kad dėl galimos gamybos amerikiečiai derėjosi su BMW ir „Daimler“, tačiau vokiečiai paskelbė nenorintys tapti dalių tiekėjais IT kompanijai. Tiesa, karštą norą draugauti su „Apple“ išreiškė koncerno „Fiat Chrysler Automobiles“ vadovai, bet jie šiuo atveju nebuvo iš pirmųjų.

Žinomi ir nežinomi

Nepatvirtintomis žiniomis, šiuo metu minėtoje laboratorijoje Berlyne dirba 15-20 „aukščiausio lygio“ specialistų, kurių paslaugomis anksčiau naudojosi įvairios vokiečių automobilių gamybos kompanijos.

Pavyzdžiui, „Frankfurter Allgeimene Zeitung“ teigia, kad tai - „jauni progresyvaus mąstymo profesionalai, kurių inovacinės idėjos nesulaukė ankstesnių darbdavių palaikymo“. Jie amerikiečių IT gigantui kurs ne tik mechaninius mazgus bei programinę įrangą, bet ir rinkos strategiją.

Vienas vardas automobilių pasaulyje žinomas gana gerai - „Apple“ pasamdė buvusį „Tesla“ kompanijos viceprezidentą ir buvusį „Aston Martin“ vyriausiąjį inžinierių Chrisą Porrittą. Verta pažymėti, kad britas prisidėjo prie elektromobilio „Tesla Model 3“, tarp jo darbų - ir „Aston Martin One-77“ bei „V12 Zagato“ „superautomobiliai“.

„Gandų nekomentuojame“

Kol kas „Apple“ projektas žinomas kodiniu „Titan“ pavadinimu, nors ir skelbiama, kad elektromobilis greičiausiai gaus vardą, atitinkantį kitų šio koncerno produktų stilių - „iCar“.

Prototipą net pavyko nufotografuoti bandymų metu. Iš jų aišku, kad tai bus nedidelė, miesto gatvėms pritaikyta transporto priemonė. Teigiama, kad tai nebus bepilotis modelis, nors jis ir turės kai kurias autonominio valdymo funkcijas.

Vienas iš variantų - iš pradžių „obuolmobiliai“ bus siūlomi tik nuomai ir vadinamojo dalinimosi automobiliais („Carsharing“) paslaugoms, nes visavertei prekybai reikia deramo pardavimo salonų ir techninio aptarnavimo stočių tinklo.

Tik viena pastaba - visa tai nepatvirtinta oficialiai. „Apple“ atstovai savojo automobilio planų niekada nekomentavo, taip pat pasielgė ir su vokiečių spauda, jai atsakę, jog „kompanija nekomentuoja gandų ar spekuliacijų, tarp jų - ir apie „iCar“.

Naftininkų automobilis

O tuo metu išlindo dar vienas vardas, iki šiol su automobilių pramone susijęs tik netiesiogiai - olandų gamtinių dujų bei naftos gavybos bendrovės „Royal Dutch Shell plc“, geriau žinomos tiesiog kaip „Shell“.
"Shell" pristatė savo automobilį

Ji išplatino informaciją apie „Shell Concept Car“ - trivietį automobiliuką, pasižyminti itin mažomis kuro sąnaudomis. Teigiama, kad degalų jis naudoja 34 proc. mažiau palyginti su bet kuriuo kitu miesto automobiliu, o jį gaminant reikia perpus mažiau energijos nei standartiniam šeimyniniam modeliui ir 69 proc. mažiau nei visureigiui.

„Shell Concept Car“ - tai modelio T.25, kurį dar 2010 metais sukūrė „McLaren“ kompanijos konstruktorius Gordonas Murray'us, įpėdinis. Palikęs savo ankstesnę darbovietę, inžinierius įkūrė nuosavą firmą „Gordon Murray Design“.

G. Murray'aus sukurtą „iStream“ pavadintą platformą ir turi „Shell Concept Car“. Vairuotojo sėdynė sumontuota salono viduryje, dvi sėdynės keleiviams - gale. Oro pasipriešinimo koeficientas - 0,29.

Technologija „iStream“ leidžia keisti automobilio išvaizdą paprasčiausiai keičiant kėbulo dalis. Įdomu tai, kad ją žada naudoti ir motociklų gamintojas „Yamaha“, 2017 metais žadantis pristatyti savo... pirmą automobilį.

Teigiama, kad 550 kilogramų svorio „Shell“ konceptas jau išbandytas ir miesto sąlygomis, ir greitkelyje. Rezultatas toks - 2,64 litro šimtui kilometrų važiuojant 70 km/val. Variklį sukūrė buvęs „Honda“ komandos „Formulėje-1“ inžinierius Osamu Goto. Tai - visiškai pakeistas trijų cilindrų 660 kub. cm motoras iš „Smart“ modelio.
"Shell" pristatė savo automobilį

Kai kurios automobilio dalys sukurtos naudojant 3D spausdintuvą, kitos pagamintos iš angliavandenilio pagrindą turinčio pluošto, o tai, teigiama, yra ketvirtadaliu pigiau už įprastą plieninį kėbulą.

Dar vienas žaidėjas

Ir dar vieni pramonininkai, iki tol neturėję nieko bendro su automobiliais, imasi jo kūrimo. Tai - dulkių siurblių gamintojas „Dyson“ iš Didžiosios Britanijos.

Bent taip įsitikinusi vietos žiniasklaida, kuriai pro akis neprasprūdo kovą šalies Vyriausybės svetainėje paskelbta informacija apie nacionalinės infrastruktūros vystymo planą iki 2021 m. Ten buvo paminėta, jog firma „Dyson“ kuria elektromobilį, ir prie jo projekto dirba net 500 žmonių.

Tiesa, netrukus ši informacija iš interneto dingo - liko tik viena eilutė apie tai, kad buitinės technikos gamintojas iš Vyriausybės gavo 16 mln. svarų akumuliatorių kūrimui.

Logiškas klausimas toks - kam tie akumuliatoriai? Juolab kad ir pati firma pernai pasiskelbė investuosianti milijardą svarų į naujos kartos akumuliatorių kūrimą ir netgi įsigijo amerikiečių kompaniją „Sakti3“, taip pat kuriančią inovatyvius akumuliatorius.

Tiesa, gandų apie elektromobilį „Dyson“ nepatvirtino. Bet ir nepaneigė...

Beje

Šių metų pradžioje kompanija „Apple“ užpatentavo interneto domenus apple.auto, apple.car ir apple.cars.