Tą padaryti taip pat padėtų gamintojo deklaruojamos dinaminės charakteristikos, aktyvi aerodinamika bei įspėjimas galinio vaizdo veidrodėliuose apie aklojoje zonoje atsidūrusias transporto priemones. Smarkiai pažengusios technologijos lyginant su Le Mano lenktynėseFerrari“ triuškinusiu vyresniuoju broliu GT40. Šiuos automobilius susieti nėra lengva, vien pagal išvaizdą tikrai nepanašu, jog jų tėtis yra tas pats. Tik nereikia skubėti teisti, nes jų kilmė turi panašumo.

GT40 turi dvi amerikietiškas dalis: aštuonių cilindrų variklį ir mėlynąjį ovalą, visa kita – britų kūryba. Deja, amerikietiško originalumo mažokai ir GT90: nors jį JAV per pusmetį surinko nedidelis būrelis „Ford SVT“ inžinierių, svarbios jo detalės yra pasiskolintos ir modifikuotos iš britiškojo „Jaguar XJ220“: aliumininė, korio struktūros šasi, dviejų trikampių svirčių pakabos sistema bei 5 laipsnių pavarų dėžė, kurią jie sujungė su naujai sulipdytu V12 varikliu.

Žodis „sulipdytu“ čia pasirinktas neatsitiktinai. Dvejiems pasmerktiems „Lincoln Mark VIII V8“ varikliams buvo apkarpytas cilindrų skaičius iki 6; tuomet šie luošiai buvo suvirinti taip, kad būtų gauta šešių litrų, 48 vožtuvų, dvylikos cilindrų konfigūracija. Įspūdinga, tačiau norint, kad jėgainė prilygtų automobilio išvaizdai ir patenkintų „Ford SVT“ vadovo Johno Colleti minimalią 600 arklio galių užgaidą, prie variklio buvo prisukti keturi „Garett T2“ turbokompresoriai.

Galiausiai, visa ši inžinerija paslėpta po anglies pluošto kėbulu, kuris taip pat slepia sodriai mėlyną saloną. Į jį galima patogiai patekti paspaudus geltoną mygtuką šalia durų. Pro jas įlipus, atsiduriama tarsi „Ford“ emblemoje: iš gilaus mėlynumo išsiskiria tik kampuota anglies pluošto centrinė konsolė ir atidengtas pavarų perjungimo mechanizmas, panašiai kaip „Spyker C7“. Reikia pripažinti, kad devintajame – dešimtajame dešimtmetyje buvo madinga visas salono detales spalvinti viena spalva, įskaitant ir vairą. O juo šiame modelyje pasukti priekines 18 colių 275 mm pločio, „GT90“ raštą turinčias padangas nėra lengva dėl neįdiegto vairo stiprintuvo. Galinėms coliu didesnėms 355mm pločio padangoms viso 720 AG ir 895 Nm krūvio kentėti nereikia, nes nepabaigto modelio turbinų slėgio kraneliai pilnai atsukti ir jos didina slėgį nebent atmosferoje. Tokia tvarka nepatenkinti pabėgo daugiau nei 300 „arklių: ir automobiliui įsibėgėti iki 100km/val. per gamintojo numatytas 3 sekundes ar juo labiau pasiekti 370 km/val. maksimalų greitį tampa nebeįmanoma. „Ford GT90“ taip ir liko nepabaigta vienetinė parodų puošmena. Gaila, nes tai buvo geras amerikiečių bandymas sukurti tikrą superautomobilį.

Ford GT-90

Kaina: 12.7 mln litų (įvertinus infliaciją)
Variklis: 12 cil. benzininis 5927cm3
Sukimo momentas: 895 Nm esant 4750 aps./min.
Galia: 720 AG esant 6600 aps./min.
Maks. greitis: 370 km/h
0-100km/val.: 3.0 sek.
Svoris: 1451 kg
Pavarų dėžė: Mechaninė, 5 laipsnių
Varantieji ratai: Galiniai

Žemiau galite žiūrėti video, kaip šį modelį 1996-aisiais bandė tuomet gerokai vešlesne šukuosena pasižymėjęs „TopGear“ laidos vedėjas Jeremy Clarksonas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)