Skelbiama, jog sukurta trečios kartos automobilių prisitaikanti žibintų sistema, kuri bus įdiegta po dabartinės AFL+ „bi-xenon“ sistemos, dėl kurios daugelyje „Opel“ modelių yra iki 10 apšvietimo funkcijų, ir „Opel“ LED matricos žibintų sistemos, kuri greitai bus taikoma serijinėje gamyboje.
„Jau maždaug dveji metai, kai mes kuriame šią šviesos krypties ir intensyvumo reguliavimo koncepciją, pagrįstą tuo, kur žiūri vairuotojas. Kuo geriau suprantame šios technologijos pranašumus, tuo intensyviau stengiamės įgyvendinti mūsų bendrą projektą“, – sako „Opel“ apšvietimo technologijų direktorius Ingolfas Schneideris, apibūdindamas unikalų „Opel“ Tarptautinio technologijų plėtros centro ir Darmštadto technikos universiteto bendradarbiavimą.
Buvo siekiama sukurti paprastą sistemą, tinkamą naudoti serijinės gamybos automobilyje. Skirtingai nei kuriamų aukšto lygio akių judesių sekimo sistemų, kurioms yra reikalingos 5–10 kamerų, atveju, pirmiausia buvo naudojama paprasta interneto kamera. Nukreipta į vairuotojo galvą, ji sekdavo gerai matomas kūno dalis, pavyzdžiui, nosį ir akis, siekiant nustatyti judesį ir tokiu būdu vairuotojo regėjimo liniją.
Tada sistema paversdavo surinktą informaciją duomenų komandomis, skirtomis elektroniniu būdu valdomiems jungimo įtaisams, kurie greitai nukreipdavo automobilio priekinių žibintų lęšius. Nors šis metodas buvo labai artimas priekinių žibintų valdymui akių judesių pagalba, duomenų apskaičiavimas vis tiek užtrukdavo per ilgai, o interneto kameros įrašymo greitis taip pat buvo per lėtas, kad būtų patenkinti daug dėmesio reikalaujantys kelių eismo sąlygų reikalavimai.
Greita reakcija ir išmanus uždelsimas
Liko tik viena problema. Praktikoje vairuotojo akys labai natūraliai ir nesąmoningai peršoka nuo vieno dėmesį atkreipiančio dalyko prie kito. Tad, jeigu priekiniams žibintams būtų leidžiama tiksliai sekti šiuos judesius, automobilio šviesos pluoštas padrikai šokinėtų aplink, ir ši savybė būtų nepriimtina nei vairuotojui, nei kitiems eismo dalyviams.
„Siekdami išspręsti šią problemą, sėkmingai sukūrėme sudėtingą uždelsimo algoritmą, kuris užtikrina tinkamą judesių srautą šviesos pluoštui, – sako I. Schneideris. – Kitas svarbus pranašumas yra tas, kad akių judesių sekimo įtaisas nėra individualiai pritaikytas konkrečiam vairuotojui. Sistema veikia puikiai bet kam esant už vairo.“ Net jeigu vairuotojo dėmesys akimirksniui nukrypsta nuo priešakyje esančio kelio, apšvietimas visuomet bus nukreiptas kelionės kryptimi. Taip yra dėl to, kad artimosios žibintų šviesos užprogramuotos užtikrinti minimalų tinkamo apšvietimo lygį.
Šviesu kaip dieną: LED matricos šviesos sistema