Baterijų gamyklos ketina keltis į Europą ir tokiu būdu meta iššūkį lyderiaujančiai „Tesla Inc.“, kuri baigia statyti savo gamyklą Nevadoje, ir siekia greitesnio perėjimo prie „žaliosios“ energijos tiek automobilių gamybos, tiek ir energetikos sektoriuje.
"Daimler AG" antrinės įmonės baterijų gamykla
© Reuters / Scanpix

Vokietijos kanclerė Angela Merkel palaimino naująją 500 mln. eurų vertės gamyklą, kurioje bus surenkami ličio jonų energijos baterijos, skirtos „Daimler AG“ gaminamiems prabangiems „Mercedes-Benz“ ir „Maybach“ automobiliams, rašo „Bloomberg“.

Sprendimas statyti gamyklą 130 km į pietus nuo Berlyno patvirtina, kad tiek automobilių gamintojai, tiek ir energetikos sektoriaus bendrovės žengia į energijos kaupiklių gamybos teritoriją. Technologijos – esminis veiksnys, be kurio neįsivaizduojamos naujosios kartos „žaliosios“ transporto priemonės ir galimybė panaudoti vėjo ir saulės skleidžiamą energiją tada, kai to reikia labiausiai. Kaip rašo „Bloomberg New Energy Finance“, dviem dominuojantiems pramonės sektoriams judant ta pačia kryptimi baterijų kainos turėtų mažėti ganėtinai sparčiai.

„Baterijų kainoms krentant ir energijos tankiui didėjant elektros baterijomis varomi automobiliai iki 2030 m. turėtų tapti pigesni nei degalus naudojantys jų ekvivalentai“, – patikino analitikas Nikolas Soulopoulas iš „Bloomberg LP“.

Prognozuojama, kad iki 2021 m. pasauliniai baterijų gamybos pajėgumai padidės daugiau nei dvigubai ir pasieks 278 gigavatvalandes (šiuo metu šis rodiklis siekia 103 gigavatvalandes). Dar planuojama, kad Europai tenkanti rinkos dalis per tą patį laikotarpį padidės beveik dvigubai, lyginant su šiuo metu fiksuojamais 2,5 proc.

Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir "Daimler AG" valdybos pirmininkas Dieteris Zetsche
Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir "Daimler AG" valdybos pirmininkas Dieteris Zetsche
© AFP / Scanpix

Tikimasi, kad planuojamos statyti didelės gamyklos Švedijoje, Vengrijoje bei Lenkijoje kartu su „Daimler“ baterijų surinkimo gamykla Vokietijoje patenkins tokių automobilių gamintojų kaip „Volkswagen AG“ ir Renault SA“ poreikį. Tokiu būdu ličio jonų baterijų kainos turėtų sumažėti 43 proc., o elektromobiliai turėtų tapti daugumai priimtina ir prieinama realybe.

Dar svarbu žinoti, kad pigesnės baterijos suteikia galimybę mažinti energijos kaupiklių, švelninančių elektros energijos svyravimus, kainas. Didžiausias Italijos skirstytojas „Enel SpA“ apjungęs bateriją su vėjo jėgainių parku padėjo sistemos valdytojams pagerinti elektros energijos gamybos rezultatus elektrinėje net 30 proc.

„Akivaizdu, kad baterijos – tai esminis atsinaujinančių elektros šaltinių įgalinimo veiksnys, – neabejojo „Enel“ inovacijų skyriaus vadovas Riccardo Amoroso. – Mūsų bandomuosiuose pramoninio lygmens projektuose stebėjome įspūdingus rezultatus, ypač džiaugiamės padidėjusio programavimo ir sumažėjusio kintamumo pasiekimais.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (3)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (32)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Kinų gamintojai žengia į Europą su nauju prekės ženklu – kompaktiniu visureigiu (4)

Kaip jau žinoma, „Geely“ nupirkta „Volvo“ kompanija stipri, kaip niekada anksčiau. Kalbama,...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Top naujienos

Pavalgęs A. Užkalnis sako, kad Nidą metas branginti, kol visai užbrangs (50)

Žinau, žinau, šiandien ne toks sekmadienis, kad galima būtų ramiai apie Nidą rašyti: nebėr tų...

Trečdalis menopauzės sulaukusių moterų turi šią „dovaną“: ginekologas paaiškino, kada reikia sunerimti (15)

Daugelis moterų net neįtaria, jog jų gimdoje vystosi miom a. O dažniausiai jas atlikti padeda...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (158)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Greitai uždirbti iš savo buto gali ne visi: ko labiausiai reikia? (2)

Lietuvoje, ypatingai didmiesčiuose ir kurortuose, populiarėja trumpalaikės nuomos verslas. Jį...

Sąmokslo teorijų karalienė: kas slypi už kalbų apie slapta pasaulį valdančius žmones (387)

Mito apie iliuminatus atsiradimo istorija atskleidžia, kaip šiandien gimsta melagingos žinios, o...

Skaitmeninės legendos: A. Sabonis ir Š. Marčiulionis žais tarp visų laikų NBA geriausiųjų? (4)

Vasarai artėjant prie pabaigos NBA vaizdo žaidimų kūrėjai atskleidžia vis daugiau paslapčių...

„Velomaratono“ dalyviai slysčiojo lietaus išpraustame Vilniuje, bet gerino pernykščius rezultatus (18)

Sekmadienį aštuntą kartą startavo masiškiausias šalyje dviračių sporto renginys...

Sugriuvus automobilių stovėjimo aikštelei, mašinos pakibo ore (17)

Nottinghamo centre, įgriuvus daugiaaukštei automobilių aikštelei, dalis joje stovėjusių mašinų...

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (143)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (44)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...