Automobilių ir transporto pramonė Europoje sukuria didelę dalį bendrojo vidaus produkto. Šis sektorius tiesiogiai ar netiesiogiai yra apie 12 mln. žmonių pragyvenimo šaltinis. Nors Lietuva neturi automobilių gamyklų, tačiau autoservisai ir panaudotų automobilių prekybos verslas mūsų šalyje klesti.

Šiaulių autoservisų asociacijos vadovas Anatolijus Kirjazovas pirmadienį „Žinių radijo“ laidoje „Kuo gyveni, Europa?“ sakė, kad skatindama automobilių pramonę ES turi ne tik ekonominių interesų, bet ir siekia Lietuvai aktualaus saugumo keliuose didinimo.

Nors buvo bandoma Lietuvoje politinėmis priemonėmis griežtinti automobilių techninę apžiūrą, tačiau dėl didelio pasipriešinimo šios idėjos atsisakyta. Pasak A. Kirjazovo, taupydami lietuviai ne visiškai suremontuoja savo senus ir dažnai gendančius automobilius. Kur kas išlaidesni yra mūsų šalyje panaudotus automobilius perkantys kazachai, rusai ir kitų rytinių valstybių piliečiai.

Kauno prekybos, pramonės, ir amatų rūmų Marijampolės filialo direktorė Algimanta Pabedinskienė teigia, kad anksčiau automobilių prekybos ir paslaugų sostine tituluota Marijampolė šio verslo neatsisakė iki šiol, nors panaudotų automobilių turgus dabar didžiausias Kaune.

Ar ES siekis skatinti naujų automobilių pardavimą kaip nors paveiks Lietuvos autoverslo sektorių, kuris paremtas senų automobilių prekyba ir aptarnavimu? A. Kirjazovas įsitikinęs, kad tai duotų naudos ir mūsų šaliai, nes padidėtų paslaugų kokybė – naujesnius automobilius aptarnauti reikia didesnės kompetencijos.

Skatinti naujų automobilių rinką ES taip pat verčia automobilių gamintojus slegiantis pasaulio ekonomikos nuosmukis. Paklausa smunka, bet konkurencija aštrėja, ir ES automobilių gamybos koncernai tiek namuose, tiek užsienyje susiduria su vis didesnėmis problemomis.