DELFI skaitytojai neliko abejingi kvietimui išsakyti nuomonę apie Lietuvos eismo kultūrą. Komentarai kasdien pilasi šimtais, o savo pozicijas gina visi eismo dalyviai – vairuotojai ir pėstieji, taksistai ir viešojo transporto keleiviai, pareigūnai ir dar tik besimokantys vairavimo paslapčių. Redakciją pasiekė ir skaitytojų laiškai, kuriuose dalijamasi mintimis apie padėtį Lietuvos keliuose. Publikuojame pirmąsias istorijas (kalba netaisyta).
© Corbis/Scanpix

Trūksta platesnio požiūrio kitų eismo dalyvių atžvilgiu

Mane labiausiai erzina važiavimas II eile ir dažnai lėčiau nei leidžiama eismo taisyklėse, net jeigu I eilė tuščia! Jeigu kažkam labai „dega“ – gal yra skubama į svarbų susitikimą arba į kokią nelaimę, atsitikusią artimiems žmonėms ir t.t. važiuoji kaip vėžlys arba žioplinėji kaip turistas, važiuok I eile!Ir tu žybink šviesomis arba signalink – gauja „žąsinų“ tau niekada nepasitrauks...

Asmeniškai visada pasitraukiu, kai pamatau atvažiuojantį greičiau nei pats vairuoju, automobilį, t.y. trūksta platesnio požiūrio nei ties savo nosimi, noro būti neegoistu ir pagarbiu kitų eismo dalyvių atžvilgiu!

Rytis

Erzina pėstieji be atšvaitų tamsiu paros metu

Žmonės kartais turbūt net nesusimąsto, kaip sunku vairuotojui pastebėti per perėją einantį asmenį tamsiais rūbais ar neprisegusius jokių šviesą atspindinčių prietaisų. Per televiziją yra rodoma nemažai laidų („Autopilotas“, „Ne vienas kelyje“ ir t.t) kaip apsisaugoti ir nesukelti eismo įvykio, tačiau jaučiu, kad žmonėms tai iš tiesų nėra priimtina.

Savo šeimos nariams nuolat patariu užsidėti atšvaitą,tačiau bergždžiai... Maždaug atrėžia: „Kaip aš čia eisiu per miestą, prisisegus nesąmones...“ Kalbant apie save, visai neseniai taip pat nelabai paisiau perspėjimų, eidavau per gatvę be atšvaitų.. Prieš 8 mėnesius gavau vairuotojo pažymėjimą. Mano nuomonė visiškai pasikeitė. Dabar aš suprantu, kaip yra sunku vairuotojui pastebėti per perėją einantį žmogų be atšvaitų. Ne veltui yra posakis: „Pėstysis niekada nesupras vairuotojo neatsisėdęs į jo vietą!“

Šiuo metu šalyje eismo sąlygos taip pat sunkokos,dėl sniego ar ledo.Vairuotojui staigiai stabdant kelyje taip pat gali nukentėti transporto priemonių savininkai, esantys už jo. Niekada nežinai kaip gali tekti staigiai stabdyti norint išgelbėti kito žmogaus gyvybę. Dažnai dėl to ir įvyksta daug autoįvykių, žūsta žmonės. Manau, kad valstybė turėtų susirūpinti šia problema, kuri ateityje gali tik blogėti. Noriu, kad automobilių kelių eismo direkcija baustų asmenis, neprisisegusius atšvaitų tamsiu paros metu, einančius kelkraščiu už gyvenvietės ribų, per perėją ir t. t. kaip to reikalauja taisyklės.

Justina

Vadinti pėsčiuosius „kėgliais“ – labai ciniška

Labiausiai erzina psichopatinių sutrikimų turintys vairuotojai, kurie puikiausiai mato, kad jiems dega raudonas šviesoforo signalas, bet lekia link sankryžos didžiuliu greičiu, kartais dar ir lenkia, o paskiau kerta per stabdžius.

Dar erzina tie vairuotojai, kurie mato, kad jiems dega raudonas šviesoforo signalas, ir reikės stoti į ilgą automobilių eilę, bet vistiek nepraleidžia pėsčiųjų, o stoja ant pėsčiųjų perėjos, „lipdami“ ant prieš tai stovinčio automobilio. Arba važiuoja prieš pat nosį pėsčiajam, ir sustoja už kelių metrų, vos pervažiavę perėją.

Labai erzina tie, kurie tiesiog „stumia“ pėsčiuosius, einančius per perėją, degant žaliam šviesoforo signalui – ne visi juk gali eikliai šuoliuoti, o vaikus ir senutes tai išgąsdina.

Dar erzina vairuotojai, kurie spaudžia garso signalą, nors mato, kad prieš tai stovintys automobiliai dar nespėjo pajudėti, o šviesoforo signalas pasikeitė tik prieš pusę sekundės, ir tik tik pajudėjo pirmasis automobilis, stovintis arčiausiai sankryžos, o po jo stovi dar keliolika.

Dar labai erzina vairuotojai, kurie sako, kad pėstieji patys turi jų saugotis ir vadina juos „kėgliais“ – labai ciniška.

Dar erzina pensininkai, kurie kaip zuikiai laksto per gatves neleistinose vietose, ir dar įstrižai.

Sigita

Jeigu turite atskiros publikacijos vertą istoriją apie eismo kultūrą ir manote, kad ji bus aktuali tūkstančiams vairuotojų bei norite ja pasidalinti, siųskite ją el. paštu: baudoskvitas@delfi.lt .

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (2)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (47)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (42)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (36)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (99)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (98)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1137)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...