Reguliuojamose, tačiau papildomų šviesoforų sekcijų neturinčiose sankryžose nepatyrusiems vairuotojams – „kleveliams“ tenka patirti ir kuriozinių, ir avarinių situacijų.
Žvėryno tilto eismas
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Saugaus vairavimo specialistai teigė, jog egzistuoja dvi pagrindinės taisyklės, kurių reikia laikytis, ir tada problemų ir nesusipratimų galima išvengti.

Kaskart keikiasi

Pusantrų metų vairavimo patirtį turintis Gabrielius, nors save įvardija jau neprastu vairuotoju, prisipažino, kad reguliuojamos sankryžos, kuriose prie šviesoforų nėra papildomų sekcijų, iki šiol kelia stresą.

„Kai tokioje sankryžoje reikia pasukti į kairę, visada keikiuosi. Iš priekio atvažiuoja didelis automobilių srautas, kuris, regis, niekada nesibaigs, o man reikia kelias sekundes pagalvoti, kaip elgtis. Jei tik yra galimybė, visada stengiuosi tokių sankryžų išvengti“, – teigė Gabrielius.

Jis tikino, jog Vilniuje, kur gyvena ir mokėsi vairuoti, problemų kyla mažiau, tačiau nuvažiavus į kitą miestą, tos reguliuojamos sankryžos tampa tikru košmaru.

„Nežinai, kada ta sankryža bus, nespėji persirikiuoti. Suprantu, kad patyrę vairuotojai puikiai vairuoja, pavyzdžiui, ir Berlyne, o ne tik Vilniuje ar Kaune, tačiau mums, kurie dar turime mažai patirties, tos reguliuojamos sankryžos be papildomų sekcijų tikrai yra išbandymas“, – neslėpė pašnekovas.

Kitas vairuotojas beldė į langą

Metus „klevelio“ statusą turinti Toma net juokėsi prisiminusi, į kokias kuriozines situacijas yra patekusi tokiose sankryžose.

„Puikiai žinau taisyklę, kad tokiose sankryžose norint sukti į kairę, reikia praleisti visus, kurie važiuoja tiesiai arba suka į dešinę. Kai užsidega raudonas šviesoforo signalas, sustoju prie STOP juostos, o kai užsidega žalias šviesoforo signalas, lieku prie jos stovėti, nes juk laikausi taisyklės, kad reikia praleisti visus, kurie važiuoja tiesiai arba suka į dešinę. Kol mokiausi vairuoti, kažkaip neužsifiksavo, jog kai užsidega žalias šviesoforo signalas, reikia įvažiuoti į sankryžą, o tada, kai pravažiuoja visos mašinos, pabaigti manevrą. Todėl kartą nutiko tikrai juokinga situacija“, – prisiminusi juokėsi Toma.

Ji prie STOP juostos stovėjo, kol kokius tris kartus užsidegė raudonas, o paskui žalias šviesoforo signalas, tačiau vis bijojo pajudėti iš vietos. Tuomet neapsikentęs vairuotojas, kurio automobilis stovėjo už Tomos, priėjo prie jos mašinos lango, pabeldė ir išrėkė: „Tu gal važiuok, nes taip stovėsime visą dieną“.

„Po tokios situacijos pasiskambinau savo buvusiam vairavimo instruktoriui ir pasikonsultavau, kaip elgtis. Po konsultacijos problemų daugiau nekilo“, – teigė Toma.

Ereliams – kritika

Gabrielius pripažino, jog tokiose reguliuojamose sankryžose, kur nėra papildomų šviesoforų sekcijų, kyla problemų ir dėl pėsčiųjų.

„Man dega žalia šviesa, todėl ir važiuoju. Porą kartų vos nepartrenkiau per perėją ėjusių žmonių, nes jiems irgi degė eiti leidžiantis šviesoforo signalas, o aš pamiršau, kad eisme dalyvauja ne tik automobiliai, bet ir pėstieji. Nuo tada esu atidesnis“, – tikino Gabrielius.

Reguliuojamose sankryžose nepatyrusiems vairuotojams kyla problemų ne tik sukant į kairę, bet ir į dešinę. Daugelis pamiršta, jog tiek sukant į kairę, tiek į dešinę, jei posūkį galima atlikti tik iš vienos juostos, tai rikiuotis galima į kurią tik pageidaujama.

„Dabar tai jau žinau, bet anksčiau tikrai kildavo problemų, kai pasukdavau į dešinę, o tada staigiai reikėdavo persirikiuoti į antrąją juostą, nes iš jos man reikia sukti į kairę, kur yra darbovietės automobilių stovėjimo aikštelė“, – kalbėjo Toma.

Ji priekaištavo kelių ereliams, kurie nesilaiko taisyklės, jog norint sukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforo signalas, bet prie jo yra lentelė, leidžianti sukti į dešinę, būtina sustoti prie STOP juostos.

„Važiuoji sau ramiai, o tada iššoka koks nors erelis prieš nosį, net nepristabdęs. Dažnai „kleveliams“ priekaištaujama, kad pridaro nesąmonių. Tačiau mes klaidas darome todėl, kad esame nepatyrę. Tai, aišku, nepasiteisinimas, bet kelių erelių elgesys tikrai yra netoleruotinas ir jis nepadeda saugiau jaustis gatvėse“, – konstatavo pašnekovė.

Jei nematai, nevažiuok

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas, paklaustas, kaip saugiai įveikti reguliuojamą, bet papildomų šviesoforų sekcijų neturinčią sankryžą, kai norima sukti į kairę, teigė, jog reikia laikytis dviejų pagrindinių taisyklių.

„Kai užsidega žalias šviesoforo signalas, vairuotojas privalo įvažiuoti į sankryžos vidurį, tačiau neišlįsti į priešpriešinio eismo juostą. Kiek pastebėjau, nepatyrusiems vairuotojams tai ir yra sunkiausia, nes tą vidurį reikia nustatyti iš akies, mat, deja, linijų dažniausiai nėra. Faktas tas, kad įvažiuoti į sankryžą privaloma, tai nėra joks didvyriškumas“, – teigė A. Pakėnas.

Jo žodžiais, neretai pasitaiko situacijų, kai sankryžos viduryje atsiduria du vairuotojai, kuri abu nori sukti į kairę, tačiau yra atvažiavę iš skirtingų pusių.

„Stovi tos sankryžos viduryje ir per kitą automobilį nematai, ar dar yra atvažiuojančių mašinų, ar jau laisvas kelias. Dažnai būna taip, kad automobilių nematyti, todėl vairuotojas nusprendžia važiuoti, o tuo metu kaip tik atlekia kokia mašina ir nori „peršokti“ sankryžą, kol dar dega žalias šviesoforo signalas. Taip įvyksta ne viena avarija. Todėl taisyklė paprasta: kol tikrai nematai, kad kelias laisvas, tol nevažiuok“, – patarė vairavimo instruktorius.

Raudona neturi gąsdinti

Anot jo, dar viena nepatyrusių vairuotojų problema tokiose sankryžose yra tai, kad jiems įvažiavus į jos vidurį, eismo srautas nesibaigia tol, kol neužsidega raudonas šviesoforo signalas.

„O kai raudona, tada baimė, juk negalima važiuoti. Tačiau Kelių eismo taisyklėse aiškiai pasakyta, jog kai esi sankryžoje, privalai baigti manevrą. Todėl nesvarbu, kad užsidegė raudonas šviesoforo signalas, reikia važiuoti į kairę. Tokios taisyklės galioja ne tik Lietuvoje bet visoje Europoje“, – tikino A. Pakėnas.

Jei į automobilį, kuris sankryžoje baiginėja manevrą degant raudonam signalui, įvažiuos kita mašina, kuri pradėjo važiuoti savo juosta, nes užsidegė žalia šviesoforo spalva, avarijos kaltininkas bus pastarojo automobilio vairuotojas.

Nepaiso naujos taisyklės

A. Pakėnas taip pat pastebėjo, jog nemaža dalis vairuotojų nepaiso taisyklės sustoti prie STOP juostos, kai dega raudonas šviesoforo signalas, o prie jo yra lentelė, leidžianti sukti į dešinę.

„Ši taisyklė sugalvota ne šiaip sau. Anksčiau dažnai būdavo, kad vairuotojai, sukantys į dešinę, nepraleisdavo jiems iš kairės atvažiuojančių automobilių, kuriems dega leidžiantis važiuoti šviesoforo signalas. Filosofija, matyt, buvo tokia, kad juostos yra dvi ar trys, todėl aš suksiu į pirmą, o tie, kurie atvažiuoja iš kairės, gali įvažiuoti į antrą ar trečią juostą. Per tokius pamąstymus kildavo nemažai avarijų, todėl ir atsirado taisyklė, kad reikia sustoti. Tada bent jau apsidairai, kas dedasi aplink. Tačiau matau, kad tos taisykles laikosi gal pusė vairuotojų. Pats su tuo susiduriu. Pavyzdžiui, kai mokau vairuoti, su mokiniu stovime prie raudono šviesoforo signalo, rodome posūkį, kad suksime į dešinę, tačiau nejudame, nes praleidžiame kitas mašinas, o vairuotojai, esantys mums už galo, signalizuoja“, – teigė A. Pakėnas.

Pirmąją straipsnių ciklo apie pradedančiųjų vairuotojų patirtis pirmuoju vairavimo metu dalį ir specialistų patarimus skaitykite čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Baltarusiai pagamino savo pirmą elektrinį automobilį (21)

Baltarusija giriasi pagaminusį pirmąjį šalyje elektrinį automobilį . Transporto priemonę...

„Harley-Davidson“ jubiliejaus proga pradėjo „Softail“ modelių revoliuciją (2)

Artėjančio 115 jubiliejaus proga „ Harley-Davidson “ skelbia didžiausią modelių premjerą...

Aplinką teršiančių automobilių atsisakysiantiems britams „Ford“ siūlo išmokas

„Ford“ antradienį pranešė siūlysiantis pinigines išmokas britams, nusprendusiems atsisakyti...

„Siemens“ elektrifikuos pirmą greitkelio atkarpą Vokietijoje, kuria judės krovininis transportas (8)

„ Siemens “ koncernas pasirašė susitarimą dėl pirmos greitkelio atkarpos elektrifikavimo...

Vilniuje riaumojo galingieji „Mercedes-AMG“ automobiliai (22)

Šį pirmadienį Vilniuje vyko „ Mercedes-Benz StarExperience“ renginys, kurio metu buvo...

Top naujienos

Orai: paskutinį vasaros savaitgalį – šioks toks pagerėjimas (6)

Antroje savaitės pusėje orai bus vėjuotesni, vieną šalies pusę lietus merks labiau nei kitą....

Liūdna žinia: L. Lekavičius dėl traumos priverstas praleisti Europos čempionatą (91)

Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad per rungtynes su Islandija Lukas Lekavičius patyrė sunkesnę...

Individualių statybininkų įkainiai priartėjo prie įmonių tarifų (194)

Būsto rinkos aktyvumas didina statybininkų darbo įkainius. Nors individualiai dirbantys meistrai...

Metė gerai apmokamą darbą Škotijoje ir grįžo į Lietuvą: nežinau, kur žmonės mato tiek negatyvo (198)

Agnė Butautaitė iš emigracijos grįžo pernai ir iškart ėmėsi veikti – Panevėžio centre,...

Atsarginį variantą jau paruošęs D. Adomaitis pyko: taip ir įvyksta kvailos traumos (19)

Sausakimšoje „Šiaulių“ arenoje Lietuvos rinktinė be didesnio vargo 84:62 susitvarkė su...

Be susižeidusio L. Lekavičiaus likusi Lietuvos rinktinė pranoko Islandiją (220)

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos krepšinio rinktinė kontrolinėse rungtynėse Šiauliuose...

Jaunasis filosofas įvardijo, ko trūksta šiuolaikinei kartai (32)

Klasikinių mokslų magistro studijas Kembridže ( Jungtinė Karalystė ) su pagyrimu baigęs ir šiuo...

Nustebsite pamatę: dizaineris sukūrė išskirtinius vandens mylėtojų kostiumus (6)

Žmonėms, kuriems vanduo, jūros bangos ir smėlis yra visas gyvenimas, mados dizaineris Thomas...

Įspūdingomis asmenukėmis išgarsėjęs vaikinas visose savo nuotraukose slepia žinutę vienam žmogui (4)

Natūralu, kad tėvai paprastai nerimauja, kai jų vaikams tenka vykti į užsienį. Tad norėdamas...

Šį bruožą turintys žmonės labiau linkę į neištikimybę (21)

Visi, kurie būna neištikimi savo antrajai pusei, turi vieną bendrą bruožą. Tokią išvada...