Dvi taisyklės, padėsiančios išvengti nemalonumų sankryžose

 (59)
Reguliuojamose, tačiau papildomų šviesoforų sekcijų neturinčiose sankryžose nepatyrusiems vairuotojams – „kleveliams“ tenka patirti ir kuriozinių, ir avarinių situacijų.
Žvėryno tilto eismas
Žvėryno tilto eismas
© DELFI (M.Ažušilio nuotr.)

Saugaus vairavimo specialistai teigė, jog egzistuoja dvi pagrindinės taisyklės, kurių reikia laikytis, ir tada problemų ir nesusipratimų galima išvengti.

Kaskart keikiasi

Pusantrų metų vairavimo patirtį turintis Gabrielius, nors save įvardija jau neprastu vairuotoju, prisipažino, kad reguliuojamos sankryžos, kuriose prie šviesoforų nėra papildomų sekcijų, iki šiol kelia stresą.

„Kai tokioje sankryžoje reikia pasukti į kairę, visada keikiuosi. Iš priekio atvažiuoja didelis automobilių srautas, kuris, regis, niekada nesibaigs, o man reikia kelias sekundes pagalvoti, kaip elgtis. Jei tik yra galimybė, visada stengiuosi tokių sankryžų išvengti“, – teigė Gabrielius.

Jis tikino, jog Vilniuje, kur gyvena ir mokėsi vairuoti, problemų kyla mažiau, tačiau nuvažiavus į kitą miestą, tos reguliuojamos sankryžos tampa tikru košmaru.

„Nežinai, kada ta sankryža bus, nespėji persirikiuoti. Suprantu, kad patyrę vairuotojai puikiai vairuoja, pavyzdžiui, ir Berlyne, o ne tik Vilniuje ar Kaune, tačiau mums, kurie dar turime mažai patirties, tos reguliuojamos sankryžos be papildomų sekcijų tikrai yra išbandymas“, – neslėpė pašnekovas.

Kitas vairuotojas beldė į langą

Metus „klevelio“ statusą turinti Toma net juokėsi prisiminusi, į kokias kuriozines situacijas yra patekusi tokiose sankryžose.

„Puikiai žinau taisyklę, kad tokiose sankryžose norint sukti į kairę, reikia praleisti visus, kurie važiuoja tiesiai arba suka į dešinę. Kai užsidega raudonas šviesoforo signalas, sustoju prie STOP juostos, o kai užsidega žalias šviesoforo signalas, lieku prie jos stovėti, nes juk laikausi taisyklės, kad reikia praleisti visus, kurie važiuoja tiesiai arba suka į dešinę. Kol mokiausi vairuoti, kažkaip neužsifiksavo, jog kai užsidega žalias šviesoforo signalas, reikia įvažiuoti į sankryžą, o tada, kai pravažiuoja visos mašinos, pabaigti manevrą. Todėl kartą nutiko tikrai juokinga situacija“, – prisiminusi juokėsi Toma.

Ji prie STOP juostos stovėjo, kol kokius tris kartus užsidegė raudonas, o paskui žalias šviesoforo signalas, tačiau vis bijojo pajudėti iš vietos. Tuomet neapsikentęs vairuotojas, kurio automobilis stovėjo už Tomos, priėjo prie jos mašinos lango, pabeldė ir išrėkė: „Tu gal važiuok, nes taip stovėsime visą dieną“.

„Po tokios situacijos pasiskambinau savo buvusiam vairavimo instruktoriui ir pasikonsultavau, kaip elgtis. Po konsultacijos problemų daugiau nekilo“, – teigė Toma.

Ereliams – kritika

Gabrielius pripažino, jog tokiose reguliuojamose sankryžose, kur nėra papildomų šviesoforų sekcijų, kyla problemų ir dėl pėsčiųjų.

„Man dega žalia šviesa, todėl ir važiuoju. Porą kartų vos nepartrenkiau per perėją ėjusių žmonių, nes jiems irgi degė eiti leidžiantis šviesoforo signalas, o aš pamiršau, kad eisme dalyvauja ne tik automobiliai, bet ir pėstieji. Nuo tada esu atidesnis“, – tikino Gabrielius.

Reguliuojamose sankryžose nepatyrusiems vairuotojams kyla problemų ne tik sukant į kairę, bet ir į dešinę. Daugelis pamiršta, jog tiek sukant į kairę, tiek į dešinę, jei posūkį galima atlikti tik iš vienos juostos, tai rikiuotis galima į kurią tik pageidaujama.

„Dabar tai jau žinau, bet anksčiau tikrai kildavo problemų, kai pasukdavau į dešinę, o tada staigiai reikėdavo persirikiuoti į antrąją juostą, nes iš jos man reikia sukti į kairę, kur yra darbovietės automobilių stovėjimo aikštelė“, – kalbėjo Toma.

Ji priekaištavo kelių ereliams, kurie nesilaiko taisyklės, jog norint sukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforo signalas, bet prie jo yra lentelė, leidžianti sukti į dešinę, būtina sustoti prie STOP juostos.

„Važiuoji sau ramiai, o tada iššoka koks nors erelis prieš nosį, net nepristabdęs. Dažnai „kleveliams“ priekaištaujama, kad pridaro nesąmonių. Tačiau mes klaidas darome todėl, kad esame nepatyrę. Tai, aišku, nepasiteisinimas, bet kelių erelių elgesys tikrai yra netoleruotinas ir jis nepadeda saugiau jaustis gatvėse“, – konstatavo pašnekovė.

Jei nematai, nevažiuok

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas, paklaustas, kaip saugiai įveikti reguliuojamą, bet papildomų šviesoforų sekcijų neturinčią sankryžą, kai norima sukti į kairę, teigė, jog reikia laikytis dviejų pagrindinių taisyklių.

„Kai užsidega žalias šviesoforo signalas, vairuotojas privalo įvažiuoti į sankryžos vidurį, tačiau neišlįsti į priešpriešinio eismo juostą. Kiek pastebėjau, nepatyrusiems vairuotojams tai ir yra sunkiausia, nes tą vidurį reikia nustatyti iš akies, mat, deja, linijų dažniausiai nėra. Faktas tas, kad įvažiuoti į sankryžą privaloma, tai nėra joks didvyriškumas“, – teigė A. Pakėnas.

Jo žodžiais, neretai pasitaiko situacijų, kai sankryžos viduryje atsiduria du vairuotojai, kuri abu nori sukti į kairę, tačiau yra atvažiavę iš skirtingų pusių.

„Stovi tos sankryžos viduryje ir per kitą automobilį nematai, ar dar yra atvažiuojančių mašinų, ar jau laisvas kelias. Dažnai būna taip, kad automobilių nematyti, todėl vairuotojas nusprendžia važiuoti, o tuo metu kaip tik atlekia kokia mašina ir nori „peršokti“ sankryžą, kol dar dega žalias šviesoforo signalas. Taip įvyksta ne viena avarija. Todėl taisyklė paprasta: kol tikrai nematai, kad kelias laisvas, tol nevažiuok“, – patarė vairavimo instruktorius.

Raudona neturi gąsdinti

Anot jo, dar viena nepatyrusių vairuotojų problema tokiose sankryžose yra tai, kad jiems įvažiavus į jos vidurį, eismo srautas nesibaigia tol, kol neužsidega raudonas šviesoforo signalas.

„O kai raudona, tada baimė, juk negalima važiuoti. Tačiau Kelių eismo taisyklėse aiškiai pasakyta, jog kai esi sankryžoje, privalai baigti manevrą. Todėl nesvarbu, kad užsidegė raudonas šviesoforo signalas, reikia važiuoti į kairę. Tokios taisyklės galioja ne tik Lietuvoje bet visoje Europoje“, – tikino A. Pakėnas.

Jei į automobilį, kuris sankryžoje baiginėja manevrą degant raudonam signalui, įvažiuos kita mašina, kuri pradėjo važiuoti savo juosta, nes užsidegė žalia šviesoforo spalva, avarijos kaltininkas bus pastarojo automobilio vairuotojas.

Nepaiso naujos taisyklės

A. Pakėnas taip pat pastebėjo, jog nemaža dalis vairuotojų nepaiso taisyklės sustoti prie STOP juostos, kai dega raudonas šviesoforo signalas, o prie jo yra lentelė, leidžianti sukti į dešinę.

„Ši taisyklė sugalvota ne šiaip sau. Anksčiau dažnai būdavo, kad vairuotojai, sukantys į dešinę, nepraleisdavo jiems iš kairės atvažiuojančių automobilių, kuriems dega leidžiantis važiuoti šviesoforo signalas. Filosofija, matyt, buvo tokia, kad juostos yra dvi ar trys, todėl aš suksiu į pirmą, o tie, kurie atvažiuoja iš kairės, gali įvažiuoti į antrą ar trečią juostą. Per tokius pamąstymus kildavo nemažai avarijų, todėl ir atsirado taisyklė, kad reikia sustoti. Tada bent jau apsidairai, kas dedasi aplink. Tačiau matau, kad tos taisykles laikosi gal pusė vairuotojų. Pats su tuo susiduriu. Pavyzdžiui, kai mokau vairuoti, su mokiniu stovime prie raudono šviesoforo signalo, rodome posūkį, kad suksime į dešinę, tačiau nejudame, nes praleidžiame kitas mašinas, o vairuotojai, esantys mums už galo, signalizuoja“, – teigė A. Pakėnas.

Pirmąją straipsnių ciklo apie pradedančiųjų vairuotojų patirtis pirmuoju vairavimo metu dalį ir specialistų patarimus skaitykite čia.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

Lietuvoje prasideda oficiali prekyba svarbiausia „Jaguar“ naujiena (6)

„Jaguar“ neslepia, kad miesto visureigis „F-Pace“ yra komerciškai svarbiausias koncerno automobilis nuo legendinio „E-Type“ laikų, todėl visi oficialūs gamintojo atstovai šio modelio oficialios prekybos pradžios laukė nekantraudami ir puoselėdami dideles viltis. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, vienintelis oficialus „Jaguar“ atstovas Lietuvoje „Inchcape Motors“ markės gerbėjams sodriai raudoną „F-Pace“ pristatė dar vasarį, tačiau tai tebuvo proga jį išvysti – oficiali prekyba „Jaguar F-Pace“ startuoja šį penktadienį.

Parodė vaizdžiai, kodėl geriau nepirkti šių automobilių (18)

Jei renkantis automobilį pranešimas, kad transporto priemonės saugumas vertintinas nuliu, pirkėjo negąsdina, galbūt jis pakeis savo nuomonę pažiūrėjęs šiuos filmuotus kadrus, kuriuose užfiksuotas „nulinukų“ („Renault Kwid“, „Maruti Suzuki Celerio“, „Maruti Suzuki Eeco“, „Mahindra Scorpio“ ir „Hyundai Eon“.) pasirodymas saugumo testuose – rėžiantis į sieną santykinai nedideliu 64 km/val. greičiu.

Apklausa atskleidė technologinių sprendimų automobiliuose lyderius (24)

„Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ lenkia kitus automobilių gamintojus siūlydami klientams itin patogius valdymo technologijų sprendimus, atsikleidė tyrimas. Nepaisant to, to vis dar trūksta automobilių pardavėjų pastangų, siekiant įpratinti vairuotojus išnaudoti jiems siūlomas galimybes.

„Fiat“ gali būti uždrausta parduoti automobilius Vokietijoje (17)

Milano vertybinių popierių biržoje krito „Fiat Chrysler“ akcijų kaina. Tokį nuosmukį paskatino žiniasklaidos pranešimai, kad šiai automobilių gamintojai dėl kaltinimų teršalų testų klastojimu gali būti uždrausta Vokietijoje pardavinėti savo automobilius.

„Mazda 3“ variklių asortimentą papildė dyzelinis naujokas (3)

„Mazda 3“ variklių asortimentą papildė naujokas – 105 AG ir 1,5 l darbinio tūrio SKYACTIV-D turbodyzelinis variklis, atitinkantis „Euro 6“ reikalavimus. Debiutantas bus montuojamas tiek po sedano, tiek po hečbeko „Mazda 3“ variklio gaubtu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai