Dujomis varomų automobilių mėgėjai greitai turės dar vieną pasirinkimą. Vokietijoje esančiose „Audi“ atstovybėse pradedami priiminėti „Audi A3 Sportback g-tron“ užsakymai. Automobilis kainuoja nuo 25 900 eurų.
Audi A3 Sportback g-tron
© Gamintojo nuotr.

„Audi A3 Sportback g-tron“ ratus suka 110 AG 1.4 litro darbinio tūrio TFSI variklis, kurio degalams naudojamos įprastos suspaustos gamtinės dujos arba neseniai „Audi“ bendrovės išrastas sintetinis metanas komerciniu pavadinimu „Audi e-gas“. Vidutinės degalų sąnaudos: 3,2 - 3,3 kg suspaustų dujų 100 km kelio. Toks dujų kiekis kainuoja maždaug 3,5 euro. Šiuo metu Vokietijoje yra per 650 suspaustų dujų degalinių ir jų skaičius kasmet didėja.

Netrukus gatvėse pasirodysiantis „Audi A3 Sportback g-tron“ – naujos suspaustomis dujomis varomų „Audi“ modelių šeimynos pradininkas ir svarbi nuolat plečiamos suspaustomis dujomis varomų automobilių infrastruktūros dalis. Šią infrastruktūrą sudaro šalies (šiuo atveju Vokietijos) gamtinių dujų sistema ir nuolat plečiamas dujų degalinių tinklas. Neseniai šią infrastruktūrą papildė Vertlės mieste (Žemutinė Saksonija, Vokietija) pastatyta sintetinio metano gamykla. Sintetinis metanas, žinomas „Audi e-gas“ komerciniu pavadinimu – tai „Audi“ bendrovės naujų kuro rūšių kūrimo padalinio specialistų pastangomis išrastos gamtinėms dujoms identiškos dirbtinės dujos. Jos gaminamos iš atsinaujinantiems šaltiniams priskiriamų komponentų, kurių cheminių reakcijų atlikimui naudojama „žalia”, t.y., iš atsinaujinančių energijos šaltinių (saulės, vėjo ir pan. jėgainių) gaunama elektros energija. Sintetinis metanas - CO2 neutralus, t.y., kūrenant šias dujas į atmosferą išmetamo CO2 kiekis beveik atitinka minėtų dujų gamybai reikalingą CO2 kiekį, Todėl naudojant tokias dujas, CO2 balansas atmosferoje išlieka nepakitęs.

Vertlės sintetinio metano gamyklos vadovybė žada visiškai patenkinti suspaustomis dujomis varomų „Audi“ vairuotojų degalų poreikį, t.y., į bendruosius Vokietijos suspaustų dujų dujotiekius bus patiekta tiek sintetinių dujų, kiek sunaudoja visi dujinių „Audi“ vairuotojai, o kadangi pastarųjų šiuo metu kol kas nedaug, tai sintetinio metano dujų gamyklos apimtys kol kas viršija šiuos poreikius ir prisideda prie bendro šalies aprūpinimo gamtinėmis dujomis. Pačių dirbtinių suspaustų dujų šiuo metu įmanoma įsigyti tik ribotame kiekyje Vokietijos suspaustų dujų degalinių. Todėl dujinių automobilių vairuotojams „Audi“ bendrovė siūlo įsigyti specializuotą degalų kortelę, kuria galima atsiskaityti daugiau kaip 650 Vokietijos suspaustų dujų degalinių. Į 14,95 euro mėnesinį mokestį įskaitytas vidutinio vairuotojo mobilumo poreikius visiškai tenkinantis suspaustų dujų kiekis, kurį įsipareigoja ir pagaminti į bendro pobūdžio dujotiekius išleisti Vertlės gamykla. Viršijus šią sumą, toliau važinėjama Vertlės gamyklos produkcija „nepadengtomis” gamtinėmis dujomis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (1)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (25)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (25)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (83)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1105)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...