Danijoje mokestinė lengvata elektromobilių pirkėjams gali siekti iki 20 588 eurų, tačiau čia parduoti tik 283 elektromobiliai. Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje elektromobilių pirkėjai gali gauti panašią paramą (atitinkamai 6,5 tūkst. ir 6,4 tūkst. eurų), tačiau ispanai nupirko tik 122 elektra varomus automobilius, o britai – 599 vnt.

„Šių dviejų šalių statistika rodo, kad kaina nėra svarbus aspektas svarstant galimybę pirkti elektromobilį. Akivaizdu, kad priešingai nei anksčiau buvo manyta, pardavimams daugiau įtakos turi kiti faktoriai, tokie kaip urbanistika, rinkos brandumas ir išvystyta įkrovimo infrastruktūra. Net ir didelė parama neskatina pirkti elektromobilio. Gamintojai tai turi įvertinti, jeigu nori didinti elektra varomų automobilių pardavimus“, – sakė „JATO“ tyrimų vadovas Garethas Hessionas.

„JATO“ išanalizavo duomenis iš 15-os Europos Sąjungos šalių. Statistika rodo, kad per pirmą pusmetį šiose rinkose buvo parduoti 5 222 elektromobiliai, o per tą patį laikotarpį pernai pardavimai siekė 507 vnt. Elektromobilių užimama rinkos dalis yra 0,07 proc.

Elektromobilių pardavimai Europoje (pirmas 2011 m. pusmetis; įmonių automobilių statistika neįtraukta; skliausteliuose – maksimali parama pirkėjui eurais)

1. Vokietija - 1,020 (380)

2. Prancūzija - 953 (5 000)

3. Norvegija - 850 (17 524)

4. Didžioji Britanija - 599 (6 400)

5. Austrija - 347 (2 571)

6. Danija - 283 (20 588)

7. Nyderlandai - 269 (4 936)

8. Ispanija - 122 (6 500)

9. Švedija - 111 (470)

10. Italija - 103 (1 200)

11. Portugalija - 93 (9 442)

12. Belgija - 85 (10 907)

13. Čekija - 43 (271)

14. Airija - 36 (5 000)

15. Rumunija - 2 (3 700)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)