Lygiai prieš 100 metų, 1911 m. lapkričio 3 d., Flinte (Mičigano valstija, JAV) buvo įkurta „Chevrolet Motor“ kompanija. Tuo metu Amerikoje buvo galima suskaičiuoti apie 270 automobilių gamintojų, tačiau iš tuometinių iki šių dienų išliko tik keturi – „Chevrolet“, „Buick“, „Cadillac“ ir „Ford“.
© Gamintojo nuotr.

Jubiliejų švenčiantis „Chevrolet“ įstoja į „šimtamečių klubą“, kuriam be minėtų amerikietiškų kompanijų dar priklauso tokie gamintojai kaip „Bugatti“, „Fiat“, „Mercedes-Benz“, „Opel“, „Peugeot“, „Renault“, „Rolls-Royce“, „Vauxhall“.

„Chevrolet“ įkūrėju vadinamas Louisas Chevroletas, tiesa, tokie jo nuopelnai ilgą laiką nebuvo įvardijami. Jis gimė per 1878-ųjų Kalėdas, manoma La Chaux-de-Fonds miestelyje, Šveicarijoje, o vėliau su šeima emigravo į Prancūziją. Transporto priemones jis pamėgo dar būdamas vaikas, o sulaukęs paauglystės jau skynė pergales dviračių lenktynėse.

Atsiradus automobiliams jis susidomėjo šia technika. 1900 m. jaunuolis išvyko laimės ieškoti į Šiaurės Ameriką ir jau po metų, sulaukęs 22 m. L. Chevroletas įsidarbino Niujorke, kur tapo automobilių gamintojo „De Dion-Bouton“ vairuotoju ir mechaniku. Po 4 metų, 1905 m. liepos 20 d., jis įsirašė savo vardą į automobilių sporto istoriją, pagerinęs vienos mylios greičio rekordą.

Tapęs žinomu lenktynininku jis kartu su Biliu Durantu 1911 m. įkūrė „Chevrolet“ kompaniją. B. Durantas iki tol buvo dirbęs „Buick“ vadovu, o 1908 m. jis sukūrė „General Motors“ koncerną, kuris suvienijo „Buick“, „Cadillac“, „Oldsmobile“, „Oakland“ ir kitus gamintojus. Tačiau bankų krizė 1910 m. išvertė jį iš posto.

Vis dėlto sukurti lenktyninį svajonių automobilį norėjusių dviejų bendražygių draugystė vystant „Chevrolet“ verslą ilgai netruko ir jie išsiskyrė 1913 m. pradžioje, nors tik prieš metus Detroito gatves buvo pasiekęs pirmasis šios markės automobilis „Classic Six“ su šešių cilindrų varikliu.

Vėliau L. Chevroletas kartu su jaunesniais broliais persikėlė į Indianapolį ir daugiausiai dėmesio skyrė bei nuolat sukosi automobilių lenktynių „Indy 500“ versle. L. Chevroletui ir broliams čia puikiai sekėsi ir jo vardas šių lenktynių istorijoje įrašytas aukso raidėmis. Tačiau po 1929 m. ekonomikos griūties atėjo sunkūs laikai – mirė sūnūs, jam buvo diagnozuotas diabetas, o sesers namai sudegė kartu su visais „Chevrolet“ inžineriniais ir kitais istoriniais dokumentais.

Likimo ironija galima pavadinti tai, kad „Chevrolet“ kompanijos įkūrėjas ne iš gero gyvenimo 1934 m. įsidarbino mechaniku šios markės automobilių gamykloje Detroite.

Tai, kad „General Motors“ ilgą laiką nenorėjo pripažinti L.Chevroleto indėlio kuriant „Chevrolet“ markę, gana gerai iliustruoja faktas, kad 1940 m., Detroite griausmingai švenčiant „General Motors“ koncerno pasiektą 25 mln. pagamintų automobilių žymą (jubiliejiniu tapo „Chevrolet“ sedanas), 77 metų B. Durantas buvo iškilmių vakarėlyje, o L.Chevroletas – ne.

Eidamas 63-iuosius metus L.Chevroletas mirė skurde 1941 m. birželio 6 d., po kojos amputacijos sukeltų komplikacijų.

Paskutiniais gyvenimo metais L. Chevroletas yra minėjęs, kad pergalės „Indy“ lenktynėse jam kelia daugiau pasididžiavimo nei ryšys su automobilių kompanija, kuri buvo pavadinta jo pavarde.

Per 100 metų – daugiau nei 200 mln. automobilių

Per 100 metų istoriją „Chevrolet“ yra pardavusi daugiau nei 200 mln. automobilių, iš kurių apie 111 mln. yra lengvieji automobiliai ir apie 69 mln. vnt. – visureigiai ir pikapai. Garbingą jubiliejų kompanija pasitinka atnaujindama modelių gamą, kurios priešakyje yra elektrinis „Volt“.

Nuo 1918 m. „General Motors“ koncernui priklausančios „Chevrolet“ markės automobiliai parduodami daugiau nei 130 šalių rinkose. „Chevrolet Europe“ vadovo Wayne'o Brannono teigimu, kas septynias sekundes kažkur pasaulyje yra nuperkamas „Chevrolet“ automobilis. Praėjusiais metais šios markės pardavimai visame pasaulyje sudarė 4,26 mln. vnt. – daugiausiai visame „General Motors“ koncerne. 2010-aisiais populiariausi modeliai buvo „Silverado”, „Cruze”, „Aveo” , „Malibu” ir „Spark“. Didžiausia „Chevrolet“ rinka yra JAV, toliau rikiuojasi Brazilija, Rusija, Indija ir Kinija.

„Chevrolet“ jubiliejaus proga surengtoje šios markės gerbėjų apklausoje paaiškėjo, kad geriausias visų laikų šios markės modelis yra 1969-ųjų „Camaro“. Apklausoje dalyvavo beveik 125 tūkst. „Chevy“ mylėtojų.

Daugiausiai gerbėjų balsų (25 058) sulaukęs 1969-ųjų „Chevrolet Camaro“ finale aplenkė antroje vietoje likusį 1970-ųjų „Chevelle SS“ (18 440 balsų). Daug simpatijų sulaukė ir tokie modeliai kaip 1957-ųjų „Bel Air“ ir 1953-ųjų „Corvette“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kitu vardu, bet beveik tuo pačiu pavidalu sugrįžta įspūdingas automobilis (2)

Ar pamenate „ Fisker Karma “ automobilį? Tai buvo mašina, kurią vieni dievino, o kiti nekentė....

„Tesla“ – nulaužta (3)

Ankstesniame „Black Hat“ konferencijos pranešime „ Kaspersky Lab “ ekspertai atskleidė, kaip...

Tyrimas: Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai Baltijos valstybėse (31)

Naujausias tarptautinis tyrimas rodo, kad Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai...

Enduro motociklų gerbėjus sukvietė į BMW mokymus (7)

Vienas žinomiausių pasaulyje didelių kelioninių enduro motociklų gamintojų „ BMW...

Kaip greitai lietuviai persės į hibridinius ar elektrinius automobilius (143)

Dabar viskas atsiremia į kainą, nes naujas vidutinės klasės elektromobilis kur kas brangesnis nei...

Top naujienos

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (304)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

A. Užkalnis. Blogybių šaknis yra dviratininkai (275)

Nežinau, ar jūs pastebėjote, bet mūsų vasarėjančioje Lietuvoje (iki kitų metų tikrai...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...