The Wall Street Journal“ užvakar savo skaitytojams priminė, kad brangiausia pasaulyje kompanija „Apple“ ne tik sparčiai juda elektrinių automobilio kūrimo keliu, bet dar ir stengiasi kaip išmanydama pagreitinti šį procesą. Teigiama, kad patrigubinę automobilių vystymo skyriaus resursus amerikiečiai užsibrėžė naująjį kūrinį pristatyti rinkoms jau 2019-aisiais.
© AFP/Scanpix

Žinoma, ši žinia kelia daug klausimų ir ne visi galvoja, kad tai gera idėja. Jau tampa tradicija, kad autopramonės atstovai skeptiškai pasisako apie tokius „Apple“ planus.

Ne išimtis ir buvęs „General Motors“ bei BMW koncernų vadovas Bobas Lutzas, kuris interviu CNBC kanalui tiesiai šviesiai rėžė, kad „Apple“ neturi jokių šansų konkuruoti su dabartiniais rinkos dalyviais, rašo bgr.com.

Paklaustas, ar „Apple“ elgiasi teisingai bandydama įžengti į elektromobilių rinką, B. Lutzas atsakė: „Ne, nemanau. Jeigu aš būčiau jų akcininkas, tai labai sunerimčiau, nes šiuo metu jie veikia aukšto pelningumo rinkoje, o bando žengti į žemo pelningumo verslą. Ir jūs man dabar neparodysite nė vienos kompanijos, kuri uždirbtų iš elektromobilių“.

Anot specialisto, „Apple“ leidžia pinigus vėjais.

„Elektromobilių gamyba iš esmės yra pinigų švaistymas. Vienintelė priežastis, kodėl visi juos gamina, nes tiek Europoje, tiek JAV stengiamasi siekti didesnės kuro ekonomijos. Todėl nėra jokių priežasčių galvoti, kad, staiga ,„Apple“ patirs finansinę sėkmę elektromobilių versle“, – teigė jis.

Vis dėlto, tokie teiginiai taip pat kritikuotini. Visų pirma, kažin, ar toks koncernas, kaip „Apple“, bandytų žengti į rinką, kurioje tikėtųsi menko pelningumo. Viskas, ką „Apple“ išleidžia, tampa pelningais produktais, tad sunku įsivaizduoti, kad elektriniams automobiliams kompanija taikytų kitokius kriterijus. Logiškiau būtų galvoti, jog nematydama būdų gerai uždirbti „Apple“ elektromobilių tiesiog negamintų.

Bobas Lutzas
Bobas Lutzas
© Reuters/Scanpix

Antra, „Tesla“ pavyzdys rodo, kad elektromobilių gamyba gali būti niekaip nesusijusi su siekiais mažinti iškastinio kuro sunaudojimą. Tiesiog „Tesla Model S“ yra komerciškai pasisekęs produktas ir net visos autopramonės atžvilgiu.

Be to, gali būti, kad, kaip ir „Tesla“ atveju, „Apple“ sugebės rinkai pateikti kitokį produktą. Galbūt su gerokai efektyvesniais akumuliatoriais, kurie radikaliai pakeistų vienu įkrovimu nuvažiuojamą distanciją. Juk vien šiemet „Apple“ pasamdė daugybę mokslininkų iš „A123 Systems“ kompanijos, kuri specializavosi akumuliatorių technologijų vystyme.

Bet net ir šie žurnalistų argumentai neįtikino B. Lutzo, kuris liko prie savo minties, jog „Apple“ tik ištaškys milžiniškus pinigus.

„Visų pirma, „Apple“ neturi jokios patirties elektromobilių akumuliatorių gamyboje. Juos gamina specialios kompanijos, tad „Apple“ – kaip ir visiems kitiems – teks juos pirkti. Ir apskritai, nėra jokios logikos teigti, kad patirties šiame versle neturinti „Apple“ staiga ims gaminti geresnius automobilius, nei „General Motors“, „Ford“, „Volkswagen“, „Toyota“ ar „Hyundai“.

Todėl, apibendrinant, aš manau, kad tai bus gigantiškas pinigų išvaistymas. Na, bet koks gi skirtumas, toje kompanijoje dabar visi yra turtuoliai, kurie tiesiog nebežino, kur dėti pinigus. Tad niekas ir nepastebės, kaip jie sudegins kokius 30 ar 40 milijardų dolerių“, – karčių žodžių negailėjo B. Lutzas.

Aišku tik viena – bus labai įdomu pamatyti, kuo ši istorija baigsis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

BMW atskleidė įspūdingą modelį (23)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (11)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (20)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Į Lietuvą atvežtas riboto leidimo „Range Rover Velar“ (6)

Automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ salonus jau pasiekė pirmieji visureigiai „...

Automobilių gamyboje – nauja aukso kasykla (16)

Autonomiški automobiliai gali drastiškai sumažinti aukų keliuose skaičių, apkarpyti suvartojamų...

Top naujienos

Į populiarumo viršūnes braunasi primiršta šventė: išleidžia tūkstančius eurų (52)

Jei anksčiau prabangiausia šeimos švente buvo įvardijamos vestuvės , tai pastaruoju metu į...

Naktis Vilniuje: netikėtai atpažintas kelių erelis ir vienas už kitą įdomesni pažeidėjai (9)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus policijos pareigūnai surengė reidą. Pylimo...

Hobis tapo antrąja profesija (7)

Garsiausiame Pietų Dzūkijos turguje, veikiančiame Lazdijų rajono Veisiejų miesto pakraštyje,...

Orai: įspūdingą karštį nuplaus liūtys (7)

Panašu, kad šį savaitgalį vėl sulauksime panašios karščio kulminacijos kaip ir praėjusį:...

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (26)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Sutemus į „Karklę“ sugūžėjo minios: konfiskuoja ir alkoholį, ir narkotikus papildyta 23:40 (81)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...

Ekspertai kai kuriuos Laisvės aikštės pertvarkos projektus pavadino isteriškais (26)

Dailės galerijoje aptarus 10 pateiktųjų projektų, kaip atnaujinti Laisvės aikštę ir jos...

Kai katės pervertina savo galimybės: bando įsirangyti į kelis kartus mažesnes vietas (9)

Yra vienas dalykas, kurį katės mėgsta daryti labiau nei valgyti ir tinginiauti - bandyti sutilpti...

Socialiniame tinkle paatviravo apie sekso metu patirtus sužalojimus (22)

Seksas turėtų būti malonus dalykas, bet kartais jis pasisuka priešinga linkme ir tampa…...

Šiltesni nei įprasta orai išsilaikys ne tik rugpjūtį, bet ir rugsėjį (12)

Pagal dabar turimą informaciją, ne tik rugpjūčio pabaiga, bet ir rugsėjo pradžia turėtų būti...