Artėjant naujojo elektrinio BMW „i3“ pasaulinei premjerai šiais metais, Vokietijos koncerno „BMW Group“ generalinis direktorius Norbertas Reithoferis teigia, jog elektriniai automobiliai neabejotinai yra automobilių rinkos ateitis ir būtinybė. Interviu vokiškam žurnalui „Wirtschaftswoche“ metu jis atskleidė elektrinių BMW automobilių technologijų detales bei ateities perspektyvas.
BMW i3 Concept
© Reuters/Scanpix

- Teigiama, jog naujų BMW elektrinių automobilių „i“ serijos gamyba bei plėtra koncernui kainuos 2 mlrd. eurų. Ko tikitės nesėkmės atveju?
- Tikime, jog šie inovatyvūs BMW automobiliai taps sėkminga rinkos preke. Nuo 2009 m. pardavėme šimtus elektrinių automobilių, norėdami, kad juos išmėgintų mūsų klientai, ir dabar jie jau yra nuvažiavę 16 mln. km. Taigi, savo klientų lūkesčius bei elektrinių automobilių veikimo specifiką atsakingai analizavome bei išsiaiškinome kur kas anksčiau nei ėmėmės pirmųjų šios serijos automobilių gamybos. Mūsų klientai iš skirtingų valstybių išmėginę bandomąjį BMW automobilį „Active-E“ jau spėjo teigiamai įvertinti pavarų sistemą, kuri yra beveik tokia pati, kaip ir „i3” modelio automobiliuose. Būtent „i3” ir bus pirmasis elektrinių automobilių serijos produktas, kurį pristatysime rinkai jau šiais metais. O 2014 m. klientams bus pristatytas ir naujasis sportinis automobilis „i8” su hibridine sistema.

- Kaip manote, ar rinka jau yra pasiruošusi tokių automobilių pasirodymui?
- Taip. Nors naujų technologijų pristatymas rinkai visuomet yra iššūkis, kol jos atranda savo pirkėją. Taigi „i3” bei „i8” taip pat nebus išimtis.

- Kada koncerną pasieks pirmasis pelnas, pradėjus pardavinėti elektrinius automobilius?
- Uždirbsime iškart, vos pardavę pirmąjį „BMW i3“ elektrinį automobilį.

- Kodėl žmogus turėtų išleisti 138 tūkst. litų elektra varomam nedideliam automobiliui?
- Dar per anksti atsakymus grįsti vien elektrinio automobilio kaina. „BMW i3” atitiks „premium“ klasės automobilio standartus, ir jo kaina bus prieinama, bet kartu ir konkurencinga. Taip pat norėčiau išsklaidyti abejones dėl noro pirkti mažus automobilius už nurodytą kainą. Štai, pavyzdžiui, puikiai sukomplektuotas „MINI Cooper S“ atitinka panašius standartus, tačiau nesunkiai randa klientų. Žinoma, pirkėjų įtikinimas dėl naujausių technologijų yra nemenkas iššūkis kiekvienam gamintojui, o ypač pastaruoju metu, kuomet naujųjų technologijų bangą lydi daugybė nusivylimų. Tačiau dabar, tikiu, mes esame tokioje fazėje, kurioje formuojasi būtent elektrinių automobilių rinka.

- Anglies pluošto naudojimas elektriniuose automobiliuose taip pat yra iššūkis. Ar nesigailite, nusprendę naudoti šią brangią ir nenuspėjamą medžiagą?
- Tikrai ne. Mes atsakingai ir efektyviai ėmėmės šios medžiagos panaudojimo bei sėkmingai vykdome numatytus techninius darbus.

- Kiek elektrinių automobilių turi parduoti „BMW Group“, kad 2020 m. pasiektų Europos Sąjungos (ES) reikalaujamą CO2 emisijos lygį?
- Turime parduoti ne mažiau kaip 10 tūkst. tokių automobilių, kitu atveju ateityje mums bus leista tiekti tik mažus automobilius Europos rinkai.
- ES siekia užtikrinti tik nedideles elektrinių automobilių gamybos apimtis, kurių CO2 emisija būtų lygi nuliui, atsižvelgiant ir į degalų sunaudojimą. Tai turėtų būti didelis smūgis didelių automobilių gamintojams, tokiems kaip „BMW Group“, arba jiems grėstų didelės baudos.
„BMW Group“ ketina pasiekti reikalaujamus CO2 emisijos rodiklius iki 2020 m. Mums baudos nėra priimtina alternatyva. Visgi nors ES Komisija pabrėžia savo paramą elektromobilių rinkos proveržiui, kuriuo siekiama apsaugoti gamtą, tačiau ji nekuria atitinkamų sąlygų tokiems pokyčiams įvykti. Pasiūlymai prasilenkia su realia siūloma parama alternatyvių automobilinių sistemų vystymui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (3)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (32)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Kinų gamintojai žengia į Europą su nauju prekės ženklu – kompaktiniu visureigiu (4)

Kaip jau žinoma, „Geely“ nupirkta „Volvo“ kompanija stipri, kaip niekada anksčiau. Kalbama,...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Top naujienos

Pavalgęs A. Užkalnis sako, kad Nidą metas branginti, kol visai užbrangs (50)

Žinau, žinau, šiandien ne toks sekmadienis, kad galima būtų ramiai apie Nidą rašyti: nebėr tų...

Trečdalis menopauzės sulaukusių moterų turi šią „dovaną“: ginekologas paaiškino, kada reikia sunerimti (15)

Daugelis moterų net neįtaria, jog jų gimdoje vystosi miom a. O dažniausiai jas atlikti padeda...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (158)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Greitai uždirbti iš savo buto gali ne visi: ko labiausiai reikia? (2)

Lietuvoje, ypatingai didmiesčiuose ir kurortuose, populiarėja trumpalaikės nuomos verslas. Jį...

Sąmokslo teorijų karalienė: kas slypi už kalbų apie slapta pasaulį valdančius žmones (387)

Mito apie iliuminatus atsiradimo istorija atskleidžia, kaip šiandien gimsta melagingos žinios, o...

Skaitmeninės legendos: A. Sabonis ir Š. Marčiulionis žais tarp visų laikų NBA geriausiųjų? (4)

Vasarai artėjant prie pabaigos NBA vaizdo žaidimų kūrėjai atskleidžia vis daugiau paslapčių...

„Velomaratono“ dalyviai slysčiojo lietaus išpraustame Vilniuje, bet gerino pernykščius rezultatus (18)

Sekmadienį aštuntą kartą startavo masiškiausias šalyje dviračių sporto renginys...

Sugriuvus automobilių stovėjimo aikštelei, mašinos pakibo ore (17)

Nottinghamo centre, įgriuvus daugiaaukštei automobilių aikštelei, dalis joje stovėjusių mašinų...

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (143)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (44)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...