Turgus – apytuštis

Eilinė darbo diena didžiausiame Europos automobilių turguje Kaune. Čia darbo dienomis pirkėjų laukia apie 6 tūkst. automobilių, o jų skaičius šeštadieniais šokteli bene du kartus.

Tačiau pirkėjų turguje nėra daug. Retkarčiais galima pamatyti tamsaus gymio vyrų, grupeles lenkiškai ar rusiškai kalbančių interesantų. Keli vyrukai atsidarę parduodamo „Seat“ automobilio duris garsiai leidžia rusišką muziką ir tuo pačiu blizgina parduodamas mašinas.

Į turgų – su šeima

Automobilius iš Italijos į Kauno turgų varantis Laimis (vardas pakeistas – DELFI) pastebi, kad sunkiausiai įsiūlyti automobilius lietuviams.

„Pradžioje automobilį apžiūri vyras. Po kelių dienų tas pats vyras dar kartą atvažiuoja pažiūrėti mašinos, tačiau šį kartą – jau su draugu „specialistu“. Vėliau prasideda servisų etapas – patikrina mašiną viename, būna, kad ir dviejuose servisuose. Jei didesnių problemų nėra, tuomet apžiūrėti automobilio atvažiuoja ir visa šeimyna“, - pusiau juokais, pusiau rimtai pasakoja lietuvių automobilių pirkimo ypatybes Laimis.

Automobilių pardavėjai pastebi, kad jau metų metus lietuvių skonis nesikeičia – lengviausia parduoti vokišką dyzelinį automobilį, kurio kaina svyruoja apie 3 tūkst. eurų. Lyderiai, be jokios abejonės yra „Volkswagen“ ir „Audi“. Šių automobilių, kaip ir apskritai vokiškų, Kauno turguje netrūksta.

Laimis taip pat pastebi, kad lietuviai palankiai vertina ir „Toyota“ markės automobilius. Tokie modeliai kaip „Corolla“ ar „Yaris“ ypatingai populiarūs tarp moterų, „Avensis“ - vyrų numylėtinis ir rimčiausias „VW Passat“ konkurentas.

Su užsieniečiais – paprasčiau

Kalbėdamas apie pirkėjus iš kitų šalių Laimis taip pat pastebi tam tikrų ypatumų. Pirkėjai iš Lenkijos ir Latvijos yra panašūs kaip lietuviai ir didelį dėmesį skiria automobilio techninei būklei ir išvaizdai.

Tuo tarpu pirkėjai iš Azijos žiūri tik į mašinos kainą.

„Tadžikams ir kirgizams svarbiausias faktorius yra kaina. Dažnai automobiliai perkami tiesiai nuo „tralo“, jų net normaliai neapžiūrėjus. Tačiau šie pirkėjai itin įkyriai derisi dėl kainos. Būtent kaina, o ne mašinos techninis stovis jiems yra svarbiausia“, - pasakoja Laimis pastebėjęs, kad pastaruoju metu Kaune tadžikų ir kirgizų gerokai sumažėjo.

„Turguje kalbama, kad „Ūkio banko“ krizė turėjo įtakos sumažėjusiam srautui pirkėjų ir Rytų šalių, nes per šį banką vykdavo nemaža dalis finansinių operacijų“, - sako Laimis.

Be to, skiriasi ir rytiečių piniginių storis – kirgizai žvalgosi į nuo 2002 metų pagamintus automobilius, tadžikai perka pačias pigiausias transporto priemones. Rytiečių prioritetas – benzinu varomi automobiliai.

Pasitaiko pirkėjų ir iš Baltarusijos ar Moldovos, tačiau jų – mažuma.

Geriausia diena pirkti – šeštadienis

Penktadieniais Kauno automobilių turgus atgyja – savo parduodamas mašinas į turgų atvaro ne tik lietuviai, bet ir kaimyninių šalių pardavėjai. Tuo pačiu į laikinąją sostinę atvyksta transporto priemonių ieškantys lietuviai ir kaimyninių šalių gyventojai.

Atvažiuoti ir neparduoti ar atvažiuoti ir nenusipirkti neapsimoka nė vienai pusei, todėl šeštadienis – geriausia diena pirkti automobilį, kai deryboms pasiruošusios abi pusės. Be to, šeštadienį ir pasirinkimas pats didžiausias.

Laimis pastebi, kad tarkim iš Latvijos automobilį atvaręs pardavėjas pasirengęs automobilį parduoti pigiau, nei visai neparduoti ir veltui sukorus kelią vėl grįžti namo. Tai gera žinia pirkėjams, kurie gali pasinaudoti šia aplinkybe.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (417)