Per krizę gerokai aptuštėję naujų automobilių salonai vėl ima pildytis. Ir nors kainos nekrito, tačiau šiemet, skaičiuoja, bus parduota jau 15 tūkst. naujų mašinų, o tai yra 70 proc. daugiau nei pernai.

Tiesa, daugumą automobilių iš salonų išsivaro ne privatūs asmenys, bet firmos.

„Daugybė įmonių nieko nepirko ir automobilių parkas paseno. Tad dabar yra natūralus pasikeitimo procesas. Tai nėra nauji klientai, jie nieko papildomo neperka, tiesiog atnaujina visiškai sudėvėtą parką“, – teigė bendrovės „Moller Auto“ generalinis direktorius Linas Karlavičius.

Kur kas daugiau privačių asmenų įperka apynaujus, 1–5 metų senumo automobilius. Šiemet tik iš vienos aikštelės su apynaujais automobiliais, skaičiuojama, išvažiuos per tūkstantį vairuotojų. Tiesa, tokių mašinų pardavimas tiek per krizę, tiek dabar išlieka stabilus.

„Kai buvo krizė, klientai buvo užsieniečiai, atvykę iš Vakarų. Kada padėtis pradėjo gerėti, kada ekonominė situacija geresnė patapo, tai tada lietuvaičiai pradėjo labiau pirkti“, – pastebi „BRC“ Lengvųjų automobilių skyriaus vadovas Julius Jankauskis.

Labiausiai lietuvių kišenei prieinami naudoti iki 15 metų senumo automobiliai. Jų pardavimas augo labiausiai ir šiemet mašinų jau parduodama daugiau nei prieš krizę.

Internetinių skelbimų statistika rodo, kad kasdien nuperkama apie 400 naudotų mašinų. Didžiausią įtaką pagyvėjusiai prekybai padarė, skaičiuojama, apie 700 litų kritusios kainos.

Būtent dėl mažėjančių kainų pirkimas, prognozuojama, augs ir toliau. Dažniausiai lietuviai perka mašiną, kurios vidutinė kaina – apie 10 tūkst. litų. Tiesa, vis dažniau ieškoma ekonomiškesnių, dyzelinių ar naujesnių mašinų.

Nepaisant to, daugiau nei per milijoną Lietuvos keliais riedančių mašinų vidutiniškai yra 6 metais senesnės nei Europos Sąjungos vidurkis.