Prieš kurį laiką pradėjęs galvoti apie tokį modelį BMW visais būdais mėgino išvengti termino „vienatūris“ ir, kaip pastebi „Automotive News Europe“ korespondentas Christiaanas Hetzneris, sukūrė gremėzdišką „erdvios-funkcionalios koncepcijos“ terminą. Prie bendrovės vairo stojęs Norbertas Reithoferis greitai įšaldė šį projektą baimindamasis, kad vienatūris gali pakenkti markės įvaizdžiui, nes šios klasės automobiliams praktiškumas yra svarbiau nei valdymo savybės. Tuo tarpu „Mercedes-Benz“ nesnaudė ir pirkėjams pasiūlė B klasės vienatūrį.

Bėgant laikui N.Reithoferiui teko pakeisti savo nuomonę ir sugrįžti prie vienatūrio kūrimo, nes, norėdamas išlaikyti pilną gamyklų apkrovimą bei 8-10 proc. veiklos maržą, BMW turi didinti pardavimų apimtis. Be to, prestižinių kompaktinių modelių segmentui artimiausiu metu žadamas kur kas spartesnis augimas nei visai prestižinių automobilių rinkai. Galiausiai, ES griežtinami CO2 taršos normatyvai skatina BMW didinti mažesnių ir ekonomiškesnių automobilių pardavimus siekiant atsverti ne itin ekologiškų, bet labai pelningų didelių ir galingų visureigių bei sedanų rodiklius.

Konservatyviausieji BMW gerbėjai veikiausiai nenudžiugs tai sužinoję, tačiau 2 serijos „Active Tourer“ yra pirmasis modernus BMW, kuriame skersai sumontuotas variklis sukimo momentą perduoda į priekinius ratus. Tai buvo neišvengiamas sprendimas, nes galiniais ratais varomas automobilis negali būti ir kompaktiškas, ir erdvus. Tam BMW sukūrė naują priekinių varomųjų ratų architektūrą, kuri jau naudojama naujos kartos „Mini“ hečbeke. Šią architektūrą naudos ir kiek vėliau pasirodysiantys BMW X1 ir X2 visureigiai bei būsimasis „Mini Countryman“. O skeptikams vertėtų prisiminti 2010 m. N.Reithoferio paviešintą faktą, jog net 80 proc. BMW 1 serijos pirkėjų mano, kad vairuoja priekiniais ratais varomą automobilį.

Vokietijos gamintojas tikisi, kad net trims ketvirčiams 2 serijos „Active Tourer“ pirkėjų tai bus pirmasis BMW automobilis. Manoma, kad didžioji dalis šio modelio pirkėjų kitu atveju rinktųsi B klasės „Mercedes-Benz“ ar „Volkswagen Touran“ vienatūrius. Su šiuo modeliu BMW norėtų pritraukti jaunas šeimas, kurios bėgant laikui paprastai lieka ištikimos vairuojamo automobilio markei.

Vis dėlto BMW siekia išsaugoti sportiškos markės įvaizdį, tad 2 serijos „Active Tourer“ orientuojamas ir į aktyvaus sporto mėgėjus, kuriems reikia nemažai vietos pervežti dviračius, palapines ir kitą įrangą.

Už mažesniųjų BMW modelių gamos valdymą atsakingas Frankas Niederlaenderis tvirtina, kad 2 serijos „Active Tourer“ kūrimą palengvino „Mini“ sukaupta patirtis, leidusi ir be galinių varomųjų ratų sukonstruoti BMW valdymo standartus atitinkantį vienatūrį. Gamintojas tikina, kad galingiausia šio modelio versija 225i garsiąją Niurburgringo trasą įveikia greičiau nei per 9 minutes.

2 serijos „Active Tourer“ kol kas turi dvi benzinines ir vieną dyzelinę versijas: 218i su 1,5 ltr. (100 kW) varikliu, 225i su 2,0 ltr. (170 kW) motoru ir 218d su 2,0 ltr. (110 kW) agregatu. Lietuvoje pigiausia 218i versija kainuoja nuo 91 500 Lt.

Kiek vėliau ketinama pasiūlyti ir pailgintą septynvietį „Active Tourer“ modelį.