Nuolat mažėjantys atlyginimai ir grėsmė netekti darbo žmones verčia pirmiausia pinigus skirti komunaliniams mokesčiams ir maistui, o automobilio priežiūra paliekama geresniems laikams. Vairuotojai taupo taip stipriai, kad net kyla grėsmė jų pačių ir aplinkinių gyvybei.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Automobilių dalių pardavėjai neslepia, kad pardavimas sumažėjo akivaizdžiai, o pirkėjai dažniau renkasi pigesnes, nors ir ne tokias kokybiškas Kinijoje pagamintas detales. Transporto priemonių, jų dalių ir remonto rinka pernai susitraukė beveik iki pusės 2008-aisiais buvusios apimties.

Blizgučių nebereikia

Įmonės "Autoaibė" direktoriaus pavaduotojas Vladas Anglickas patvirtino, kad pardavimas sumažėjo akivaizdžiai, tačiau naudotų detalių prekeivių dėl klientų sumažėjimo jis nekaltina. "Vargu ar kas nors rizikuotų dylančias dalis, tokias kaip stabdžių kaladėlės, guoliai ar dirželiai, montuoti iš senų automobilių. Laužynuose dažniausiai perkamos greičių dėžės, varikliai, kėbulo dalys. Jomis mes net neprekiaujame, nes žmonėms jos būtų per brangios", - aiškino pašnekovas.

Kaip ryškiausią praėjusių metų rinkos skirtumą nuo ankstesnių laikų jis įvardijo pasikeitusius atostogoms grįžusių emigrantų įpročius. "Anksčiau buvo įprasta, kad grįžę emigrantai prisiperka įvairių smulkių detalių, lietų ratlankių. Šįmet viso to nebuvo. Įvairių blizgučių, puošybos elementų iš viso niekas nebeperka", - komentavo V.Anglickas.

Rinkos atsigavimo ženklų šįmet pašnekovas neįžvelgė. Anot jo, prekybininkai, nusižiūrėję vienas nuo kito, įsitraukė į tylų kainų karą, dėl kurio visi tik pralaimi. "Geresnio ginklo dabar nėra. Aišku, padėtų gera vadyba, rinkodara, bet per trumpą laiką geriausiai veikia kainų mažinimas", - tvirtino V.Anglickas.

Laukia iki galo

Automobilių remontu užsiimančios bendrovės "Martonas" direktorius Rimas Lekys neslėpė, kad sunkmečio kumštį pajuto ir jo vadovaujamas servisų tinklas. "Sunkiau buvo pirmą ketvirtį, kai žmonės pajuto pirmuosius krizės požymius ir ėmė taupyti, bei vasaros viduryje", - komentavo jis. Anot pašnekovo, dabar klientai retai užsuka vos pajutę pirmus galimo gedimo požymius. Dauguma laukia iki paskutinės minutės ir į dirbtuves važiuoja tik tada, kai automobilis visiškai sugenda.

"Būna, kad per patikrinimą nustatome ne tik vieną gedimą, bet randame ir kelias detales visai "ant ribos". Rekomenduojame jas keisti, bet žmonės dažniausiai tai atideda vėlesniam laikui, net rizikuodami savo ir artimųjų gyvybėmis", - tvirtino pašnekovas.

Jis neslėpė, kad nusprendę keisti detales klientai prašo pasiūlyti kuo pigesnį variantą, jei tik įmanoma, renkasi naudotą mechanizmą.

R.Lekio vadovaujamas servisų tinklas, kaip ir dauguma kitų, pernai klientams pasiūlė įvairių akcijų ir nuolaidų - nemokamų paslaugų, nuolaidų kuponų ir pigesnes paslaugas tam tikromis valandomis. Pašnekovas patvirtino, kad tai padėjo pritraukti daugiau klientų. "Kai tokie laikai, norisi žmogui padėti ir išlaikyti klientą, visiems sunku", - teigė jis. R.Lekio manymu, šįmet automobilių rinka atsigavimo dar nesulauks, nes dauguma klientų - paprasti žmonės, tarp jų yra ir netekusiųjų darbo ar taupančiųjų mažus atlyginimus. "Šįmet žmonės savo pinigus greičiausiai skirs maistui, sveikatai, mokesčiams už šildymą, o mašinos nustumiamos į antrą planą. Net visuomeninės organizacijos remonto išlaidas sumažino apie 40 proc., tai matome iš skelbiamų konkursų", - dėstė jis.

Vargsta ne visi

Dirbtuvių "Mega Mesta" filialo vadovas Aleksandras Sidorevičius teigė, kad jo vadovaujamą servisą ekonomikos krizė ne itin palietė. "Sunkiausia buvo gruodžio pradžia. Pabrango degalai, šildymas. Žmonės labiau rūpinasi namais, o ne mašinomis", - tvirtino jis. Bet klientai, suprantantys automobilio būklės svarbą, vis dar neaplenkia remonto dirbtuvių. Pasak A.Sidorevičiaus, jo vadovaujamame servise, kaip ir anksčiau, lankosi dviejų tipų klientai - kai kurie jų užsuka vos įtarę gedimą ar detalės susidėvėjimą, kiti atvyksta tik tada, kai automobilis visiškai sugenda. Dauguma vairuotojų nevengia mokėti daugiau ir įsigyti naujų detalių. Naudotų dalių jie pageidauja tik tokiu atveju, jei naujos kainuoja labai brangiai arba jų sunku gauti.

Pašnekovas patvirtino, kad siūlytos akcijos ne itin padėjo padidinti klientų būrį. Anot jo, efektyviau informacija apie paslaugų kokybę sklinda iš lūpų į lūpas, taigi daugiau naujų klientų atvyko pasinaudoję nuolatinių serviso lankytojų rekomendacijomis.

Faktai

Statistikos departamento duomenimis, mažmeninės prekybos, variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta 2009 metų gruodį sudarė 2371,8 mln. litų ir, palyginti su 2009 metų lapkričiu, padidėjo 18,3 proc. palyginamosiomis kainomis.

Tuo metu variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta 2009 metų gruodį, palyginti su lapkričiu, padidėjo mažiau - 7,5 proc. palyginamosiomis kainomis.

Mažmeninės prekybos, variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta (be PVM) 2009 metais sudarė 26362,2 mln. litų (2008 metais - 35787,2 mln. litų) ir, palyginti su 2008 metais, sumažėjo 27,7 proc. palyginamosiomis kainomis.

Variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninės ir mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta 2009 metais, palyginti su pernai, sumažėjo beveik du kartus, nei bendra rinka - net 45,3 proc. palyginamosiomis kainomis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ planuose – naujo koncepcinio namo ant ratų „California XXL“ debiutas

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ paruošė naujieną ilgų kelionių gerbėjams....

Užpatentuotas avarijos atveju suminkštėjantis automobilis

Jeigu tikėtume ekspertais, autonomiški automobiliai iš esmės turėtų būti saugesni, nes nedaro...

Kitu vardu, bet beveik tuo pačiu pavidalu sugrįžta įspūdingas automobilis (4)

Ar pamenate „ Fisker Karma “ automobilį? Tai buvo mašina, kurią vieni dievino, o kiti nekentė....

„Tesla“ – nulaužta (4)

Ankstesniame „Black Hat“ konferencijos pranešime „ Kaspersky Lab “ ekspertai atskleidė, kaip...

Tyrimas: Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai Baltijos valstybėse (33)

Naujausias tarptautinis tyrimas rodo, kad Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai...

Top naujienos

Kaimynų prekybos tinklas ruošiasi galingam spurtui Lietuvoje (5)

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklo „ Depo “ prekybos tinklas...

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (569)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Turkijoje siaučia pavojingas virusas: vienas iš simptomų – pykinimas (16)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) informuoja apie šių metų liepos ir rugpjūčio...

DELFI startuoja naujas kanalas Būstas (1)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

K. Girnius. Ar reikėtų „perkrauti“ santykius su Baltarusija? (17)

Pastarosiomis dienomis vis labiau rašoma apie Baltarusiją . Michailas Saakašvilis pasakė...

Archeologai patvirtino: pajūryje iš tiesų rastas kuršių piliakalnis

Archeologiniai tyrimai patvirtina, kad praėjusią vasarą Pajūrio regioniniame parke, vos už kelių...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 10.11 (111)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Elito karai Rusijoje: eksministras tėškė kaltinimus V. Putino bendražygiui (39)

Rusijos valdžios elitų tarpusavio karai, apie kuriuos iki šiol kalbėjo tik stebėtojai, netikėtai...

Sumaištis Olandijoje: radijo stoties pastate buvo laikomi įkaitai atnaujinta 11.07 (11)

Olandų radijo stotyje 3FM keli žmonės buvo paimti įkaitais. Apie tai ketvirtadienį pranešė...

Iškilo grėsmė Kuršių marioms: būklė blogėja kasdien (32)

Kuršių marios yra unikalus Lietuvos vandens telkinys, įsiterpęs tarp žemyninės šalies dalies ir...