Reaguodami į šiuos pokyčius, gamintojai keičia modelių konstrukciją taip, kad pėstieji nukentėtų kaip galima mažiau, o automobilių komponentus gaminančios bendrovės tam kuria aktyvaus saugumo sistemas.

Pėsčiųjų saugumui automobiliuose naudojamos pačios įvairiausios priemonės: nuo mažiau sužalojančių buferių ir variklio antvožų iki pėsčiųjų atpažinimo ir stabdymo sistemų. Prognozuojama, kad iki 2015 metų 50 proc. prestižinių automobilių turės įspėjimo apie kelyje atsidūrusius pėsčiuosius sistemas, o iki 2020-ųjų tokios sistemos bus montuojamos į ketvirtadalį visų automobilių.

Susidūrimo su automobiliu metu pėsčiąjį dažniausiai sužaloja smūgis į variklio antvožą, stiklą ir priekinius statramsčius, todėl dauguma mašinų gamintojų problemą sprendžia padidindami smūgį absorbuojančią erdvę tarp priekinių grotelių ir variklio skyriaus.

Pakylantis antvožas

Tokius variklių antvožus dėl didelės jų kainos diegia arba planuoja diegti tik prestižinių automobilių gamintojai. Ši priemonė yra gana veiksminga. Ekspertų teigimu, ji net 30 proc. sumažina galvos sužalojimus. Pavyzdžiui, naujojo E klasės „Mercedes-Benz“ modelio variklio antvožas, kliudžius pėsčiąjį arba dviratininką, pakyla į viršų 5 cm. Pagal ES reikalavimus, tarp variklio antvožo ir kietų, sužeidimus sukeliančių detalių turi būti bent 8 cm atstumas. Pakylančius variklio gaubtus taip pat turi „Citroen C6“, „Honda Legend“, „Jaguar XF“ ir XK bei 7 serijos BMW.

Aktyvūs variklio antvožai yra gana brangūs, nes jiems reikalingi pirotechniniai kėlikliai, elektroniniai davikliai ir sudėtinga programinė įranga – ji nusprendžia, ar reikia pakelti antvožą. Aktyvius antvožus gaminančios bendrovės „Autoliv“ atstovas spaudai Hendrikas Karas pažymėjo, kad davikliai ir programinė įranga sudaro pusę visos sistemos kainos. Nors aktyvių antvožų kainos nėra viešai skelbiamos, manoma, kad gamintojams ši sistema atsieina 350–500 eurų.

Sensoriniai jutikliai

Kompanija „Texas Instruments“ paskelbė, kad Švedijos automobilių apsaugos sistemų gamintoja, kompanija „Autoliv“, automobilinėms naktinio matymo sistemoms realizuoti pasirinko „TI DaVinci“ skaitmeninius sklaidos procesorius.

Naktinio matymo sistema turi sensorinį infraraudonųjų spindulių jutiklį, kuris nustato šilumą. Tokiu būdu sistema leidžia vairuotojui „matyti“ visiškoje tamsoje. Be to, ji yra tokia jautri, kad leidžia sėdinčiajam prie vairo stebėti, kas vyksta tarp dviejų su tolimomis šviesomis priešinga kryptimi važiuojančių automobilių.

Sistemos veikimo nuotolis yra nuo 100 iki 500 metrų (esant idealioms sąlygoms). Naktinio matymo sistema taip pat gana efektyvi rūke. Ji nustatyta taip, kad didžiausias jautrumas atitiktų žmogaus ir gyvūno kūno temperatūrą. Sistemos darbo rezultatai vaizduojami ekrane, esančiame į dešinę nuo vairo.

Dėl specialios optikos sistemos apžiūros kampas yra 36 laipsnių. Be to, sistema turi automatinį greičio matuoklio ir vairo padėties valdymą.

Naujasis 7 serijos BMW, be aktyvaus variklio antvožo, dar gali būti komplektuojamas su naktinio matymo sistema, gebančia atpažinti kelyje pasitaikiusius pėsčiuosius ir įspėti vairuotoją. Priekinėse grotelėse esančiai didelės raiškos infraraudonųjų spindulių kamerai užfiksavus pėsčiąjį kompiuterio ekrane pasirodo įspėjimas vairuotojui. Lietuvoje už šią sistemą teks pakloti 7596 Lt. Panašią sistemą turės ir naujasis E klasės „Mercedes-Benz“.

Reaguoja pačios

Kitas žingsnis pėsčiųjų saugumo srityje – sistemos, kurios, užfiksavusios pėsčiąjį, ne tik įspėja vairuotoją, bet, šiam nereaguojant, pačios imasi stabdyti automobilį. Ši funkcija turėtų būti įdiegta į „Volvo“ kuriamą antros kartos „City Safety“ sistemą, kuri bus montuojama į naująjį „Volvo S60“ modelį.

Naudojant geresnius, didesnio matymo kampo radarus ir kameras pėsčiąjį galima atskirti nuo kitų objektų, pavyzdžiui, automobilių ar šviesoforų. Be to, tokios pėsčiųjų saugumo sistemos nėra brangios – nesiekia nė 100 eurų, nes kameros ir radarai jau anksčiau buvo naudojami kitoms funkcijoms, tad papildomai tenka investuoti tik į programinę įrangą.