Automobiliai su automatine pavarų dėže – dar tik pakeliui į vairavimo mokyklas

 (57)
Automobiliai su automatine pavarų dėže – dar tik pakeliui į vairavimo mokyklas
© Gamintojo nuotr.

Norintiems išmokti vairuoti automobilį su automatine pavarų dėže gali tekti apeiti ne vieną mokyklą. Sostinėje esančių varavimo mokyklų vadovai tikina, kad Vilniuje yra vos kelios tokios mašinos. Pagrindinis argumentas – tam Lietuvoje tiesiog nėra paklausos. Kai kurie automobiliai su automatine pavarų dėže net nesulaukia norinčių sėsti prie vairo.

Specialistų teigimu, tik laiko klausimas, kada situacija kardinaliai pasikeis.

Neapsimoka išlaikyti automobilio

„Pas mus buvo automobilis su automatine pavarų dėže, bet jis dažniausiai stovėdavo. Nėra tokios didelės paklausos kaip mechaninės, o laikyti tą automatinę, kad stovėtų – kam to reikia? Kas iš to, kad metus prastovės, trys žmonės pravažiuos, o draudimas, techninė apžiūra...“, – pokalbį pradėjo „Gero kelio“ vairavimo mokyklos direktorius Arijus Budreika. Šioje mokykloje nebėra galimybės mokytis vairuoti automobiliu su automatine pavarų dėže.

Vairavimo mokyklas vienijančios asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad mokyklų vadovai yra sudirgę ir neužtikrinti dėl ateities – pirkti automobilį su tokia pavarų dėže ar ne.

„Žmonės yra nežinioje, nes neaišku, ar tokia investicija atsipirks“, – tęsia D. Lesickas. Asociacijos prezidentas sutinka, kad šiai dienai paklausos mokytis vairuoti tokiais automobiliais nėra, galioja senoviškas supratimas, kad reikia išsilaikyti teises su mechanine, tačiau ateityje esą be kalbų daugiau automobilių bus su automatinėmis pavarų dėžėmis.

„Visada reikia žiūrėti į sunkvežimius ar autobusus. Jų technologijos nukeliavusios gerokai toliau. Kolegos nuvažiavo pirktis sunkvežimio su mechanine pavarų dėže, tai, kas tuo metu buvo, visi nustebo, kam su mechanine, tokių sunkvežimų negamina“ , – kalbėdamas su LRT interneto tarnyba dėstė D. Lesickas.

Tuo metu A. Budreika įžvelgia ir kitus trikdžius, kodėl nesirenkama mokytis automatine pavarų dėže. Pasak vairavimo mokyklos vadovo, Lietuvoje galioja stereotipas, kad besimokinantys vairuoti tokiu automobiliu yra negabūs.

Brangesni vairavimo kursai

Kitos vairavimo mokyklos vadovas Algimantas Žukauskas skaičiuoja, kad jeigu prieš dešimtmetį buvo vos viena kita vairavimo mokykla, galinti išmokyti vairuoti su automatine pavarų dėže, tai dabar tokie automobiliai populiarėja:

„Dabar atsiranda skelbimų internete, kad moko su automatine vairuoti. Paklausa šiokia tokia yra, žinoma, visuomet mažesnė. Jeigu iš 20 automobilių, tai pas mus tik 1 su automatine pavarų dėže. Jeigu būtų didesnė paklausa, turėtume du–tris ar daugiau.“

A. Žukauskas priduria, kad vairavimo kursai mokantis su automatine pavarų dėže yra kiek brangesni nei mechanine dėl didesnių kuro sąnaudų. Lrt.lt pasidomėjus apie situaciją sostinėje paaiškėjo, kad Vilniuje gali tekti pakloti 100–150 Lt brangiau nei mechanine.

Tuo metu Kaune ir Klaipėdoje daugelis mokyklų moko už tokią pačią sumą kaip ir mechanine, tačiau rasti tokių mokyklų – ne taip paprasta, daugelis mokyklų atstovų sako neturinčios tokių automobilių.

Geriau išlaiko su automatine

Daugiausia prie automobilių, turinčių automatinę pavarų dėžę, vairo, pasak A. Žukausko, sėda moterys ir būsimi vairuotojai, planuojantys išvykti į Jungtines Amerikos Valstijas (JAV).

„O tiems, kurie važinėja po Europą, tinka mechaninė. Žinoma, lengviau ir daug patogiau, kad ir man, esant profesionalui, važiuoti automatine pavarų dėže – nereikia rankomis perjunginėti pavarų – vieną kartą įsijungei ir važiuoji per visą miestą“, – lrt.lt šnekėjo vairavimo mokyklos vadovas. D. Lesickas priduria, kad tokie automobiliai yra saugesni ir stabilesni vairuoti.

Kaip nurodo valstybės įmonė „Regitra“, 2011-aisiais B kategorijos praktikos egzaminą pirmuoju bandymu vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže išlaikė 39,4 proc. šį egzaminą laikiusių gyventojų, automatine pavarų dėže – 50,6 proc. (2010 m. atitinkamai 37,5 ir 48,7 proc.).

www.lrt.lt
 
57
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Autonaujienos

„Honda“ „per klaidą“ nuslėpė beveik 2 tūkst. eismo įvykių (1)

2014 lapkričio mėn. 25 d. 15:50
Honda Civic Tourer
Gamintojo nuotr.
Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ pripažino nuo 2003 metų nepranešusi JAV eismo reguliavimo institucijos pareigūnams apie 1 729 atvejus, kuomet dėl eismo įvykių buvo registruoti sužeidimai ar mirtys, praneša „Reuters“.

Pasirodė galingiausia „Nissan Qashqai“ versija (18)

2014 lapkričio mėn. 24 d. 19:35
Nissan Qashqai
Gamintojo nuotr.
„Nissan „Qashqai“ variklių gamą papildė galingiausia versija – benzininis variklis 1,6 DIG-T, išvystantis 163 AG. Iki šiol į „Qashqai“ buvo montuojamos 1.5 dCi, 1,6 dCi ir 1,2 DIG-T jėgainės.

„Hyundai-Kia“ lygiuosis į „Toyota“ (4)

2014 lapkričio mėn. 24 d. 17:12
Kia Optima Hybrid
Gamintojo nuotr.
„Hyundai Motor Co.“ ir „Kia Motors Corp.“ paskelbė turinčios tikslą padidinti „žalių“ automobilių skaičių tris kartus ir iki 2020 m. savo kolekcijoje jų turėti net 22.

„Audi“ pademonstravo vandeniliu varomą automobilį (14)

2014 lapkričio mėn. 24 d. 16:58
Audi A7 Sportback h‑tron quattro
Gamintojo nuotr.
„Audi“ inžinieriai sukūrė nematytą hibridą – automobilį su dviem jėgainėm, iš kurių vienas yra vandenilinis variklis, kitas – elektros motoras.

Estijoje „Metų automobiliu 2015“ išrinktas „Renault Twingo“ (38)

2014 lapkričio mėn. 24 d. 11:56
Renault Twingo
Gamintojo nuotr.
Estai jau išsirinko „Metų automobilį 2015“. Juo tapo mažasis „Renault Twingo“. Šis modelis po atkaklios kovos finale aplenkė „Nissan Pulsar“.
Facebook draugai