Automobiliai su automatine pavarų dėže – dar tik pakeliui į vairavimo mokyklas

 (57)
Automobiliai su automatine pavarų dėže – dar tik pakeliui į vairavimo mokyklas
© Gamintojo nuotr.

Norintiems išmokti vairuoti automobilį su automatine pavarų dėže gali tekti apeiti ne vieną mokyklą. Sostinėje esančių varavimo mokyklų vadovai tikina, kad Vilniuje yra vos kelios tokios mašinos. Pagrindinis argumentas – tam Lietuvoje tiesiog nėra paklausos. Kai kurie automobiliai su automatine pavarų dėže net nesulaukia norinčių sėsti prie vairo.

Specialistų teigimu, tik laiko klausimas, kada situacija kardinaliai pasikeis.

Neapsimoka išlaikyti automobilio

„Pas mus buvo automobilis su automatine pavarų dėže, bet jis dažniausiai stovėdavo. Nėra tokios didelės paklausos kaip mechaninės, o laikyti tą automatinę, kad stovėtų – kam to reikia? Kas iš to, kad metus prastovės, trys žmonės pravažiuos, o draudimas, techninė apžiūra...“, – pokalbį pradėjo „Gero kelio“ vairavimo mokyklos direktorius Arijus Budreika. Šioje mokykloje nebėra galimybės mokytis vairuoti automobiliu su automatine pavarų dėže.

Vairavimo mokyklas vienijančios asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad mokyklų vadovai yra sudirgę ir neužtikrinti dėl ateities – pirkti automobilį su tokia pavarų dėže ar ne.

„Žmonės yra nežinioje, nes neaišku, ar tokia investicija atsipirks“, – tęsia D. Lesickas. Asociacijos prezidentas sutinka, kad šiai dienai paklausos mokytis vairuoti tokiais automobiliais nėra, galioja senoviškas supratimas, kad reikia išsilaikyti teises su mechanine, tačiau ateityje esą be kalbų daugiau automobilių bus su automatinėmis pavarų dėžėmis.

„Visada reikia žiūrėti į sunkvežimius ar autobusus. Jų technologijos nukeliavusios gerokai toliau. Kolegos nuvažiavo pirktis sunkvežimio su mechanine pavarų dėže, tai, kas tuo metu buvo, visi nustebo, kam su mechanine, tokių sunkvežimų negamina“ , – kalbėdamas su LRT interneto tarnyba dėstė D. Lesickas.

Tuo metu A. Budreika įžvelgia ir kitus trikdžius, kodėl nesirenkama mokytis automatine pavarų dėže. Pasak vairavimo mokyklos vadovo, Lietuvoje galioja stereotipas, kad besimokinantys vairuoti tokiu automobiliu yra negabūs.

Brangesni vairavimo kursai

Kitos vairavimo mokyklos vadovas Algimantas Žukauskas skaičiuoja, kad jeigu prieš dešimtmetį buvo vos viena kita vairavimo mokykla, galinti išmokyti vairuoti su automatine pavarų dėže, tai dabar tokie automobiliai populiarėja:

„Dabar atsiranda skelbimų internete, kad moko su automatine vairuoti. Paklausa šiokia tokia yra, žinoma, visuomet mažesnė. Jeigu iš 20 automobilių, tai pas mus tik 1 su automatine pavarų dėže. Jeigu būtų didesnė paklausa, turėtume du–tris ar daugiau.“

A. Žukauskas priduria, kad vairavimo kursai mokantis su automatine pavarų dėže yra kiek brangesni nei mechanine dėl didesnių kuro sąnaudų. Lrt.lt pasidomėjus apie situaciją sostinėje paaiškėjo, kad Vilniuje gali tekti pakloti 100–150 Lt brangiau nei mechanine.

Tuo metu Kaune ir Klaipėdoje daugelis mokyklų moko už tokią pačią sumą kaip ir mechanine, tačiau rasti tokių mokyklų – ne taip paprasta, daugelis mokyklų atstovų sako neturinčios tokių automobilių.

Geriau išlaiko su automatine

Daugiausia prie automobilių, turinčių automatinę pavarų dėžę, vairo, pasak A. Žukausko, sėda moterys ir būsimi vairuotojai, planuojantys išvykti į Jungtines Amerikos Valstijas (JAV).

„O tiems, kurie važinėja po Europą, tinka mechaninė. Žinoma, lengviau ir daug patogiau, kad ir man, esant profesionalui, važiuoti automatine pavarų dėže – nereikia rankomis perjunginėti pavarų – vieną kartą įsijungei ir važiuoji per visą miestą“, – lrt.lt šnekėjo vairavimo mokyklos vadovas. D. Lesickas priduria, kad tokie automobiliai yra saugesni ir stabilesni vairuoti.

Kaip nurodo valstybės įmonė „Regitra“, 2011-aisiais B kategorijos praktikos egzaminą pirmuoju bandymu vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže išlaikė 39,4 proc. šį egzaminą laikiusių gyventojų, automatine pavarų dėže – 50,6 proc. (2010 m. atitinkamai 37,5 ir 48,7 proc.).

www.lrt.lt
 
57
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Autonaujienos

„Hyundai“ planuoja gaminti naują sportinį automobilį (1)

2014 spalio mėn. 23 d. 13:54
„Hyundai“ planuoja gaminti naują sportinį automobilį
A.Koroliovo nuotr.
Pietų Korėjos koncernas „Hyundai“ svarsto galimybę pradėti nedidelio sportinio automobilio gamybą, skelbia „Autocar“, remdamasis įmonės atstovu Europoje Allanu Rushforthu.

Tyrimas nustatė, vyrai ar moterys padaro daugiau avarijų (11)

2014 spalio mėn. 23 d. 13:44
Kasdien prastėjantis oras, o kartu su juo ir kelių eismo sąlygos, vėl skatina diskusijas apie moterų ir vyrų vairavimo skirtumus. Išanalizavus praeitų metų duomenis, pagaliau galima paneigti visuomenėje nusistovėjusią nuostatą, jog vyrai yra patikimesni vairuotojai nei moterys.

KET automobilių sporto neriboja (7)

2014 spalio mėn. 22 d. 18:01
Į Kelių eismo taisykles (KET) įtrauktas naujas punktas, nurodantis, kad vairuoti transporto priemones (TP) nelegaliai organizuotose TP lenktynėse draudžiama, sukėlė nemažai nerimo Lietuvos automobilių sporto bendruomenėje.

„PSA Peugeot Citroen“ atsigavo: pajamos ir pardavimai auga (4)

2014 spalio mėn. 22 d. 16:09
„PSA Peugeot Citroen“ atsigavo: pajamos ir pardavimai auga
Gamintojo nuotr.
Panašu, kad prancūzų automobilių gamintojos "PSA Peugeot Citroen" pertvarkymų planas veikia, - anksčiau apie finansines problemas skelbusi įmonė trečiadienį nurodė atsigavusius pardavimus ir kylančias pajamas. Apie tai praneša naujienų agentūra BBC.

Dėl rimto defekto „Toyota“ priversta atšaukti ketvirtį milijono automobilių (6)

2014 spalio mėn. 22 d. 15:20
Dėl rimto defekto „Toyota“ priversta atšaukti ketvirtį milijono automobilių
Gamintojo nuotr.
„Toyota“ paskelbė atšaukianti Jungtinėse Valstijose 247 tūkstančius pernai metais išleistų automobilių, įskaitant populiarius visureigių ir pikapų modelius.
Facebook draugai