Automobiliai su automatine pavarų dėže – dar tik pakeliui į vairavimo mokyklas

 (57)
Norintiems išmokti vairuoti automobilį su automatine pavarų dėže gali tekti apeiti ne vieną mokyklą. Sostinėje esančių varavimo mokyklų vadovai tikina, kad Vilniuje yra vos kelios tokios mašinos. Pagrindinis argumentas – tam Lietuvoje tiesiog nėra paklausos. Kai kurie automobiliai su automatine pavarų dėže net nesulaukia norinčių sėsti prie vairo.
© Gamintojo nuotr.

Specialistų teigimu, tik laiko klausimas, kada situacija kardinaliai pasikeis.

Neapsimoka išlaikyti automobilio

„Pas mus buvo automobilis su automatine pavarų dėže, bet jis dažniausiai stovėdavo. Nėra tokios didelės paklausos kaip mechaninės, o laikyti tą automatinę, kad stovėtų – kam to reikia? Kas iš to, kad metus prastovės, trys žmonės pravažiuos, o draudimas, techninė apžiūra...“, – pokalbį pradėjo „Gero kelio“ vairavimo mokyklos direktorius Arijus Budreika. Šioje mokykloje nebėra galimybės mokytis vairuoti automobiliu su automatine pavarų dėže.

Vairavimo mokyklas vienijančios asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad mokyklų vadovai yra sudirgę ir neužtikrinti dėl ateities – pirkti automobilį su tokia pavarų dėže ar ne.

„Žmonės yra nežinioje, nes neaišku, ar tokia investicija atsipirks“, – tęsia D. Lesickas. Asociacijos prezidentas sutinka, kad šiai dienai paklausos mokytis vairuoti tokiais automobiliais nėra, galioja senoviškas supratimas, kad reikia išsilaikyti teises su mechanine, tačiau ateityje esą be kalbų daugiau automobilių bus su automatinėmis pavarų dėžėmis.

„Visada reikia žiūrėti į sunkvežimius ar autobusus. Jų technologijos nukeliavusios gerokai toliau. Kolegos nuvažiavo pirktis sunkvežimio su mechanine pavarų dėže, tai, kas tuo metu buvo, visi nustebo, kam su mechanine, tokių sunkvežimų negamina“ , – kalbėdamas su LRT interneto tarnyba dėstė D. Lesickas.

Tuo metu A. Budreika įžvelgia ir kitus trikdžius, kodėl nesirenkama mokytis automatine pavarų dėže. Pasak vairavimo mokyklos vadovo, Lietuvoje galioja stereotipas, kad besimokinantys vairuoti tokiu automobiliu yra negabūs.

Brangesni vairavimo kursai

Kitos vairavimo mokyklos vadovas Algimantas Žukauskas skaičiuoja, kad jeigu prieš dešimtmetį buvo vos viena kita vairavimo mokykla, galinti išmokyti vairuoti su automatine pavarų dėže, tai dabar tokie automobiliai populiarėja:

„Dabar atsiranda skelbimų internete, kad moko su automatine vairuoti. Paklausa šiokia tokia yra, žinoma, visuomet mažesnė. Jeigu iš 20 automobilių, tai pas mus tik 1 su automatine pavarų dėže. Jeigu būtų didesnė paklausa, turėtume du–tris ar daugiau.“

A. Žukauskas priduria, kad vairavimo kursai mokantis su automatine pavarų dėže yra kiek brangesni nei mechanine dėl didesnių kuro sąnaudų. Lrt.lt pasidomėjus apie situaciją sostinėje paaiškėjo, kad Vilniuje gali tekti pakloti 100–150 Lt brangiau nei mechanine.

Tuo metu Kaune ir Klaipėdoje daugelis mokyklų moko už tokią pačią sumą kaip ir mechanine, tačiau rasti tokių mokyklų – ne taip paprasta, daugelis mokyklų atstovų sako neturinčios tokių automobilių.

Geriau išlaiko su automatine

Daugiausia prie automobilių, turinčių automatinę pavarų dėžę, vairo, pasak A. Žukausko, sėda moterys ir būsimi vairuotojai, planuojantys išvykti į Jungtines Amerikos Valstijas (JAV).

„O tiems, kurie važinėja po Europą, tinka mechaninė. Žinoma, lengviau ir daug patogiau, kad ir man, esant profesionalui, važiuoti automatine pavarų dėže – nereikia rankomis perjunginėti pavarų – vieną kartą įsijungei ir važiuoji per visą miestą“, – lrt.lt šnekėjo vairavimo mokyklos vadovas. D. Lesickas priduria, kad tokie automobiliai yra saugesni ir stabilesni vairuoti.

Kaip nurodo valstybės įmonė „Regitra“, 2011-aisiais B kategorijos praktikos egzaminą pirmuoju bandymu vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže išlaikė 39,4 proc. šį egzaminą laikiusių gyventojų, automatine pavarų dėže – 50,6 proc. (2010 m. atitinkamai 37,5 ir 48,7 proc.).

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Range Rover“ išleidžia naują visureigį „Velar“ (15)

Kopanija „Land Rover“ siekia išlaikyti pirmaujančias pozicijas SUV segmente ir kovo 1 d. pristatys naują vidutinės klasės miesto visureigį „Range Rover Velar“. Naujokas papildys „Range Rover“ šeimą ir taps ketvirtuoju jos nariu, užimsiančiu vietą tarp „Range Rover Evoque“ ir „Range Rover Sport“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

IT saugumo ekspertai perspėja automobilių savininkus (21)

Kompanijos „Kaspersky Lab“ ekspertai išnagrinėjo kelių žinomų automobilių gamintojų programų, naudojamų nuotoliniam transporto priemonių valdymui, saugumą. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, bendrovės ekspertai nustatė, kad visos programos turi tam tikrų saugumo spragų, kurios potencialiai gali leisti nusikaltėliams padaryti didelę žalą prie interneto prijungtų automobilių savininkams.

„Daimler“ planuose – „Mercedes-Benz“ gamykla Rusijoje (11)

Vokietijos automobilių gamintojas „Daimler“ antradienį pareiškė atidarysiantis gamyklą netoli Maskvos – tai yra pirmoji didelės Vakarų Europos kompanijos investiciją Rusijoje nuo to, kai šaliai prieš trejus metus buvo įvestos sankcijos dėl veiksmų Ukrainoje, praneša „Reuters“.

„Nissan“ techninės priežiūros paslaugas teiks dar viena įmonė (3)

Nuo šių metų pradžios „Sostenos“ grupė tapo įgaliotu „Nissan“ automobilių techninės priežiūros atstovu. Vienas daugiausiai patirties turinčių automobilių prekybos ir paslaugų atstovų Lietuvoje siūlys ne tik „Volvo“, „Renault“ ir „Dacia“, taip pat „Jaguar“ ir „Land Rover“ automobilių aptarnavimą, bet ir „Nissan“ modelių techninę priežiūrą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Opel“ pirkti norinti PSA žada gerbti vokiečių kompanijos susitarimus (1)

„Peugeot“, „Citroen“ ir DS automobilius gaminantis koncernas „PSA Group“ teigia, kad, pavykus sandoriui su „General Motors“ dėl „Opel“ ir „Vauxhall“ prekinių ženklų įsigijimo, gerbs dabartinius šių kompanijų įsipareigojimus, rašo „Reuters“.
Facebook draugai