Automobiliai su automatine pavarų dėže – dar tik pakeliui į vairavimo mokyklas

 (57)
Automobiliai su automatine pavarų dėže – dar tik pakeliui į vairavimo mokyklas
© Gamintojo nuotr.

Norintiems išmokti vairuoti automobilį su automatine pavarų dėže gali tekti apeiti ne vieną mokyklą. Sostinėje esančių varavimo mokyklų vadovai tikina, kad Vilniuje yra vos kelios tokios mašinos. Pagrindinis argumentas – tam Lietuvoje tiesiog nėra paklausos. Kai kurie automobiliai su automatine pavarų dėže net nesulaukia norinčių sėsti prie vairo.

Specialistų teigimu, tik laiko klausimas, kada situacija kardinaliai pasikeis.

Neapsimoka išlaikyti automobilio

„Pas mus buvo automobilis su automatine pavarų dėže, bet jis dažniausiai stovėdavo. Nėra tokios didelės paklausos kaip mechaninės, o laikyti tą automatinę, kad stovėtų – kam to reikia? Kas iš to, kad metus prastovės, trys žmonės pravažiuos, o draudimas, techninė apžiūra...“, – pokalbį pradėjo „Gero kelio“ vairavimo mokyklos direktorius Arijus Budreika. Šioje mokykloje nebėra galimybės mokytis vairuoti automobiliu su automatine pavarų dėže.

Vairavimo mokyklas vienijančios asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad mokyklų vadovai yra sudirgę ir neužtikrinti dėl ateities – pirkti automobilį su tokia pavarų dėže ar ne.

„Žmonės yra nežinioje, nes neaišku, ar tokia investicija atsipirks“, – tęsia D. Lesickas. Asociacijos prezidentas sutinka, kad šiai dienai paklausos mokytis vairuoti tokiais automobiliais nėra, galioja senoviškas supratimas, kad reikia išsilaikyti teises su mechanine, tačiau ateityje esą be kalbų daugiau automobilių bus su automatinėmis pavarų dėžėmis.

„Visada reikia žiūrėti į sunkvežimius ar autobusus. Jų technologijos nukeliavusios gerokai toliau. Kolegos nuvažiavo pirktis sunkvežimio su mechanine pavarų dėže, tai, kas tuo metu buvo, visi nustebo, kam su mechanine, tokių sunkvežimų negamina“ , – kalbėdamas su LRT interneto tarnyba dėstė D. Lesickas.

Tuo metu A. Budreika įžvelgia ir kitus trikdžius, kodėl nesirenkama mokytis automatine pavarų dėže. Pasak vairavimo mokyklos vadovo, Lietuvoje galioja stereotipas, kad besimokinantys vairuoti tokiu automobiliu yra negabūs.

Brangesni vairavimo kursai

Kitos vairavimo mokyklos vadovas Algimantas Žukauskas skaičiuoja, kad jeigu prieš dešimtmetį buvo vos viena kita vairavimo mokykla, galinti išmokyti vairuoti su automatine pavarų dėže, tai dabar tokie automobiliai populiarėja:

„Dabar atsiranda skelbimų internete, kad moko su automatine vairuoti. Paklausa šiokia tokia yra, žinoma, visuomet mažesnė. Jeigu iš 20 automobilių, tai pas mus tik 1 su automatine pavarų dėže. Jeigu būtų didesnė paklausa, turėtume du–tris ar daugiau.“

A. Žukauskas priduria, kad vairavimo kursai mokantis su automatine pavarų dėže yra kiek brangesni nei mechanine dėl didesnių kuro sąnaudų. Lrt.lt pasidomėjus apie situaciją sostinėje paaiškėjo, kad Vilniuje gali tekti pakloti 100–150 Lt brangiau nei mechanine.

Tuo metu Kaune ir Klaipėdoje daugelis mokyklų moko už tokią pačią sumą kaip ir mechanine, tačiau rasti tokių mokyklų – ne taip paprasta, daugelis mokyklų atstovų sako neturinčios tokių automobilių.

Geriau išlaiko su automatine

Daugiausia prie automobilių, turinčių automatinę pavarų dėžę, vairo, pasak A. Žukausko, sėda moterys ir būsimi vairuotojai, planuojantys išvykti į Jungtines Amerikos Valstijas (JAV).

„O tiems, kurie važinėja po Europą, tinka mechaninė. Žinoma, lengviau ir daug patogiau, kad ir man, esant profesionalui, važiuoti automatine pavarų dėže – nereikia rankomis perjunginėti pavarų – vieną kartą įsijungei ir važiuoji per visą miestą“, – lrt.lt šnekėjo vairavimo mokyklos vadovas. D. Lesickas priduria, kad tokie automobiliai yra saugesni ir stabilesni vairuoti.

Kaip nurodo valstybės įmonė „Regitra“, 2011-aisiais B kategorijos praktikos egzaminą pirmuoju bandymu vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže išlaikė 39,4 proc. šį egzaminą laikiusių gyventojų, automatine pavarų dėže – 50,6 proc. (2010 m. atitinkamai 37,5 ir 48,7 proc.).

www.lrt.lt
 
57
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Autonaujienos

Lenktyninis „Renault“ turės 500 AG „Nissan GT-R“ variklį (8)

2014 rugpjūčio mėn. 27 d. 17:41
Renault Sport R.S. 01
Gamintojo nuotr.
„Renault“ paskelbė, kad gamins išskirtinio dizaino ir techninių charakteristikų lenktyninį „Sport R.S. 01“ modelį.

BMW jau žino, kaip įkrauti elektromobilį be laidų (6)

2014 rugpjūčio mėn. 27 d. 11:10
BMW belaidis elektromobilių įkrovimas
Gamintojo nuotr.
Su „i“ serijos automobiliais vis labiau žengdama į elektromobilių ir hibridinių modelių rinką, „BMW Group“ pradėjo kurti standartizuotą belaidį būdą elektromobilių ir hibridinių modelių baterijoms įkrauti.

Pirmas žvilgsnis į „Volvo XC90“: stiprus švediškas atsakas vokiečių trijulei specialiai iš Stokholmo (116)

2014 rugpjūčio mėn. 27 d. 09:27
Volvo XC90
Gamintojo nuotr.
Skrisdamas lėktuvu per Baltijos jūrą į Stokholme vykusį naujos kartos „Volvo XC90“ pristatymą, jaučiausi lyg keliaudamas į priėmimą pas Švedijos karalių.

Nutarė priversti automobilių gamintojus nebemeluoti (32)

2014 rugpjūčio mėn. 26 d. 15:54
Nauji automobiliai
Gamintojo nuotr.
Europos Sąjungos (ES) funkcionieriai žada priversti automobilių gamintojus atskleisti realias savo gaminamų modelių degalų sąnaudas. Kartu būtų skelbiamos ir realios anglies dvideginio emisijos, o tai labai svarbu Vakarų Europos gyventojams – daugelis jų būtent pagal šį parametrą moka automobilio mokestį.

Kokie automobiliai dažniausiai patenka į avarijas? (76)

2014 rugpjūčio mėn. 26 d. 11:01
Ar pirkdami automobilį pagalvojate, kad kai kurių markių mašinos sudaužomos kur kas dažniau už kitas? Naujas tyrimas atskleidė, kuriuos automobilius dažniausiai persekioja nesėkmės kelyje.
Facebook draugai