Po dvejų metų visuose naujuose Europos Sąjungoje parduodamuose automobiliuose, planuojama, turės veikti automatinė pagalbos iškvietimo sistema. Lietuvos bendrasis pagalbos centras ir automobilių pardavėjai – už naujovę, nes ji leistų laimėti vadinamąją auksinę valandą, itin svarbią gyvybei.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Naujų mašinų brangimas dėl „eCall“ sistemos, skaičiuojama, būtų minimalus.

Specialistų teigimu, jei į avariją patekę automobiliai turėtų automatinę pagalbos iškvietimo sistemą, būtų didesnė tikimybė, kad žmonės būtų išgelbėti.

„Įvykus avarijai svarbi kiekviena minutė. Jei pagalbos tarnybos automatiškai informuojamos apie įvykį ir gali nustatyti, kur jis įvyko, jos gali dažniau padėti išgelbėti gyvybes ir užkirsti kelią nukentėjusiojo būklės blogėjimui. Tyrimai rodo, kad apie 50 proc. mirčių ištinka per pirmąsias avarijos minutes. 30 proc. – per pirmąsias valandas“, – tokią statistiką vardija Siimas Kallasas, Europos Komisijos narys, atsakingas už transportą.

Įvykus avarijai ir išsiskleidus oro pagalvėms sistema pati susisiektų su Bendrojo pagalbos centro operatoriais, leistų jiems nustatyti įvykio vietą, automobilio modelį. Aktyvuoti sistemą būtų galima ir rankiniu būdu, jei vairuotojui pasidarė bloga ar jis tapo avarijos liudininkais.

Tikimasi, kad pagalbos dėl naujovės nukentėjusieji galės sulaukti dvigubai greičiau nei dabar, o tai išgelbėtų iki 3 tūkst. žmonių per metus.

Ar sistema veiks sklandžiai, anot Lietuvos bendrojo pagalbos centro vadovo, priklausys ne tik nuo automobilių gamintojų ir gelbėtojų.

„Tai nebus paprasti skambučiai „112“ – kiekvienas turės savo identifikatorių, tad jie šiek tiek kitaip turėtų keliauti tinklais. Ryšių reguliavimo tarnyba turėtų nurodyti ryšio operatoriams, kaip jie turi keliauti. O jau Bendrojo pagalbos centro uždavinys – mokėti priimti tuos skambučius, juos dekoduoti ir perduoti reikalingą informaciją pagalbos tarnyboms“, – komentavo Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius.

Specialistai tikina, kad pati sistema sugebės įvertinti įvykio sudėtingumą – taip tikimasi apsisaugoti nuo piktnaudžiavimo atvejų. Be to, Europos Komisija neigia ir baimes dėl sekimo: esą vietos nustatymo sistema įsijungs tik paspaudus pagalbos mygtuką.

Skaičiuojama, kad pagalbos iškvietimo sistemos įranga vienam automobiliui kainuos apie 350 litų.

Automobilių pardavėjų teigimu, Lietuvos vairuotojus ji pasieks vėliau nei kitas šalis.

„Kaip žinia, registruojamų automobilių amžius yra 9 metai, o bendras parko vidurkis yra 17 metų. Tad naudotų automobilių pirkėjai pradės tokiais automobiliais naudotis, tarkime, 2024 m., o bendrame kontekste visi tokius dalykus turės jau vėliau – 2030 m.“, – svarstė Autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Mindaugas Beišys.

Europos Komisija derasi su draudikais, kad jie kompensuotų pagalbos iškvietimo sistemos diegimą ir į naudotas mašinas. Privalomai sistema būtų diegiama tik naujuose automobiliuose nuo 2015 m. spalio mėnesio. Aišku, jei tam pritars Europos Taryba ir Parlamentas.

Automatinę pagalbos iškvietimo sistemą Briuselis skatina diegti jau dešimt metų, tačiau iki šiol ją turi tik mažiau nei procentas automobilių visoje bendrijoje. Be to, ne visose šalyse veikia ir pati sistema.

eCall schema
eCall schema
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

BMW atskleidė įspūdingą modelį (23)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (11)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (20)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Į Lietuvą atvežtas riboto leidimo „Range Rover Velar“ (6)

Automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ salonus jau pasiekė pirmieji visureigiai „...

Automobilių gamyboje – nauja aukso kasykla (16)

Autonomiški automobiliai gali drastiškai sumažinti aukų keliuose skaičių, apkarpyti suvartojamų...

Top naujienos

Į populiarumo viršūnes braunasi primiršta šventė: išleidžia tūkstančius eurų (129)

Jei anksčiau prabangiausia šeimos švente buvo įvardijamos vestuvės , tai pastaruoju metu į...

Naktis Vilniuje: netikėtai atpažintas kelių erelis ir vienas už kitą įdomesni pažeidėjai (52)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus policijos pareigūnai surengė reidą. Pylimo...

Tokio ažiotažo nebuvo jau seniai, bet K. Porzingio žvaigždė lietuvių negąsdina specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (1)

Lengvas pasivaikščiojimas draugiškose rungtynėse Rygoje Lietuvos rinktinei išėjo į naudą –...

Joniškio rajone iš voljero pabėgusi meška jau surasta atnaujinta 08.16 (93)

Penktadienį Joniškio rajone esančiame Kirnaičių kaime iš kavinėje „Plūgo broliai“ esančio...

Laisvalaikio veikla lietuviui atnešė milijonus: atskleidė sėkmės formulę (27)

Vienas iš „ Vinted “ įkūrėjų Justas Janauskas , atsimindamas studijų laikus Vilniaus...

Hobis tapo antrąja profesija (20)

Garsiausiame Pietų Dzūkijos turguje, veikiančiame Lazdijų rajono Veisiejų miesto pakraštyje,...

Orai: įspūdingą karštį nuplaus liūtys (15)

Panašu, kad šį savaitgalį vėl sulauksime panašios karščio kulminacijos kaip ir praėjusį:...

Sutemus į „Karklę“ sugūžėjo minios: konfiskuoja ir alkoholį, ir narkotikus papildyta 23:40 (98)

Penktadienio vidurdienį duris atvėrusio festivalio „ Karklė “ apsaugos darbuotojai nesnaudžia...

Ekspertai kai kuriuos Laisvės aikštės pertvarkos projektus pavadino isteriškais (32)

Dailės galerijoje aptarus 10 pateiktųjų projektų, kaip atnaujinti Laisvės aikštę ir jos...

Kai katės pervertina savo galimybės: bando įsirangyti į kelis kartus mažesnes vietas (11)

Yra vienas dalykas, kurį katės mėgsta daryti labiau nei valgyti ir tinginiauti - bandyti sutilpti...