Be to šiame koncepte demonstruojamos esminės autonominio vairavimo galimybės, kurias bendrovė tikisi įdiegti į 2017 m. pasirodysiantį naujausios kartos „Audi A8“ aukščiausios klasės limuziną, teigiama gamintojo pranešime žiniasklaidai.

„Audi h-tron quattro“ – šiomis dienomis Detroito autosalone debiutuojantis SUV klasės konceptas, visiškai perėmęs savo pirmtako – 2015 m Frankfurto autosalone debiutavusio „Audi e-tron quattro“ koncepcinio elektromobilio konstrukciją, kurią Vokietijos koncerno inžinieriai papildė vandeniline jėgaine. Pažymėtina, kad vandenilinė jėgainė savo esme yra ne variklis, o akumuliatorius, kuriame elektrocheminiu būdu skaidant vandenilį susidaro elektros energija, kuria ir maitinamas dviejų elektros variklių tandemas.

Naujasis „Audi h-tron quattro“, kaip ir Frankfurto autosalone pristatytas „Audi e-tron quattro“ konceptas, sukurtas naudojant naują, elektromobiliams skirtą „MLB evo“ platformą, todėl pasižymi aukštu unifikacijos laipsniu. Pavyzdžiui, abu šie modeliai turi vienodas grindis, leidžiančias optimaliai išdėstyti eigos akumuliatorius, kas ypač svarbu šiuolaikiniams elektromobiliams.

Kaip pažymi gamintojas, „Audi h-tron quattro“ konstrukcijoje atsiskleidžia didžiulis „Audi“ ir „Volkswagen“ specialistų pastarųjų metų įdirbis vandenilinio transporto kūrimo srityje. Masiškai taikomi lengvi lydiniai mažina bendrą automobilio svorį ir gerina važiavimo savybes bei energinį efektyvumą.

Po salonu ir bagažine įrengtos trys vandenilio talpyklos, pagamintos iš keleto sluoksnių ypač atsparios plastmasės. Užpildžius jas vandeniliu, galima įveikti iki 600 km kelią.

Įsibėgėjimo akumuliatorius

Iš tiesų „Audi h-tron quattro“ koncepto konstrukcijoje yra net du eigos akumuliatoriai: jau minėtos 100 kW galios vandenilinės jėgainės veikimą papildo kompaktiškas, tik 60 kg sveriantis ličio jonų akumuliatorius, galintis generuoti dar iki 100 kW elektros galią. Šis papildomas srovės šaltinis didina vandenilinės jėgainės aptarnaujamos elektros sistemos patikimumą bei naudojamas automobilio įsibėgėjimo metu, nes vandenilinė jėgainė kol kas dar nėra tokia elastinga. Be to, į šį akumuliatorių sugrįžta stabdymo metu regeneruojama elektra.

Koncepte yra ir dar vienas, egzotiškesnis srovės šaltinis – ant stogo sumontuotos saulės baterijos. „Audi“ inžinieriai tikina, kad jis gali per metus sugeneruoti iki 320 W elektros energijos, t.y., leisti per metus papildomai nuvažiuoti iki 1000 km.

Pagrindiniai eigos akumuliatorių kuriamos elektros naudotojai – dviejų darniai veikiančių elektros variklių tandemas. Priekinėje ašyje sumontuotas 90 kW galios elektros variklis. Galinius ratus suka galinėje ašyje sumontuotas 140 kW galios variklis. Šis tandemas išvysto iki 550 Nm bendrą sukimo momentą, leidžiantį 100 km/val. greitį pasiekti per 7 sek. Maksimalus ribotuvų leidžiamas greitis siekia 200 km/val.

Vandenilis – tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių

Važiuojantis vandenilinis automobilis visiškai neteršia aplinkos. Tačiau to negalima pasakyti apie patį vandenilio dujų gamybos procesą. Tik iš atsinaujinančių šaltinių gaminamas vandenilis visiškai neteršia gamtos. Kitu atveju tai tik brangus, sudėtingai gaminamas ir pakankamai taršus naftos pakaitalas.

Šiuo metu, bent jau Vokietijoje, ekologišką vandenilį gamina tik vienoje vietoje – Vertlės mieste neseniai pastatytoje, „Audi“ bendrovei priklausančioje sintetinių suspaustų dujų gamykloje. Minėtos dujos tiekiamos į šalia esančią degalinę, kurioje jomis galima pildyti visus suspaustomis dujomis varomus automobilius, įskaitant „Audi A3 g-tron“ ir „A4 g-tron“, o perteklius išleidžiamas į bendruosius Vokietijos dujotiekius.

zFAS valdiklis – autonominių automobilių ateitis

„Audi h-tron quattro“ koncepcinio automobilio konstrukcijoje yra keletas svarbių autonominio vairavimo ir automatinio parkavimo elementų, kuriuos bendrovė tikisi įdiegti jau 2017 m pasirodysiančiame masinės gamybos flagmane „Audi A8“. Vienas iš jų – pernai anonsuotas ir šių metų pradžioje baigtas kurti Centrinis pagalbininkų valdiklis (zFAS).

„Audi“ gamintojai įsitikinę, jog visus šiuolaikinius vairavimo pagalbininkus turi valdyti būtent toks Centrinis pagalbininkų valdiklis (zFAS), ateityje tapsiantis autonomiškai vairuojamo automobilio (t.y. automobilio be vairuotojo) „elektroninėmis smegenimis“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)