„Audi“ pradeda sintetinių dujų gamybą

 (54)
Audi A3 Sportback TCNG
Audi A3 Sportback TCNG
© Gamintojo nuotr.

Šiaurės Vokietijoje įsikūrusiame Wertle mieste atidaryta „Audi“ bendrovės pastatyta sintetinių dujų gamykla. Pagal kompanijos specialistų išrastą technologiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių čia greit bus pradėtos gaminti sintetinės suspaustos dujos, jau žinomos komerciniu „Audi e-gas“ pavadinimu.

Šiame projekte „Audi“ bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback TCNG“.

Tai pirmoji pasaulyje tokios galios sintetinio metano (e-gas) gamykla, užimanti 4100 m2 plotą ir generuojanti 6 megavatų energijos virsmo galią. Per metus planuojama pagaminti maždaug po 1000 tonų sintetinių suspaustų dujų, o jų gamybos procesui panaudoti 2800 tonų teršalais laikomo anglies dvideginio (CO2), taip pašalinant jį iš žemės atmosferą ardančios ir šiltnamio efektą sukeliančios žalingos apykaitos.

Sintetinių suspaustų dujų gamybos procesui bus sunaudojama tiek žalingojo anglies dvideginio, kiek per metus jo sugeria 224000 europinio buko medžių.

Trumpai apžvelkime sintetinio metano gamybos procesą. Šalia gamyklos esančių galingų saulės ir vėjo jėgainių gaminama kaupimui netinkama elektros energija naudojama vandens elektrolizės, t.y., skaidymo į vandenilį ir deguonį cheminėms reakcijoms. Taip pagamintas vandenilis jau savaime gali būti naudojamas kaip vandeniliu varomų automobilių degalai. Tačiau kol tokių automobilių gamyba yra brangi, nemasinė, o ir pačių automobilių – nedaug, pagamintas vandenilis panaudojamas kaip žaliava sintetinio metano (t.y., dirbtinių suspaustų dujų) gamybai, kurios išgaunamos vykstant vandenilio ir anglies dvideginio cheminei reakcijai.

Sintetinis metanas identiškas iškastiniam, todėl be papildomo perdirbimo gali būti tiekiamas į suspaustų dujų degalines arba tiesiog paduodamas į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius. Ekologiniu požiūriu sintetinis metanas yra CO2 neutralus, t.y., jo gamybai sunaudojama beveik tiek pat anglies dioksido, kiek jo išmeta sintetiniu metanu varomų automobilių varikliai.

Šiame projekte „Audi“ bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback TCNG“.

Planuojama, kad prekyba šiuo automobiliu prasidės 2013 metų pradžioje. 2015 m. „Audi“ automobilių asortimentą turėtų papildyti „Audi A4“ pagrindu sukurtas suspaustomis dujomis varomas modelis.

Per metus Vertlės mieste bus pagaminama tiek ekologiškų sintetinių suspaustų dujų, kiek jų užtektų tūkstančiui penkiems šimtams „Audi A3 Sportback TCNG“ automobilių per metus nuvažiuoti vidutiniškai po 15 000 kilometrų.

Šiuo metu Vokietijoje yra pakankamai išplėtotas suspaustų dujų degalinių tinklas ir tokių degalinių daugėja.

Taip pat daugėja degalinių, kuriose suspaustos gamtinės dujos įvairiomis proporcijomis maišomos su sintetinėmis – ekologiškumui didinti. Yra ir jau ne viena vien tik sintetinėmis suspaustomis dujomis prekiaujanti degalinė ir jų skaičius taip pat didėja. Tačiau, nepaisant šios įspūdingos infrastruktūros ir greitos jos plėtros, vietų, kuriose bus galima įsigyti tiek Audi e-gas, tiek kitų gamintojų sintetinių suspaustų dujų, skaičius išliks kol kas nedidelis.

Todėl „Audi“ diegia specialias apskaitos priemones, užtikrinančias, kad kiek „A3 Sportback TCNG“ automobilio vairuotojas įsigis įprastų suspaustų dujų, tokį pat kiekį Wertle mieste esanti gamykla sugrąžins į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.

Panašios apskaitos priemonės diegiamos ir iki šiol negausiose vandenilio degalinėse bei irgi kol kas ne itin gausiose visų kategorijų elektromobilių bei hibridinių automobilių įkrovimo stotelėse, kurių palaipsniui vis daugėja.

www.DELFI.lt
 
54
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Autonaujienos

BMW viceprezidentas Vilniuje pristatė koncerno ateitį (2)

2014 spalio mėn. 24 d. 13:24
Henrikas Wendersas
Organizatorių nuotr.
Lietuvoje lankosi vienas aukščiausių vokiečių automobilių gamintojo BMW vadovų – koncerno viceprezidentas Henrikas Wendersas, atsakingas už „BMW i“ serijos elektromobilius ir hibridinius modelius. Ketvirtadienio vakarą oficialiosios BMW atstovės „Krasta Auto“ salone Vilniuje H. Wendersas susitiko su BMW automobilių mėgėjais, kuriems pasakojo apie vykstantį vieną didžiausių istorinių pokyčių automobilių industrijoje ir pristatė ateities automobilių technologijas.

„Toyota“ atidarė naują automobilių saloną Panevėžyje (3)

2014 spalio mėn. 24 d. 09:43
Naujo Toyota salono atidarymas Panevėžyje
Bendrovės nuotr.
Ketvirtadienį Panevėžyje atidaryta naujoji „Toyota“ atstovybė. Pirmąja šio Japonijos automobilių gamintojo atstove Aukštaitijos regione tapo bendrovė „Auresa“.

Dėl automobilių kokybės vadovams mažina algas (4)

2014 spalio mėn. 24 d. 09:30
Honda Fit
AP/Scanpix
Ketvirtadienį Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ pranešė, kad imasi precedento neturinčių priemonių – įmonės prezidentui ir dar 12 direktorių bus mažinamas atlyginimas dėl netinkamos transporto priemonių kokybės. Tokių priemonių imtasi paskelbus apie jau penktąją atšaukiamų „Honda Fit“ (Europoje žinomas kaip „Jazz“) hibridų bangą, praneša naujienų agentūra „Reuters“.

„Hyundai“ planuoja gaminti naują sportinį automobilį (5)

2014 spalio mėn. 23 d. 13:54
„Hyundai“ planuoja gaminti naują sportinį automobilį
A.Koroliovo nuotr.
Pietų Korėjos koncernas „Hyundai“ svarsto galimybę pradėti nedidelio sportinio automobilio gamybą, skelbia „Autocar“, remdamasis įmonės atstovu Europoje Allanu Rushforthu.

Tyrimas nustatė, vyrai ar moterys padaro daugiau avarijų (13)

2014 spalio mėn. 23 d. 13:44
Kasdien prastėjantis oras, o kartu su juo ir kelių eismo sąlygos, vėl skatina diskusijas apie moterų ir vyrų vairavimo skirtumus. Išanalizavus praeitų metų duomenis, pagaliau galima paneigti visuomenėje nusistovėjusią nuostatą, jog vyrai yra patikimesni vairuotojai nei moterys.
Facebook draugai