„Audi“ pradeda sintetinių dujų gamybą

 (54)
Audi A3 Sportback TCNG
Audi A3 Sportback TCNG
© Gamintojo nuotr.

Šiaurės Vokietijoje įsikūrusiame Wertle mieste atidaryta „Audi“ bendrovės pastatyta sintetinių dujų gamykla. Pagal kompanijos specialistų išrastą technologiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių čia greit bus pradėtos gaminti sintetinės suspaustos dujos, jau žinomos komerciniu „Audi e-gas“ pavadinimu.

Šiame projekte „Audi“ bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback TCNG“.

Tai pirmoji pasaulyje tokios galios sintetinio metano (e-gas) gamykla, užimanti 4100 m2 plotą ir generuojanti 6 megavatų energijos virsmo galią. Per metus planuojama pagaminti maždaug po 1000 tonų sintetinių suspaustų dujų, o jų gamybos procesui panaudoti 2800 tonų teršalais laikomo anglies dvideginio (CO2), taip pašalinant jį iš žemės atmosferą ardančios ir šiltnamio efektą sukeliančios žalingos apykaitos.

Sintetinių suspaustų dujų gamybos procesui bus sunaudojama tiek žalingojo anglies dvideginio, kiek per metus jo sugeria 224000 europinio buko medžių.

Trumpai apžvelkime sintetinio metano gamybos procesą. Šalia gamyklos esančių galingų saulės ir vėjo jėgainių gaminama kaupimui netinkama elektros energija naudojama vandens elektrolizės, t.y., skaidymo į vandenilį ir deguonį cheminėms reakcijoms. Taip pagamintas vandenilis jau savaime gali būti naudojamas kaip vandeniliu varomų automobilių degalai. Tačiau kol tokių automobilių gamyba yra brangi, nemasinė, o ir pačių automobilių – nedaug, pagamintas vandenilis panaudojamas kaip žaliava sintetinio metano (t.y., dirbtinių suspaustų dujų) gamybai, kurios išgaunamos vykstant vandenilio ir anglies dvideginio cheminei reakcijai.

Sintetinis metanas identiškas iškastiniam, todėl be papildomo perdirbimo gali būti tiekiamas į suspaustų dujų degalines arba tiesiog paduodamas į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius. Ekologiniu požiūriu sintetinis metanas yra CO2 neutralus, t.y., jo gamybai sunaudojama beveik tiek pat anglies dioksido, kiek jo išmeta sintetiniu metanu varomų automobilių varikliai.

Šiame projekte „Audi“ bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback TCNG“.

Planuojama, kad prekyba šiuo automobiliu prasidės 2013 metų pradžioje. 2015 m. „Audi“ automobilių asortimentą turėtų papildyti „Audi A4“ pagrindu sukurtas suspaustomis dujomis varomas modelis.

Per metus Vertlės mieste bus pagaminama tiek ekologiškų sintetinių suspaustų dujų, kiek jų užtektų tūkstančiui penkiems šimtams „Audi A3 Sportback TCNG“ automobilių per metus nuvažiuoti vidutiniškai po 15 000 kilometrų.

Šiuo metu Vokietijoje yra pakankamai išplėtotas suspaustų dujų degalinių tinklas ir tokių degalinių daugėja.

Taip pat daugėja degalinių, kuriose suspaustos gamtinės dujos įvairiomis proporcijomis maišomos su sintetinėmis – ekologiškumui didinti. Yra ir jau ne viena vien tik sintetinėmis suspaustomis dujomis prekiaujanti degalinė ir jų skaičius taip pat didėja. Tačiau, nepaisant šios įspūdingos infrastruktūros ir greitos jos plėtros, vietų, kuriose bus galima įsigyti tiek Audi e-gas, tiek kitų gamintojų sintetinių suspaustų dujų, skaičius išliks kol kas nedidelis.

Todėl „Audi“ diegia specialias apskaitos priemones, užtikrinančias, kad kiek „A3 Sportback TCNG“ automobilio vairuotojas įsigis įprastų suspaustų dujų, tokį pat kiekį Wertle mieste esanti gamykla sugrąžins į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.

Panašios apskaitos priemonės diegiamos ir iki šiol negausiose vandenilio degalinėse bei irgi kol kas ne itin gausiose visų kategorijų elektromobilių bei hibridinių automobilių įkrovimo stotelėse, kurių palaipsniui vis daugėja.

www.DELFI.lt
 
54
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Autonaujienos

Ko vertos prie kelio reljefo prisitaikančios degalų taupymo sistemos? (8)

2014 liepos mėn. 31 d. 16:01
Volvo sunkvežimiai
Gamintojo nuotr.
Jau seniai tapo įprasta, kad gamintojai deda visas pastangas siekdami pagerinti automobilių ir vilkikų ekonomiškumą. Tai nestebina, nes degalai sudaro „liūto dalį“ visų vežėjų išlaidų. Gamintojai siūlo padėti vežėjams pasiekti mažesnes degalų sąnaudas ir tam yra paruošę įvairių pagalbinių sistemų.

Kaip „Smart“ „kūrė“ didžiausią pasaulyje miesto automobilį (5)

2014 liepos mėn. 31 d. 11:14
Didžiausias Smart automobilis
DELFI montažas
Reklamos agentūra „BBDO Berlin“ pristatė kupiną sarkazmo ir šypseną keliančią miesto automobilio „Smart“ reklamą. Šiai reklamos kampanijai sukurti du filmukai – didžiausio pasaulyje miesto automobilio reklama bei trumpas filmukas apie atliktą „tyrimą“ (vartotojų apklausą).

Nori išnaikinti „dyzelius“: už pasivažinėjimą Londono centre – 10 svarų mokestis? (37)

2014 liepos mėn. 31 d. 09:42
Didžiosios Britanijos vyriausybė svarsto galimybę įvesti naują mokestį dyzelinių automobilių vairuotojams: už pasivažinėjimą sostinės centre jiems gali tekti susimokėti 10 svarų. Ir jis būtų mokamas kartu su dabar imamu 11,50 svaro sterlingų siekiančiu vadinamuoju „spūsčių mokesčiu“ (angl. „congestion charge“), praneša BBC.

„Kia“ ruošia trečios kartos „Sorento“ (5)

2014 liepos mėn. 30 d. 15:31
Kia Sorento eskizas
Gamintojo nuotr.
Visiškai naujas trečios kartos „Kia Sorento“ bus oficialiai parodytas jau kitą mėnesį Korėjoje. Jis žada stebinti drąsiu ir įmantriu eksterjero dizainu.

„Jaguar XE“ kėbule dominuos aliuminis (3)

2014 liepos mėn. 30 d. 15:03
Jaguar XE
Gamintojo nuotr.
Naujasis kompaktinės klasės sedanas XE kuriamas tam, kad šios klasės standartai būtų pakeisti. Automobilis konstruojamas naudojant modulinę „Jaguar“ architektūrą, tačiau jo monokoko tipo kėbulo konstrukcija bus unikali – net 75 proc. struktūros sudarys aliuminio dalys.
Facebook draugai