„Audi“ pradeda sintetinių dujų gamybą

 (54)
Šiaurės Vokietijoje įsikūrusiame Wertle mieste atidaryta „Audi“ bendrovės pastatyta sintetinių dujų gamykla. Pagal kompanijos specialistų išrastą technologiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių čia greit bus pradėtos gaminti sintetinės suspaustos dujos, jau žinomos komerciniu „Audi e-gas“ pavadinimu.
Audi A3 Sportback TCNG
Audi A3 Sportback TCNG
© Gamintojo nuotr.

Šiame projekte „Audi“ bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback TCNG“.

Tai pirmoji pasaulyje tokios galios sintetinio metano (e-gas) gamykla, užimanti 4100 m2 plotą ir generuojanti 6 megavatų energijos virsmo galią. Per metus planuojama pagaminti maždaug po 1000 tonų sintetinių suspaustų dujų, o jų gamybos procesui panaudoti 2800 tonų teršalais laikomo anglies dvideginio (CO2), taip pašalinant jį iš žemės atmosferą ardančios ir šiltnamio efektą sukeliančios žalingos apykaitos.

Sintetinių suspaustų dujų gamybos procesui bus sunaudojama tiek žalingojo anglies dvideginio, kiek per metus jo sugeria 224000 europinio buko medžių.

Trumpai apžvelkime sintetinio metano gamybos procesą. Šalia gamyklos esančių galingų saulės ir vėjo jėgainių gaminama kaupimui netinkama elektros energija naudojama vandens elektrolizės, t.y., skaidymo į vandenilį ir deguonį cheminėms reakcijoms. Taip pagamintas vandenilis jau savaime gali būti naudojamas kaip vandeniliu varomų automobilių degalai. Tačiau kol tokių automobilių gamyba yra brangi, nemasinė, o ir pačių automobilių – nedaug, pagamintas vandenilis panaudojamas kaip žaliava sintetinio metano (t.y., dirbtinių suspaustų dujų) gamybai, kurios išgaunamos vykstant vandenilio ir anglies dvideginio cheminei reakcijai.

Sintetinis metanas identiškas iškastiniam, todėl be papildomo perdirbimo gali būti tiekiamas į suspaustų dujų degalines arba tiesiog paduodamas į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius. Ekologiniu požiūriu sintetinis metanas yra CO2 neutralus, t.y., jo gamybai sunaudojama beveik tiek pat anglies dioksido, kiek jo išmeta sintetiniu metanu varomų automobilių varikliai.

Šiame projekte „Audi“ bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback TCNG“.

Planuojama, kad prekyba šiuo automobiliu prasidės 2013 metų pradžioje. 2015 m. „Audi“ automobilių asortimentą turėtų papildyti „Audi A4“ pagrindu sukurtas suspaustomis dujomis varomas modelis.

Per metus Vertlės mieste bus pagaminama tiek ekologiškų sintetinių suspaustų dujų, kiek jų užtektų tūkstančiui penkiems šimtams „Audi A3 Sportback TCNG“ automobilių per metus nuvažiuoti vidutiniškai po 15 000 kilometrų.

Šiuo metu Vokietijoje yra pakankamai išplėtotas suspaustų dujų degalinių tinklas ir tokių degalinių daugėja.

Taip pat daugėja degalinių, kuriose suspaustos gamtinės dujos įvairiomis proporcijomis maišomos su sintetinėmis – ekologiškumui didinti. Yra ir jau ne viena vien tik sintetinėmis suspaustomis dujomis prekiaujanti degalinė ir jų skaičius taip pat didėja. Tačiau, nepaisant šios įspūdingos infrastruktūros ir greitos jos plėtros, vietų, kuriose bus galima įsigyti tiek Audi e-gas, tiek kitų gamintojų sintetinių suspaustų dujų, skaičius išliks kol kas nedidelis.

Todėl „Audi“ diegia specialias apskaitos priemones, užtikrinančias, kad kiek „A3 Sportback TCNG“ automobilio vairuotojas įsigis įprastų suspaustų dujų, tokį pat kiekį Wertle mieste esanti gamykla sugrąžins į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.

Panašios apskaitos priemonės diegiamos ir iki šiol negausiose vandenilio degalinėse bei irgi kol kas ne itin gausiose visų kategorijų elektromobilių bei hibridinių automobilių įkrovimo stotelėse, kurių palaipsniui vis daugėja.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Volkswagen“ pelnė pasididžiavimo nekeliantį apdovanojimą (6)

Vokiečių gamintojas pelnė Ig Nobelio chemijos apdovanojimą ir už tai dėkoti turėtų vis dar nenurimusiam skandalui. Anot Ig Nobelio organizatorių, šie apdovanojimai įteikiami už „nuopelnus“, priverčiančius žmones nusijuokti, o tada susimąstyti.

Naujos detalės „Volkswagen" emisijų klastojimo skandale: visos pastangos nuėjo perniek

„Volkswagen" pastangos suvaldyti emisijų klastojimo skandalo pasekmes nuėjo perniek, kai „Audi", didžiausio bendrovės pelno šaltinio, gamybos vadovas atsistatydino dėl sąsajų su skandalu. Apie tai praneša „Bloomberg".

„Hyundai Motor“ profsąjunga surengė pirmą visuotinį streiką per 12 metų (1)

Didžiausios Pietų Korėjos įmonės „Hyundai Motor“ profsąjunga pirmadienį, įstrigus deryboms dėl darbo atlyginimo, surengė pirmą visuotinį streiką per 12 metų, informuoja naujienų agentūra „Reuters“.

Kiek kainuoja JAV automobilio pritaikymas Europoje (45)

Ne vienas lietuvis, kada nors turėjęs arba turintis iš Jungtinių Amerikos Valstijų importuotą automobilį, yra susidūręs su privalomu kai kurių detalių (pvz., žibintų) keitimo problema. Pasirodo, techniniai skirtumai tarp JAV ir Europos rinkoms pritaikytų automobilių kainuoja ne tik mašinos savininkui, bet ir patiems gamintojams.

Amerikiečiai liaupsina „Tesla Model S“ – gavo dar vieną titulą (19)

Jungtinių Amerikos Valstijų aplinkos apsaugos agentūra (EPA) patvirtino, kad naujoji „Tesla Model S“ modifikacija su galingesne baterija „P100D“ vienu įkrovimu gali įveikti 507 kilometrų distanciją. Tai reiškia, kad amerikiečių elektromobilis šiuo metu yra didžiausią atstumą galintis įveikti aplinkos neteršiantis automobilis pagal šios agentūros skaičiavimus, skelbia „Electrek“.
Facebook draugai