„Audi“ pradeda sintetinių dujų gamybą

 (54)
Šiaurės Vokietijoje įsikūrusiame Wertle mieste atidaryta „Audi“ bendrovės pastatyta sintetinių dujų gamykla. Pagal kompanijos specialistų išrastą technologiją iš atsinaujinančių energijos šaltinių čia greit bus pradėtos gaminti sintetinės suspaustos dujos, jau žinomos komerciniu „Audi e-gas“ pavadinimu.
Audi A3 Sportback TCNG
Audi A3 Sportback TCNG
© Gamintojo nuotr.

Šiame projekte „Audi“ bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback TCNG“.

Tai pirmoji pasaulyje tokios galios sintetinio metano (e-gas) gamykla, užimanti 4100 m2 plotą ir generuojanti 6 megavatų energijos virsmo galią. Per metus planuojama pagaminti maždaug po 1000 tonų sintetinių suspaustų dujų, o jų gamybos procesui panaudoti 2800 tonų teršalais laikomo anglies dvideginio (CO2), taip pašalinant jį iš žemės atmosferą ardančios ir šiltnamio efektą sukeliančios žalingos apykaitos.

Sintetinių suspaustų dujų gamybos procesui bus sunaudojama tiek žalingojo anglies dvideginio, kiek per metus jo sugeria 224000 europinio buko medžių.

Trumpai apžvelkime sintetinio metano gamybos procesą. Šalia gamyklos esančių galingų saulės ir vėjo jėgainių gaminama kaupimui netinkama elektros energija naudojama vandens elektrolizės, t.y., skaidymo į vandenilį ir deguonį cheminėms reakcijoms. Taip pagamintas vandenilis jau savaime gali būti naudojamas kaip vandeniliu varomų automobilių degalai. Tačiau kol tokių automobilių gamyba yra brangi, nemasinė, o ir pačių automobilių – nedaug, pagamintas vandenilis panaudojamas kaip žaliava sintetinio metano (t.y., dirbtinių suspaustų dujų) gamybai, kurios išgaunamos vykstant vandenilio ir anglies dvideginio cheminei reakcijai.

Sintetinis metanas identiškas iškastiniam, todėl be papildomo perdirbimo gali būti tiekiamas į suspaustų dujų degalines arba tiesiog paduodamas į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius. Ekologiniu požiūriu sintetinis metanas yra CO2 neutralus, t.y., jo gamybai sunaudojama beveik tiek pat anglies dioksido, kiek jo išmeta sintetiniu metanu varomų automobilių varikliai.

Šiame projekte „Audi“ bendrovė neapsiriboja vien tik kuro ir automobilinių degalų gamybos klausimais – kartu su sintetinėmis dujomis plačiajai visuomenei pristatomas ir populiarinamas šia degalų rūšimi varomas naujasis „Audi A3 Sportback TCNG“.

Planuojama, kad prekyba šiuo automobiliu prasidės 2013 metų pradžioje. 2015 m. „Audi“ automobilių asortimentą turėtų papildyti „Audi A4“ pagrindu sukurtas suspaustomis dujomis varomas modelis.

Per metus Vertlės mieste bus pagaminama tiek ekologiškų sintetinių suspaustų dujų, kiek jų užtektų tūkstančiui penkiems šimtams „Audi A3 Sportback TCNG“ automobilių per metus nuvažiuoti vidutiniškai po 15 000 kilometrų.

Šiuo metu Vokietijoje yra pakankamai išplėtotas suspaustų dujų degalinių tinklas ir tokių degalinių daugėja.

Taip pat daugėja degalinių, kuriose suspaustos gamtinės dujos įvairiomis proporcijomis maišomos su sintetinėmis – ekologiškumui didinti. Yra ir jau ne viena vien tik sintetinėmis suspaustomis dujomis prekiaujanti degalinė ir jų skaičius taip pat didėja. Tačiau, nepaisant šios įspūdingos infrastruktūros ir greitos jos plėtros, vietų, kuriose bus galima įsigyti tiek Audi e-gas, tiek kitų gamintojų sintetinių suspaustų dujų, skaičius išliks kol kas nedidelis.

Todėl „Audi“ diegia specialias apskaitos priemones, užtikrinančias, kad kiek „A3 Sportback TCNG“ automobilio vairuotojas įsigis įprastų suspaustų dujų, tokį pat kiekį Wertle mieste esanti gamykla sugrąžins į įprastus Vokietijos gamtinių dujų dujotiekius.

Panašios apskaitos priemonės diegiamos ir iki šiol negausiose vandenilio degalinėse bei irgi kol kas ne itin gausiose visų kategorijų elektromobilių bei hibridinių automobilių įkrovimo stotelėse, kurių palaipsniui vis daugėja.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

„Hyundai“ pelnas krinta dešimtą ketvirtį iš eilės

Didžiausia Pietų Korėjos automobilių gamintoja „Hyundai“ pranešė apie dešimtą ketvirtį iš eilės sumažėjusį pelną. Tokius rodiklius lemia arši konkurencija ir susilpnėjusi sedanų paklausa Jungtinėse Valstijose bei vidaus rinkoje, informuoja „Reuters“.

„Mitsubishi“ nugalėjo vokiečių apklausoje

Vienas žinomiausių Europoje interneto portalų apie automobilius Autobild.de paskelbė kasmetinius vairuotojų pasitenkinimo (Customer Service Index) tyrimo „J.D. Power Report 2016“ rezultatus. Internete vykusios apklausos dalyviai „Mitsubishi“ prekės ženklui skyrė pirmąją vietą prekės ženklo vertės kategorijoje. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, „Mitsubishi“ šioje kategorijoje surinko mažiausiai nepasitenkinimo balsų.

„Volvo“ pirmas pusmetis – rekordiškai pelningas (22)

„Volvo“ pranešė, kad per pirmą pusmetį veiklos pelnas trigubai padidėjo, o dėl naujų, populiarių modelių pardavimų kompanija visiškai užtikrinta, kad šie metai apskritai bus rekordiškai pelningi.

Ar „Brexit“ atvilios automobilių gamintojus į Lietuvą? (25)

Per 2015 metus Didžiojoje Britanijoje buvo pagaminta apie 1,5 mln. automobilių. Didesnioji jų dalis (57,7 proc.) buvo eksportuota į Europos Sąjungos (ES) šalis, tad pastebima, kad britų sprendimas išstoti iš bendrijos gali jiems atnešti nemažai finansinių nuostolių ir neigiamai paveikti vietos ekonomiką.

Atskleidė globalų „Tesla“ planą: bus staigmenų (55)

Praėjus dešimčiai metų nuo tada, kai Elonas Muskas pirmą kartą prabilo apie savo ambicingus planus ir šviesią „Tesla“ ateitį, naktį į ketvirtadienį mūsų šalies laiku jis oficialiai pristatė antrąjį etapą, skelbia „Autocar“.
Facebook draugai