Turėdamas tokį pavaros mechanizmą, automobilis gali nuvažiuoti iki 500 km vieną kartą „pasotintas“, į aplinką išleisdamas ne daugiau, kaip porą lašų vandens ir demonstruodamas įspūdingus rezultatus lenktynių trasoje.

Los Andželo automobilių parodoje pristatytas „Audi A7 Sportback h‑tron quattro“ su vandeniliniu varikliu. Kai kiti automobilių gamintojai šiuo metu kuria ar tik bando sukurti įprastus vandenilinius automobilius, o jų prototipai yra mažosios klasės automobiliai arba vien tik laboratoriniai stendai, „Audi“ specialistai nesikuklina. Jie pristato superautomobilio ambicijų neslepiantį važiuojantį konceptą, ir jau organizuoja bandymus žurnalistams.

Priekyje sumontuotas elektros variklis suka priekinius ratus ir energiją gauna iš vandenilinio akumuliatoriaus. Unikalios konstrukcijos akumuliatoriuje vyksta cheminė reakcija, kurios metu gaminamas vanduo. Vandeniliui reaguojant su deguonimi susidaranti elektros energija tiekiama priekinam varikliui. 100 km kelio sunaudojama maždaug 1 kilogramas vandenilio, kas pagal ekvivalentą atitinka maždaug 3,7 litro benzino. Pilnos vandenilio talpyklos užtenka 500 km kelio. Šios talpyklos užpildymas trunka apie 3 minutes.

Papildomą galios ir eigos rezervą suteikia automobilio galinėje dalyje sumontuotas ir galinius ratus sukantis šiuolaikiniams „Audi“ hibridams būdingas elektros variklis, kuriam energiją tiekia 8,8 kWh talpos akumuliatorius. Važiuojant naudojant vien tik šį variklį, galima nuriedėti iki 50 km kelio.

Abi elektros variklių sistemos – nepriklausomos viena nuo kitos. Šių variklių kuriamą galią valdo ir paskirsto naujos konstrukcijos elektroninė transmisija, judesį perduodanti „quattro“ visų ratų pavarai.

Abu varikliai gali veikti keliais skirtingais sąveikų režimais, priklausančiais nuo eismo sąlygų arba vairavimo pobūdžio bei prioritetų. Šis perjungimas atliekamas automatiškai arba rankiniu būdu. „Audi“ inžinierius ypač domina lenktyninis režimas, kai sinchroniškai veikiančių variklių tandemas sukuria didelę trauką ir leidžia skuosti dideliu greičiu. Ši koncepcija buvo išbandyta ir ne kartą pasiteisino Le Mano lenktynėse.

Panašią viziją turi ir „Volkswagen

„Audi“ „giminaičiai“ iš „Volkswagen“ Los Andžele taip pat parodė vandenilinę koncepciją – „Golf SportWagen HyMotion“. Tai demonstracinis mokslinių tyrimų automobilis, kurio ratus suka elektros variklis, o jam elektrą gamina vandenilio akumuliatorius.

Unikalios konstrukcijos akumuliatoriuje vyksta cheminė reakcija, kurios metu gaminamas... vanduo. Vandeniliui reaguojant su deguonimi susidaranti elektros energija suka iš neseniai pristatyto elektromobilio „Volkswagen e-Golf“ jau pažįstamą 100 kW galios elektros motorą. Šio aplinkos neteršiančio proceso metu vis susidaro ir į aplinką pašalinamas nedidelis vandens kiekis. Taip varomas „Golf SportWagen HyMotion“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 10 sekundžių, o saugiose modernaus plastiko talpose saugomo vandenilio įkrovos užtenka nuvažiuoti 310 mylių kelio. Šių talpų užpildymas trunka tik 3 minutes. Be to, pavaros mechanizmo konstrukcijoje yra iš šiuolaikinių elektromobilių „pasiskolintas” pagalbinis ličio jonų akumuliatorius, kuris pradedant važiuoti atlieka starterio funkciją „užkurdamas” vandens gamybos reakciją vandenilio akumuliatoriuje.

Iš išorės „Golf SportWagen HyMotion“ – JAV rinkai skirtas baltos spalvos „Golf Variant“ universalas. Jis sukurtas „Volkswagen“ koncerno elektros variklių mokslinių tyrimų centre ir pagamintas Volkswagen JAV gamybos bazėje.
Dėl „Volkswagen“ koncerno taikomos MQB modulinės automobilių gamybos platformos, visus netipinius mazgus lengva integruoti į šiuo metu taikomas serijinių automobilių konstrukcijas. Tokiu pat principu konstruojami visi „Volkswagen“ modeliai su alternatyviais, t.y., neįprastu vidaus degimo varikliu varomais pavaros mechanizmais, pavyzdžiui: suspaustas dujas naudojantis „Golf TGI“, vien tik elektra varomas elektromobilis „e-Golf“ ir įkraunamas hibridas „Golf GTE“.

Los Andželo parodoje eksponuojamas „Golf SportWagen HyMotion“ turi „brolį“ – šiuo metu Kalifornijos keliais važinėja keletas iš vandenilio išgaunama elektros energija varomų taip pat amerikinių „Volkswagen Passat HyMotion“. Jais atliekami bandymai.

Iki masinės gamybos dar toli. Būtina sukurti vandenilio elementų gamybos bazę ir išplėtoti vandenilio degalinių tinklą. Be to, kaip pastebi šiuolaikinis mokslas, vandenilinių automobilių gamyba ir naudojimas turi prasmę tik tuomet, jeigu vandenilio gamybai naudojama iš atsinaujinančių šaltinių gaunama energija.

Priešingu atveju vandenilio pramonė būtų ne kas kita, kaip nepateisinamai taršus naftos gamybos ekvivalentas, beje, visiškai priklausantis nuo iškastinių kuro rūšių.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)