Šiuo metu automobilių gamyklose darbuojasi daugybė robotų. Jie lanksto metalą, įvairūs manipuliatoriai atlieka sudėtingas surinkimo operacijas, darbuojasi kenksmingose aplinkose dažymo ir galvanizacijos cechuose ir pan. Tačiau daugeliu atvejų robotas išlieka žmogui pavojinga mašina.
© Gamintojo nuotr.

Vien darbuotojų buvimas veikiančios „mechaninės rankos” siekties zonoje ar autonominio savaeigio krautuvo kelyje gali tapti sunkių traumų ar net mirtinų nelaimingų atsitikimų priežastimi. Tad įprastomis sąlygomis robotai dirba maksimaliai atskirti nuo žmonių, o juos aptarnaujantys darbuotojai yra išklausę sugriežtintus darbų saugos kursus ir nepamiršta, jog dirba padidintos rizikos zonoje.

Audi“ bendrovės gamybos organizatoriai įsitikinę, kad atėjo laikas keisti žmogaus ir roboto sąveikos formą. Technikos lygis jau leidžia sukonstruoti šalia dirbantiems žmonėms saugius robotus, su kuriais jie dirbtų kaip su „bendradarbiais”, o ne valdytų nuotoliniu būdu kaip saugos barjerais užtvertas padidinto pavojaus mašinas.

Numatyti du galimi žmogaus sąveikos su robotu tipai. Pirmuoju atveju, robotizuota ranka su specialiais čiuptuvais paduoda darbininkui reikiamą dalį, su kuria jis atlieka jam pavestą darbinę operaciją.

Šio tipo bendradarbiavimas greitai bus įdiegtas prie A4/A5/Q5 modelių surinkimo konvejerių Ingolštato gamykloje, kur darbuotojų brigados pasipildys nauju robotu, pavadintu „PART4you” (liet.: dalys tau). Pavyzdžiui, iki šiol norint įmontuoti aušinimo sistemos išsiplėtimo bakelį, reikėdavo pasilenkti, paimti bakelį iš dėžės ir vėlgi pasilenkus įtvirtinti jį automobilyje. Nuo šiol bakelį paduos robotas, tad darbininkui mažiau reikės lankstyti nugarą. O juk dažnai atliekama ši iš pirmo žvilgsnio nesudėtinga darbinė operacija ilgainiui dažnai tampa nugaros traumų ir profesinių ligų priežastimi.

Antruoju atveju, darbininkas įdeda reikiamą dalį į specialų roboto laikiklį, o jis su juo atlieka numatytą sudėtingą veiksmą – priklijuoja, prisuka varžtais, suvirina ir pan.

Abiem atvejais robotai komplektuojami pažangiomis vaizdo kameromis ir saugos jutikliais, užkertančiais kelią sužeisti šalia dirbančius žmones. Be to, judančios robotų dalys aptrauktos galimus smūgius švelninančia žmogaus odą primenančia minkšta dirbtine medžiaga.

„Ateities gamyklose žmogaus ir roboto sąveika taps dar glaudesnė. Tai suteiks galimybę automatizuoti daugiau gamybos operacijų ir žymiai padidinti sunkaus darbo vietų ergonomiškumą. Bet tai nebus visiškai automatinės gamyklos be žmonių. Žmonės vis tiek kontroliuos gamybos procesą ir mūsų bendrovė nuolat turės aukštos kvalifikacijos specialistų poreikį”, – naujoves optimistiškai vertina „Audi“ bendrovės gamybos vadovas dr. Hubertas Valtlis.

Šiek tiek atsargiau šią situaciją mato „Audi“ profsąjungos vadovas Pėteris Mošas, tvirtinantis, jog „žmogaus ir mašinos sąveikos tobulinimą iš principo reikėtų vertinti teigiamai. Tačiau, būtina įdėmiai stebėti, kur ši plėtra gali nuvesti. Ji neturi mechaniškai naikinti darbo vietų arba padaryti darbuotojus visiškai priklausomus nuo mašinų”.

Naujo tipo robotai pirmiausiai bus sumontuoti Ingolštato gamykloje Vokietijoje, vėliau kitose gamyklose užsienyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (15)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Į Lietuvą atvežtas riboto leidimo „Range Rover Velar“ (3)

Automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ salonus jau pasiekė pirmieji visureigiai „...

Automobilių gamyboje – nauja aukso kasykla (15)

Autonomiški automobiliai gali drastiškai sumažinti aukų keliuose skaičių, apkarpyti suvartojamų...

„Volkswagen“ planuose – naujo koncepcinio namo ant ratų „California XXL“ debiutas (6)

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ paruošė naujieną ilgų kelionių gerbėjams....

Užpatentuotas avarijos atveju suminkštėjantis automobilis (1)

Jeigu tikėtume ekspertais, autonomiški automobiliai iš esmės turėtų būti saugesni, nes nedaro...

Top naujienos

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (4)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo nuolat pildoma (755)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: sulaikyti du įtariamieji (261)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (29)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (42)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

„Sūduva“ po pertraukos neatlaikė Bulgarijos čempionų spaudimo (173)

Bulgarijos čempionai parodė savo meistriškumą. Paskutinio UEFA Europos lygos atrankos varžybų...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (10)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (215)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (9)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (9)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...