Per 2015 metus Didžiojoje Britanijoje buvo pagaminta apie 1,5 mln. automobilių. Didesnioji jų dalis (57,7 proc.) buvo eksportuota į Europos Sąjungos (ES) šalis, tad pastebima, kad britų sprendimas išstoti iš bendrijos gali jiems atnešti nemažai finansinių nuostolių ir neigiamai paveikti vietos ekonomiką.
Automobilių gamykla
© Gamintojo nuotr.

Paskelbus oficialius pranešimus dėl britų sprendimo pasitraukti iš ES, Europos Parlamento narys Antanas Guoga ėmėsi įdomios iniciatyvos – perkelti automobilių gamybą iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą.

Europarlamentaras išsiuntė oficialų laišką didiesiems pramonininkams kviesdamas juos rinktis Lietuvą kaip šalį, suteikiančią galimybę nevaržomai prekiauti Europos Sąjungos rinkoje.

„Šiandien jūs galbūt mąstote, kur perkelti savo verslą tam, kad ateityje nesusidurtumėte su apribojimais prekiauti bendroje ES rinkoje. Kaip EP narys bei Vilniaus mero visuomeninis patarėjas investicijų pritraukimo klausimais, kviečiu jus apsvarstyti galimybę savo verslą perkelti į pažangią ir sparčiai tobulėjančią Lietuvą“, – savo laiške paragino A. Guoga.

Jis sako tikintis, jog Lietuva yra tinkama vieta automobilių pramonei vystyti. Anot europarlamentaro, tai – ketvirta valstybė pasaulyje pagal investicijas į gamybą.

Be to, A. Guogos teigimu, vienas iš Lietuvos prioritetų – talentingų techninės srities specialistų ugdymas: „Lietuva šiuo metu yra pirma Centrinėje ir Rytų Europoje bei 27-oji pasaulyje pagal universitetų ir pramonės įmonių bendradarbiavimą vykdant verslui naudingus mokslinius tyrimus. Šalyje auga talentai, pasiruošę savo potencialą išnaudoti industrinės pramonės įmonėse.“

Galiausiai, politiko teigimu, Lietuva yra itin patogi logistiniu požiūriu. Šalis „įsikūrusi Europos širdyje ir suteikia galimybę lengvai pasiekti daugiau nei 750 mln. klientų tiek Europoje, tiek Azijoje.“

„Lietuva atitinka pagrindinius aspektus, reikalingus automobilių pramonės vystymuisi šalyje. Joje dirba išsilavinę ir ilgametę patirtį technikos srityje turintys darbuotojai, o iš šalies lengva susisiekti su Skandinavija, Azija ir Vakarų Europos šalimis“, – kreipimesi akcentavo A. Guoga.

„Suirutės metu, kada automobilių pramonininkai žvalgosi naujų teritorijų, į kurias galėtų perkelti savo veiklą, Lietuva jiems siūlo saugią, patikimą ir sparčiai besivystančią ekonomiką“, – reziumavo europarlamentaras.

Jis išskyrė Vilnių ir Kauną kaip vietas, kurios būtų tinkamos tokiai gamybai, tik kažkodėl pamiršo Klaipėdą su strateginiu tranzito tašku – uostu ir Laisvąja ekonomine zona, kurioje jau daug metų veikia viena garsesnių automobilių pramonės įmonių „Yazaki Wiring Technologies Lietuva“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po atakų Ispanijoje – padidintas dėmesys saugumui „Velomaratone“ (2)

Po kruvinų teroro išpuolių Ispanijoje policija ir organizatoriai ėmėsi specialių priemonių, kad...

BMW atskleidė įspūdingą modelį (31)

Jau kitais metais Vokietijos automobilių koncernas BMW turėtų į gatves sugrąžinti rodsterį...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (12)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...

„Škoda“ jau 2020 metais pristatys elektrinį miesto visureigį (4)

„ Volkswagen Group “ jau kurį laiką deda didžiules pastangas, norėdama nuo greičiau rinkai...

Kaune atidaryta viena moderniausių „Viada“ degalinių mieste (22)

Didžiausias šalyje degalinių tinklas „Viada LT“ pabaigė vienos lankomiausių Kauno Giraitės...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (47)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (41)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (36)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (98)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (98)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1137)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...