Dokumento tekstas bus paskelbtas vėliau. Manoma, kad įsakas įsigalios nuo kovo 1 dienos. Jame bus nurodomas mokesčio dydis, nustatomi asmenys, privalėsiantys jį mokėti, taip pat mokėjimų tvarka. Viena iš tokio mokesčio įvedimo priežasčių – „būtinybė racionaliai panaudoti gamtos išteklius ir aplinkosauga“.

Pranešime nurodoma, kad utilizacijos mokestis galios transporto priemonėms su elektriniu varikliu (išskyrus hibridinius variantus), didesnės nei 50 tonų masės savivarčiams, skirtiems bekelėms, taip pat visiems fizinių asmenų automobiliams, nepriklausomai nuo variklio darbinio tūrio. Mokesčio dydį nustatys vyriausybė. Jis galios ir tiems automobiliams, kurie įvežti iš kitų Muitų sąjungos šalių, tai yra Rusijos ir Kazachstano.

Rinkliava nebus taikoma ambasadoms priklausantiems automobiliams, numatyta ir kitų išimčių.

Kaip rašo Baltarusijos spauda, įvedus mokestį, naujieji lengvieji automobiliai, įvežami fizinių asmenų, pabrangs maždaug dviem tūkstančiais Rusijos rublių, o naudoti automobiliai – trimis tūkstančiais Rusijos rublių. Anksčiau buvo skelbta, kad mokestis nebus taikomas senesniems nei 30 metų automobiliams su originaliu varikliu ir kėbulu, taip pat automobiliams, pagamintiems Baltarusijoje – MAZ, „Gely“ ir „Zptye“.

Rusijoje utilizavimo mokestis vietos automobilių gamintojams taikomas nuo 2014 metų pradžios. Įvežtiems automobiliams jis taikomas nuo 2012 metų. Oficialiai skelbiama, kad šiuo mokesčiu siekiama surinkti lėšas ekologiškai saugiam atitarnavusių automobilių perdirbimui. Tuo tarpu neoficialiais duomenimis, importuotojai vertina tokį mokestį kaip protekcionistinę priemonę. Prieš utilizavimo mokestį ne kartą yra pasisakiusi Europos Sąjunga.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)