Logiškai mastant, taip neturėtų būti. Tuo metu, kai didžioji pasaulio dalis kalba apie sunkmetį, Vokietija pardavinėja prestižinius automobilius aukštomis kainomis. Ir net sparčiai daugėjant mažų mašinų pirkėjų, vokiečių limuzinai paklausa nesiskundžia.

Per pirmus 5 šių metų mėnesius BMW pardavimai visame pasaulyje išaugo 6,4 proc., „Porsche“ – 13 proc., o „Audi“ – net 14 proc.

Kaip vokiečiai tą pasiekė? Galite sakyti, kad jie yra sumanūs ar sunkiai dirba, tačiau JAV žurnalas „Fortune“ sudarė 10 priežasčių, kurios leidžia Vokietijai mėgautis automobilių pasaulio lyderės statusu.

1. Automobilių istorijos ištakos

Automobilių „tėvu“ oficialiai laikomas vokietis Karlas Benzas, kuris 1886 m. gavo pirmojo automobilio patentą ir taip pradėjo automobilizmo erą. Kitos Vokietijos automobilių gamybos kompanijos yra jaunesnės – pavyzdžiui, BMW šia veikla pradėjo užsiimti 1928 m., tačiau visos jos investuoja milijardus eurų šlovindami savo praeitį. Pažiūrėkite į prašmatnius muziejus Štutgarte, Miunchene ir Ingolštate. Vokiečiai garbina savo automobilius ir klientai tai vertina.

2. Lenktyniniai laimėjimai

Nei viena šalis – net ir Italija – neturi tokios šlovingos lenktynių istorijos kaip Vokietija. Užtenka paminėti tokių vairuotojų pavardes kaip Juanas Fangio ir Stirlingas Mossas, kurie atnešė šlovę vokiečių komandoms, ar tautos pasididžiavimu tebesantis Michaelis Schumacheris, prisiminti pirmuosius „Auto Union“ ir „Mercedes“ lenktyninius automobilius bei žymiąją Niurburgringo trasą, kitaip vadinamą „Žaliuoju pragaru“. Neįmanoma suskaičiuoti, kokia yra šlovingos lenktynių praeities kaina, bet niekas neabejoja jos verte.

3. Jokių greičio apribojimų

Beveik 8 tūkst. mylių (apie 12,8 tūkst. km). Tokį atstumą sudaro Vokietijos greitkeliai, kuriuose greitis yra neribojamas. Miestų rajonuose, intensyvaus eismo ir kelių remonto vietose greitis mažinamas žemiau 120 km/val. Vokietijos automobilių gamintojai įprastai maksimalų mašinų greitį riboja iki 250 km/val., bet įmanomi ir 310 km/val. variantai. Trumpai tariant, automobiliai gaminami taip, kad galėtų važiuoti itin greitai.

4. Stiprūs prekės ženklai

Skaidrumas, atsidavimas, autentiškumas ir tiesioginis ryšys su klientais – vokiečiai tai vertina. Nepaisant to, kad jų istorijoje buvo keletas juodų laikotarpių ar nevykusių modelių, visos keturios markės – „Audi“, BMW, „Mercedes“ ir „Porsche“ – yra tarp geriausiai vertinamų prekės ženklų pasaulyje. Nė viena šalis negali tuo pasigirti.

5. Technologijų triumfas

Vokiški automobiliai yra vertinami už technologijas ir kokybę, o prie to daug prisideda jų kompanijose dirbantys inžinieriai. Ir kas daugiau, jeigu ne vokiečiai, galėjo sugalvoti montuoti paprastą ir ekonomišką dyzelinį variklį (kurį, žinoma, išrado vokietis) į jų automobilių širdis? Klientai tikrai vertina tokį pasišventimą.

6. Tinkamos rinkos

Kaip „Economist“ rašė, „tai tikrai paprasta – Vokietija gamina tai, ką žmonės augančiose rinkose nori pirkti“. Gegužės mėnesį „Audi“ pardavimai Kinijoje šovė į viršų 44,2 proc., BMW – 31,5 proc., o šios abi kompanijos JAV rinkoje auga greičiau, nei bendra automobilių rinka.

7. Arogancijos prasmė

Ar tikrai „Mercedes“ naudojamas reklaminis šūkis „The best or nothing“ (liet. „Geriausia arba nieko“) gali atsisukti prieš pačią kompaniją? Jis stipresnis ir už BMW istorinį šūkį „Ultimate driving machine“ (liet. „Geriausia vairuotojo mašina“). Net jeigu ir tokie šūkiai ne visada būna teisingi, jie pabrėžia vokiečių ambicijas, ir tam negali prilygti jokios kitos šalies automobiliai. Kaip prieš keletą metų rašė vienas Ciuricho dienraštis, „automobiliai Vokietijai yra tokie pat svarbūs, kaip slaptos bankų sąskaitos Šveicarijai“.

8. Kainos – aukštumose

Kartais už kažką sumokami pinigai neturi jokio racionalaus paaiškinimo, tai tėra tik priemonė tikslui pasiekti, kaip kad pavyzdžiui už pietus su milijardieriumi Warrenu Buffettu reikia sumokėti 3,5 mln. dolerių. Vokiški automobiliai dar nepasiekė tokių kainų lygio, tačiau panašu, kad sparčiai link to artėja. Pavyzdžiui, už 137,5 tūkst. JAV dolerių užsisakę „Porsche 911 Turbo“, už „Porsche“ logotipą ant centrinės konsolės jums teks primokėti dar 330 dolerių. Vokiškų automobilių pirkėjai mėgsta tuo skųstis, tad tai savotiškai parodo, kokios gilios yra jų kišenės.

9. Išskirtiniai ir itin išskirtiniai

47 tūkst. dolerių kainuojantis BMW 5-serijos modelis jums netinka? Tuomet gal norite patobulinto M5 už 90 695 dolerius? Šį „meną“ įvaldė ir „Mercedes“ su „Black Series“ modeliais, kurie nuo įprastų versijų skiriasi specialiomis sėdynėmis, salono medžiagomis ir kt. Toks C-klasės kupė su AMG paketu gali kainuoti ir 125 tūkst. dolerių.

10. Visi kiti – antraeiliai

Kas gali pasipriešinti šiam nugalėtojų kvartetui – „Audi“, BMW, „Porsche“ ir „Mercedes-Benz“? „Lexus“ galbūt pasiūlys aukštesnę kokybę ir geresnį servisą, tačiau netvirtos esamos pozicijos ir šlovingos istorijos stygius nustumia šią markę tarp antraeilių. „Cadillac“ pakėlė savo lygį iki tarptautinių standartų ir beveik atitinka varžovus su galingais V serijos modeliais, bet jiems reikia išsilaikyti čia dar bent porą dešimtmečių, kad juos būtų galima vertinti rimtai. O itališku grožiu alsuojantys „Ferrari“ yra tiesiog butiko lygio varžovai „Porsche“ kompanijai, kurios pardavimai yra daugiau nei 20 kartų didesni.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (162)