Žvaigždės ima šurmuliuoti: Dakaro ralis – praskiestas

 (31)
Viena kitą vejančias žinias apie trumpinamus arba atšaukiamus Dakaro ralio etapus neigiamai vertina ne tik Antanas Juknevičius. Garsiai apie lenktynininkų nepasitenkinimą prabilo motociklų įskaitos įžymybė Joanas Barreda Bortas, apkaltinęs lietaus į kampą įspraustus varžybų organizatorius einant lengviausiu keliu.
Joanas Barreda Bortas piktinasi Dakaro ralio organizatorių reakcija į stichiją (AP ir Reuters nuotr.)
© DELFI montažas

Trečiadienis buvo tarsi koziris Dakaro ralio rengėjų saujoje.

Devintas etapas turėjo būti ne tik ilgiausias maratone, bet ir vienas labiausiai intriguojančių – beveik visas greičio ruožas driekėsi bekele.

Bet organizatoriai antrą kartą šiame ralyje atšaukė ištisą etapą. Dar trys greičio ruožai dėl nepalankių oro sąlygų buvo sutrumpinti.

„Nežinau, ar tai tinkama išeitis. Tai buvo labai svarbus etapas, svarbiausias visame ralyje. Net jei šiuo metu pirmaučiau bendroje įskaitoje, norėčiau jį įveikti“, – pasipiktinimo organizatoriais neslėpė J. Barreda Bortas.

Ispanas šiemet laimėjo jau du etapus, įskaitant pergalę antradienio greičio ruože. „Honda“ pilotas yra greitas kaip visada, bet ralio pradžioje gauta valandos bauda neleidžia jam žengti koja kojon su lyderiais – J. Barreda Bortas užima devintą vietą.

Paskelbus, kad iš Saltos į Čilesitą ralio karavanas keliaus bendro naudojimo keliais, ispano viltys kautis dėl čempiono titulo susitraukė iki minimumo. Tačiau tvarkaraščio korekcijos liečia ne vien jį: dėl trumpėjančio įskaitinio maršruto intriga slopsta visose įskaitose.

„Etapą buvo galima perkelti į kitą dieną, o ne tiesiog atsisakyti jo. Patinka ar ne, dabar lenktynės darosi praskiestos“, – širdo J. Barreda Bortas.

Nepatenkintas Dakaro ralio rengėjų pasirinkimu buvo ir paskutinis lenktynėse išsilaikęs lietuvis A. Juknevičius.

„Labai norėtųsi atsiimti bent dalį prarasto laiko. Bet kai nebelieka ilgiausių greičių ruožų, nebeturime, kaip tai padaryti.

Afrika tikrai yra daug geresnė vieta Dakaro raliui, o čia – nesąmonė. Pernai lijo, užpernai lijo, dabar – vėl lyja. Dėl to organizatoriai, komandos – visi turi bėdų“, – konstatavo automobilių įskaitos dalyvis.

Panašios nuomonės laikosi daugelis lenktynininkų: trečiadienį socialiniuose tinkluose mirgėjo ironiškos pastabos apie praėjusio etapo trasos būklę, kuri, kaip pastebėjo kol kas greičiausias rikiuotės motociklininkas iš Didžiosios Britanijos Samas Sunderlandas, buvo tinkamesnė antims, o ne ralio maratonų meistrams.

Devintas etapas buvo atšauktas dėl purvo nuošliaužų Argentinos šiaurėje. Viena jų antradienį vakare užkirto kelią lenktynių karavanui į bivaką Saltoje.

Ypač nukentėjo Volkano ir Tumbajos miesteliai. Pranešama, kad du žmonės žuvo, tūkstantis buvo evakuota, nutrūko komunikacijos ir elektros tiekimas.

Dakaro ralio organizatoriai paskelbė pasiūlę savo pagalbą Argentinos tarnyboms likviduojant stichinės nelaimės padarinius.

„Labai gaila stabdyti lenktynes, bet kai matai, kas liko iš tų kaimų, sportinis aspektas nebėra pats svarbiausias“, – savo sprendimą gynė lenktynių direktorius iš Prancūzijos Etienne'as Lavigne.

Tiesa, kokią konkrečiai humanitarinę pagalbą ir kokiu mastu nukentėjusiam regionui suteikė Dakaro ralio organizatoriai, nėra pranešama.

Kalbėdamas apie ralio rengimą Pietų Amerikoje, E. Lavigne tikino, kad oro sąlygos tam kliūčių nesudaro.

„Devynerius metus atvažiuojame į Argentiną. Ir tik šiemet oras toks atšiaurus. Gera yra ta organizacija, kuri moka greitai prisitaikyti. Darysime viską, kad ralis tęstųsi be sutrikimų“, – dėstė lenktynių vadovas.

Primename, kad nuo 1979 metų rengiamas Dakaro ralis iš Afrikos į Pietų Ameriką persikraustė 2009-aisiais. Oficialus motyvas – saugumas, bet užkulisiuose neabejojama, kad organizatorių nenorui grįžti prie ištakų įtakos turi ir partnerių Pietų Amerikoje generuojamos kur kas didesnės pajamos.

Iki šių metų Dakaro ralio pabaigos liko trys etapai. Lenktynių finišas laukia sausio 14 d. Buenos Airėse.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Automobilių sportas

Tarp „Moterų ralio“ nugalėtojų – nuo vaikystės nevaikštanti mergina (3)

Balandžio 22 d. net 1064 moterys, nepabūgusios permainingo oro, priėmė „Moterų ralio“ iššūkį ir susikovė dėl nugalėtojų vardo. Tarp 273-jų ekipažų, įveikusių 308 km ilgio maršrutą, papildytą daugiau nei 20 įvairių užduočių, geriausiai pasirodė „Racing Ladies 4“.

D. Butvilas Lenkijos ralyje finišavo greičiausiųjų penketuke (2)

Savaitgalį Lenkijoje finišavo ralis „Rajd Swidnicki Krause“, kuriame varžėsi ir greičiausias Lietuvos ralio ekipažas – Dominykas Butvilas ir šturmanas Renatas Vaitkevičius su Škoda Fabia R5 automobiliu. Lietuviai užėmė aukštą 5-ąją vietą tarp startavusių 57 ekipažų.

Lietuviški automobilių kroso ypatumai: ryškiausi istorijos blyksniai (1)

Tradiciškai profesionalių sportininkų inkubatoriumi laikomas kartingas. Būtent čia perprantamos universalios lenktynių taisyklės, išmokstama elgtis su technika bei paragaujama adrenalino. Tačiau ūgtelėję berniūkščiai neišvengiamai pradeda dairytis „rimtų“ automobilių ir susiduria su amžinąja problema – trūkstapinigų.

D. Butvilas savaitgalį startuoja Lenkijos čempionate (3)

Šį savaitgalį Lenkijoje startuoja ralio čempionatas, į kurį sugrįžta greičiausias Lietuvos ralio lenktynininkas Dominykas Butvilas. Pirmajame čempionato etape „Rajd Świdnicki Krause“ lietuvių ekipažas varžysis „Škoda Fabia R5“ automobiliu, kuriuo šiais metais nugalėjo tradiciniame žiemos ralyje Utenoje „Halls Winter Rally“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Elektromobilių lenktynėse – ne tik elektromobilių vairuotojai (2)

Prieš trejus metus įvykusios pirmosios elektromobilių lenktynės ne tik rado savo vietą automobilizmo istorijoje, bet ir nemenkai formavo tolesnę šios transporto rūšies ir jos infrastruktūros plėtrą. Tai buvo didžiausia naujiena ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai