Dažnam automobilių ralio gerbėjui šios įdomios bei efektingos sporto šakos stebėjimas nesukelia ypatingų rūpesčių – jam pakanka greičio ruožų žemėlapių bei jų starto laikų, kuriais vadovaudantis galima pamatyti labai didelę dalį reginio. Tačiau verta pakalbėti apie žiūrovus, kuriems iškyla nemažai klausimų: kaip nuvykti stebėti ralį, ką pasiimti su savimi ir apskritai, kas tas ralis ir su kuo jis valgomas?
Žiemos ralis
© Krepsiniosirdis.lt nuotr.

Žinoma, pradžiai pusiau rimtai turime perspėti, kad autoralis sukelia malonią priklausomybę, ir jog egzistuoja tikimybė, kad jūsų šeima ar draugai iš pradžių nesupras šio pomėgio, todėl teks „užverbuoti“ ir juos. Tačiau jei tai jūsų negąsdina, kviečiame skaityti toliau.

Trumpai ir be išvedžiojimų galima pasakyti, kad automobilių ralis – lenktynės, kurios Lietuvoje dažniausiai vyksta žvyro dangos vietinės paskirties kelių atkarpose. Šios atkarpos būna nuo kelių iki keliolikos kilometrų ilgio ir vadinasi greičio ruožais.

Tokių atkarpų per ralį būna apie dešimt. Greičio ruožuose lenktynininkai turi galimybę įrodyti, kad treniruotės, technikos reguliavimas ir ilgametė patirtis nenuėjo veltui – čia jie važiuoja maksimaliu tempu.

Tuo tarpu keliuose, jungiančiuose skirtingus greičio ruožus, jie – eiliniai eismo dalyviai ir važiuoja pagal kelių eismo taisykles. Taigi, trumpai tariant – profesionalus ralis, tai važiavimas pagal grafiką, susidedantis iš greičių ruožų bei pravažiavimų atkarpų.

Tiesa, tuoj pat paaiškiname, kas yra minėtasis „važiavimas pagal grafiką“ – pravažiavimuose lenktynininkų ekipažas turi atsižymėti nurodytuose punktuose nurodytu laiku. Nugalėtoją dažniausiai lemia greičio ruožai, tačiau laiku neatsižymėjusių sportininkų laukia laiko baudos. Dėl šios priežasties raginame tolerantiškiau žiūrėti į lenktynininkų ekipažą pravažiavimo metu.

Iš to, ką papasakojome, akivaizdu, kad tikrasis „veiksmas“ vyksta greičio ruožuose, taigi kyla klausimas: kur ir kada atvykti bei kaip pasirinkti patogią ir saugią vietą stebėjimui? Tam jums reikia dviejų dalykų: greičio ruožų žemėlapių bei greičio ruožų starto laikų.

Dėl šio sporto specifikos žemėlapiai paprastai pasirodo likus savaitei iki ralio – jie publikuojami oficialiame ralio tinklapyje bei Lietuvos automobilių sporto federacijos interneto svetainėje.

Atsivertę žemėlapius pamatysite pažymėtus greičio ruožus, kuriuose sausio 30-ąją startuosiančio „Halls Winter Rally 2010“ žiūrovų patogumui įspūdingiausiose vietose įrengtos ir lengvai pasiekiamos žiūrovų zonos.

Žiūrovų zonose bus galima ne tik mėgautis gražiausiais vaizdais, tačiau ir pasistiprinti lauko kavinėse, pasišildyti prie laužo ar pasinaudoti biotualetais.

Antras ne ką mažiau svarbus klausimas yra laikas, kuriuo konkrečiame greičio ruože startuoja pirmieji automobiliai. Jei privažiuosite iš šoninio kelio, jums reikia suspėti likus šiek tiek laiko iki starto tam, kad galėtumėte pasistatyti automobilį ir įsikurti.

Jei norėsite atvažiuoti greičio ruožu – teks spėti prieš dvi valandas iki starto, nes būtent tiek laiko likus iki pirmojo automobilio starto ruožas pašaliniam transportui yra uždaromas. Pirmojo automobilio starto laikas būna dokumente, pavadintame „maršrutine kortele“, kurį galite rasti tose pačiose svetainėse, kur ir žemėlapius.

Tačiau šis laikas paprastai nurodomas ir įvairiuose lankstinukuose arba ralio laikraštyje, dalinamuose ralio dieną.

Kadangi greičio ruožai išdėstyti atokesnėse vietose, sunku apsieiti be automobilio. Tiek ekonomiškai, tiek ir dėl dar šaunesnės renginio atmosferos geriausia vykti su šeima ar draugų kompanija – nes ralio stebėjimas, tai ne vien žiūrėjimas į lenktyninius automobilius – tai puikus savaitgalis gamtoje, gryname ore.

Pasibaigus vienam greičio ruožui, galėsite ramiai judėti į kitą – tiesa, tam reikia susiplanuoti maršrutą iš anksto, atsižvelgiant į tai, kad keliai bus slidūs, o žiūrovų – labai daug. Planuoti maršrutą nėra sudėtinga – tam reikia susidaryti išvykimo bei judėjimo tarp greičio ruožų grafiką.

Per daug skubėti taip pat neverta – dėl nenumatytų priežasčių galite paprasčiausiai nespėti, todėl ralio stebėjimo maršruto planas neturi remtis paskutiniųjų minučių taisykle.

Žiemos ralyje labai svarbus elementas yra gera apranga – auksinė taisyklė būtų tokia, kad aprangos niekada nebūna per daug. Todėl, kai vykstate stebėti ralio nuosavu automobiliu – įsidėkite aprangos papildomai – ji neužims labai daug vietos, tačiau, labai didelė tikimybė, kad pravers.

Šalčiausia paprastai būna pirštams, todėl svarbu su savimi pasiimti labai šiltas pirštines bei gerus žieminius batus. Šilumai palaikyti labai svarbi yra karšta arbata, todėl jos reikėtų pasiimti šiek tiek daugiau.

Atskirą pastraipą privalu skirti saugumui – svarbiausiam autoralio elementui. Nors žiūrovų zonos įrengtos saugiose vietose, tačiau jei prieš startą nusprendėte paėjėti kiek tolėliau, visada paisykite trasos saugos pareigūnų patarimų ir laikykitės visų saugumo nurodymų.

Vadovaudamiesi tokia pat logika pasirinkite ir stebėjimo vietą – atminkite, kad ir naujausia technika kartais paveda, o ir geriausi ekipažai daro klaidų.

Be kita ko, rekomenduojame užsukti ir į serviso zoną, kuri šiemet žiemos ralyje įsikurs šalia Utenos miesto daugiafunkcinio sporto komplekso, K. Donelaičio g. 38. Tai puiki proga pamatyti ekipažus iš arčiau, kaip dirba profesionalių mechanikų komandos ir daug kitų neatsiejamų automobilių ralio atributų.

Pirmame greičio ruože startavę šeštadienį 8:30 val., ekipažai į serviso zoną suvažiuos dukart: 9:50 val. ir 12:50 val., o ralio finišas čia vyks 16 valandą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujokas sugrąžino intrigą į „Wolf Race“

Trečiame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Wolf Race“ lenktynėse atsirado netikėta įtampa....

Viekšniuose varžysis ralio sprinto meistrai

Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionatas pasiekė savo finišo tiesiąją. Po šeštadienio...

Laimėk „Braliukų mūšį“ – laimėsi Lietuvos čempionatą

Rugsėjo 9-10 dienomis Kaune vykstantis Baltijos šalių šonaslydžio čempionato finalas „...

„Fast Lap“ trasoje – su „Tesla Model S“ (1)

Finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Time Attack“ važiavime bus mažiausiai du pirmi...

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (32)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (19)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (85)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1120)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (52)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (64)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...