Paskutines tris rugsėjo dienas Kačerginės “Nemuno žiedo” trasoje beveik nenutildami gaudė automobilių varikliai. Žiedinių lenktynių meistrai čia vykusiomis Lietuvos ir Baltijos šalių lenktynių čempionatų baigiamųjų, penktųjų etapų batalijomis baigė šių metų sezoną, teigiama pranešime žiniasklaidai.
"Eurospynų" komandos "BMW M3 GTR"
Pagal jau nusistovėjusią tradiciją pirmenybes vainikavo surengtos 4 valandų lenktynės, kurių dalyviai šįkart varžėsi dėl šio renginio iniciatoriaus, spaudos namų “ARX Baltica” taurės ir kitų prizų.

Paskutinis akordas – skambus

Į žiedininkų sezono palydas gana gausiai susirinkę žiūrovai neliko nusivylę. Ypač renginį vainikavusiomis 4 valandų lenktynėmis, kuriose norą dalyvauti buvo pareiškusios net 25 komandos.

Tai šių varžybų rekordas. Nors prie lenktynių starto linijos išsirikiavo 24 automobiliai (dėl šalyje vykusių rinkimų į Kačerginę neatvyko ukrainiečiai), tačiau žiūrovai liko patenkinti lenktynininkų kovingumu ir azartu.

Be lenktynininkų pagrindą sudariusių Lietuvos sportininkų žiūrovai išvydo ir mišrią “Automotoprojektų” pirmąją komandą, kurioje be nenuilstančio Dovilo Čiutelės varžėsi ir latviai Janis Vankas bei Zigmundas Ločas, vairavę “Seat Ibiza” automobilį. Nors šiai ekipai dėl sugedusios automobilio pavarų dėžės nebuvo lemta kirsti finišo linijos, tačiau tai vieni iš nedaugelio užsieniečių, pasirenkančių tik pernai startavusias 4 val. lenktynes.

"Eurospynų" komandos "BMW M3 GTR"
A.Brazaičio nuotr.

Lenktynių pradžia regis dideles intrigos nežadėjo. Paskui iš pirmųjų pozicijų startavusias “Adampolio”, “Eurospynų”, “RIMO”, Lietuvos “Alfa Romeo” klubo ir Šiaulių ASK “Sliko” komandas driekėsi kitų lenktynininkų peletonas.

Tačiau po apsilankymo techninio aptarnavimo zonoje ir pasikeitus komandų lenktynininkams užvirė dar aršesnė kova. Ilgai spartą diktavusį raudonąjį “Adampolio” “AGM Kit Car” jau lenkė “Eurospynų” “BMW M3 GTR”.

Netrukus šios ekipos narys Robertas Kupčikas nuvažiavo greičiausią ratą. Tai jam pavyko padaryti sukant 85-ąjį Kačerginės “Nemuno žiedo” trasos ratą, kuriame Robertas sugaišo 1 min. 19,751 sek.

Pajutęs, kad lyderio estafetė gali išslysti iš rankų, jau po trijų ratų dar didesnę spartą išvystė tituluočiausias šalies žiedininkas Ramūnas Čapkauskas, kartu su Vidu Čebatavičiumi atstovavęs “Adampolis Racing Team” pirmajai komandai. Naujas Ramūno orientyras – 1 min. 19,165 sek.

Laimėjimo pakartoti nepavyko

4 val. žiedinės lenktynės
A.Brazaičio nuotr.

Nors šio rezultato niekam nepavyko pagerinti, tačiau geriausias rato įveikimo laikas šiai ekipai negarantavo lenktynių laimėtojų laurų. Išsekus 4 valandų laiko limitui pirmieji šių lenktynių finišo liniją kirto “Eurospynų” komandai atstovavę R. Kupčikas su Andriumi Pikeliu. Nugalėtojai per 4 val. nuvažiavo 159 Kačerginės “Nemuno žiedo” trasos ratus, sudarančius 532,65 kilometro atstumą.

Atsilikę 4 ratais, antri finišavo “Adampolis Racing Team” pirmosios komandos sportininkai, o aukštą trečiąją vietą iškovojo “RIMO” ekipos Rimgaudo Statnicko ir Sauliaus Vitkausko duetas, vairavęs “Honda Civic” ir nuo antrųjų prizininkų atsilikęs vos vienu ratu.

Ketvirtąją-šeštąją bendrosios įskaitos vietas užėmusios “Auto Akstės” antrosios, bei “Sliko” ir “Trasero” komandų lenktyninkų atkaklios varžytuvės baigėsi irgi tik vieno rato persvara. Ketvirtieji prizininkai įveikė 148, penktieji – 147, o šeštieji – 146 ratus.

Atkaklios varžybos neapsiėjo be avarijų. Bene rimčiausią patyrė “Ataka Racing” sportininkas Rokas Knyva, kurio vairuojama “Honda Civic Type-R” apvirto, tačiau pats lenktyninkas nenukentėjo ir užsukęs į varžybų sekretoriatą juokavo prašydamas kompensacijos už nesekmingas lenktynes.

Iki varžybų pabaigos likus vos 20 minučių prapliupęs lietus galėjo sugadinti lenktynes ne vienai ekipai. Net toks patyręs žiedininkas kaip R. Statnickas neišvengė lengvo trinktelėjimo ratu į bordiūrus, tačiau šis epizodas įtakos galutiniam rezultatui neturėjo.

Dominavo latviai

Prieš 4 val. lenktynes su sezonu atsisveikino pajėgiausi Lietuvos ir Baltijos šalių žiedininkai.

Masiškiausios buvo nacionalinės klasės lenktynės, kuriose prie starto linijos išsirikiavo 17 automobilių. Pirmąsias šeštadienį vykusias lenktynes laimėjo latviai Uldis Timakas, Martinas Kalninis ir Agris Petrovskis.

Gana kukliai su “BMW 320” debiutavo Dovilas Čiutelė, užėmęs devintąją bendrosios įskaitos vietą, o tokį pat automobilį vairavęs Klaudijus Jurkša liko keturioliktas.

Sekmadienį irgi dominavo latviai Armandas Keišas, Didzis Pope ir U. Timakas, o K. Jurkša ir D. Čiutelė buvo priversti tenkintis aštuntąja-devintąja vietomis.

Tokiai galutinei rikiuotei nemenkos įtakos turėjo tai, kad pusę lenktynių sportininkams teko lėtai važiuoti paskui saugos automobilį. Teisėjai jį į trasą buvo priversti išleisti brolžudiškai “braliukų” latvių kovai perkopus rizikos ribas, kai antrajame posūkyje po starto susidūrė vienintelės čempionato baigiamajame etape dalyvavusios moters Sabinos Kukutės ir Inguso Pantelio automobiliai.

Surinkus duženas iš trasos lenktynės vėl buvo tęsiamos.

Tik po keturis lenktynininkus abi dienas varžėsi B2000 ir S1600 automobilių klasėse. Pirmąsias lenktynes galingesnėje klasėje su “Honda Integra Type-R” laimėjo Paulius Krukauskas, o antrosiose sėkmė lydėjo latvį Egoną Lapinį.

S1600 klasėje rungtyniavusių sportininkų ginčą pirmąją varžybų dieną laimėjo Marius Slaboševičius, vairavęs “Volkswagen Polo”. Tačiau sekmadienį lietuviui atsirevanšavo latvis Lauris Vidžis, su trečios modifikacijos “Volkswagen Golf” pralenkęs ne tik visus savo klasės konkurentus, bet ir sugebėjęs įkąsti net trims sportininkams, vairavusiems galingesnius B2000 klasės automobilius.

Ant pakylos – vien lietuviai

Lietuvoje buvusi gana populiari ir žiūrovų mėgta “Baltic GT” klasė LASF žiedinių lenktynių komiteto sprendimu šiemet reorganizuota į “Baltic Open” klasę. Komiteto narių nuomone naujovė turėjo labiau patraukti tiek pačius sportininkus, tiek jų kovas stebinčius žiūrovus. Mat šioje klasėje besivaržančių lenktynininkų automobilių techniniai reikalavimai tapo identiškais dalyvaujančių populiariose 1003 kilometrų bei 4 valandų lenktynėse.

Nauja buvo ir tai, kad “Baltic Open” klasės dalyviai per varžybas privalėjo įveikti ne nustatytą trasos ratų, o laiko – vienos valandos - limitą. Atrodo, kad naujovė, sekmadienį patraukusi 10 komandų dėmesį, pasiteisino.

Šiose permaininga ir atkaklia kova pasižymėjusiose valandos lenktynėse triumfavo “Adampolis Racing Team” pirmoji komanda, per 1 valandą apsukusi 44 “Nemuno žiedo” trasos ratus.

Nuo nugalėtojų atsilikę ratu antri finišavo “Eurospynų” komandos sportininkai. Tad galima sakyti, kad R. Čapkauskas su V. Čebatavičiumi atsirevanšavo A. Pikeliui ir R. Kupčikui, iškovojusiems pergalę 4 val. lenktynėse, tačiau “Baltic Open” klasėje rungtyniavę sportininkai savo batalijas baigė prieš 4 val. lenktynes.

Trečiąją vietą tarp šios klasės sportininkų iškovojo vienas “Chevrolet Chorvete” automobilį vairavęs Eugenijus Tumalevičius, per 1 val. laiko limitą nuvažiavęs 40 ratų.

Tiek pat ratų įveikė ir ketvirtąją vietą užėmęs “Žaibelio” atstovas P. Krukauskas, tačiau nuo trečiosios vietos jį skyrė mažiau nei 1 min.

Penktąją ir šeštąją vietas “Baltic Open” klasėje pelnė “Padvaiskas ir Ko” bei “Varovo” komandos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

2-oji „ENEOS Riga Summer Race“ diena: dar daugiau avarijų ir lietuvių triumfas

Po pagrindinių 4 valandas trukusių „BEC 4H“ lenktynių šeštadienį, antrąją „ENEOS Riga...

Viekšnių ralį laimėjo G. Notkaus ekipažas

Daugiau nei 50 ekipažų, kuriuos sudarė lenktynininkai iš šešių valstybių, varžėsi ralio...

WRC: O. Tanakas nugalėjo Vokietijoje, S. Ogier vėl pirmauja čempionate

„M-Sport“ komandos lenktynininkas Ottas Tanakas triumfavo šį savaitgalį Vokietijoje vykusiame...

Motokrosininkas A. Jasikonis pasaulio čempionato etape Švedijoje – devintas (1)

Sekmadienį Švedijoje vykusiame 16-ajame pasaulio motokroso čempionato (MXGP) etape „ Suzuki...

Naujokas sugrąžino intrigą į „Wolf Race“

Trečiame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Wolf Race“ lenktynėse atsirado netikėta įtampa....

Top naujienos

Orai: pajusime tikrą rudens alsavimą (7)

Iki pat savaitės pabaigos šalyje išsilaikys gaivūs orai , dažnai varvės dangus, įsismarkaus...

Traukinys Maskva-Vladivostokas: lietuviai juo vyko, tikėdamiesi nuotykių ir problemų (202)

Šią vasarą aš – Tadas, ir mano brolis Mantas, atostogoms nusprendėme pasirinkti kiek...

Sezoninį darbą pasirinko dėl neįprastos priežasties: šis įdarbinimas buvo pats svarbiausias (15)

Dauguma jaunuolių sezoninį darbą renkasi dėl paprastų priežasčių, vieni nori užsidirbti...

Eksperimentas: 7 absoliutaus pritarimo vyrui dienos (21)

Kas bus, jei ištisą savaitę pamėginsime pritarti bet kokiam vyro sprendimui? Eksperimentas, kurį...

Tris kartus už nuosavus tvirtesni dantys – per parą (51)

„ Dantys per vieną valandą – dantys vienai valandai“, – anksčiau ironizuodavo...

Rusijos propagandos gniaužtuose atsidūrusios šalies atstovė: žmonės mąsto, emigruoti ar dar palaukti (299)

Jauna moteris, buvusi kandidatė Moldovos prezidento rinkimuose Maia Sandu yra pasiryžusi...

Prasidėjo visiškas Saulės užtemimas: pasigrožėkite vaizdais (28)

Rugpjūčio 21 d. įvyks neeilinis visiškas Saulės užtemimas, kurį galės stebėti tūkstančiai...

Žvaigždžių gretos byra: Europos čempionatas – be būrio elitinių žaidėjų (23)

Savaitgalį vos per 24 valandas iš Europos krepšinio čempionato žaidėjų sąrašo buvo...

Į susišaudymo Vilniuje sūkurį pateko ir S. Stavickis-Stano (113)

Pirmadienio vakarą Vilniuje , Antakalnio gatvėje, aidėjo šūviai. Policijos duomenimis, tarp...

Vilniuje esančioje Antakalnio gatvėje aidėjo šūviai papildyta 20.44 (86)

Šiandien Vilniuje aidėjo šūviai. Antakalnio gatvėje esančioje kavinėje tarp susipykusių...