Šeštadienį netoli Vievio esančioje kroso trasoje „Crazy Ferma“ pirmą kartą Lietuvoje vyko naujo formato enduro (ištvermės) motociklų ir keturračių varžybos, pavadintos „Enduro sprint“. Varžybose dalyvavo 110 dalyvių, tarp kurių buvo ir dvi merginos. Baltijos ir Lietuvos Enduro sprinto I etape galima buvo išvysti ir garsius Latvijos bei Estijos atstovus, kurie ir triumfavo bendroje įskaitoje.
Enduro varžybos "Enduro sprint"
© DELFI / Tomas Vinickas

Tarp dalyvių viso buvo 30 svečių iš Latvijos ir Estijos. Merginoms atstovavo dvi lietuvės – Kristina Arlauskaitė ir Rima Gaidamovič. Jos turėjo įveikti tris ratus ir tą sėkmingai padarė.

Susirinkę žiūrovai išvydo ne tik įspūdingų šuolių ir greičio ruožų atkarpų, bet ir dalyvių vargus įveikiant upelį ir milžiniškas įkalnes. Kai kuriem lenktynės baigėsi anksčiau nei planuota – pasitaikė gedimų viduryje trasos. Neišvengta ir kritimų, tačiau rimtų traumų nepatirta.
Sportininkai turėjo įveikti po keturis trasos ratus. Ją sudarė 24 km. maršrutas, kuriame buvo du testai – kroso ir enduro. Pirmasis buvo 1,1 km. ilgio ir jame buvo atliekami motokroso elementai, tuo tarpu enduro testo ilgis buvo 4 km.

Sportininkai varžėsi 11-oje skirtingų klasių – devyniose motociklų ir dviejuose keturračių. Klasės suskirstytos pagal profesionalumą, amžių ir variklių galingumą.

Vienintelis lietuvis laimėjęs atskiroje klasėje buvo Domas Grundelė triumfavęs silpniausioje pagal variklio galingumą profesionalų E1 klasėje. Kitose dviejuose klasėse stipriausi buvo svečiai. Enduro sporto žvaigždė, estas Martinas Leokas triumfavo E2 klasėje. Jam garbingai priešinosi antras likęs lietuvis Arūnas Gelažninkas. Tuo tarpu E3 klasėje stipriausias buvo 2007 m. Dakare 14-as finišaęs latvis Einars Vintersas. Tarp dalyvių buvo galima išvysti ir kitą Dakaro dalyvį lietuvį Gintautą Igarį.

Pagrindinis varžybų organizatorius, „Enduro Lithuania“ vadovas Paulius Albertavičius DELFI sakė, kad renginys nustebino dalyvių gausa ir plačiau papasokojo apie vis labiau populiarėjantį sportą.

„Enduro tampa vis prieinamesnis plačiajai visuomenei, žmonės ieško kažko naujo, užsikabina. Yra mėgėjiškų varžybų, yra susidomėjimas apskritai išmokti važiuoti. Yra organizuojamos pirminės pamokos, nereikia net turėti A kategorijos teisių, jos prieinamos kiekvienam. Yra ir vyresnio amžiaus mokinių, norėjusių visą laiką mokėti važiuoti motociklu. Tarp motociklų mūsų auditorija yra sparčiausiai auganti, šie motociklai yra universalūs – tinkami kelionei, pramogai, sportui. Tai yra emocijos, daug emocijų. Mokymai vyksta ne profesionaliose trasose. Netoli Trakų yra „Enduro lithuanian“ trasa. Ji yra lygi, jokių medžių, jokių duobių, akmenų. Kiekvieną šeštadienį ten ruošiami žmonės. 99 proc. išmoksta, vieni mažiau kiti daugiau. Iš 100 išbandžiusių apie 10 domisi toliau, net nusiperka motociklą“, – sakė P. Albertavičius.

Enduro motociklų sportas Lietuvoje vystytis pradėjo apie 2006 m. ir po truputį pasiekė gana aukštą lygį. Enduro – lotynų kalbos žodis reiškiantis ištvermę. Tai iš esmės panašus, bet kartu ir skirtingas sportas nei motokrosas. Čia dalyviai, klasikinėse ir populiariausiose pasaulyje Enduro varžybose, trunkančiose dvi dienas, įveikia 200-300 kilometrų. „Enduro sprint“ – jaunesnysis klasikinių enduro varžybų brolis, kuriose viskas vyksta panašiai, bet dalyviai varžosi tik vieną dieną per pusę mažesniame atstume.

Enduro motociklai dažniausiai skirstomi į tris klases. Pirmoji grupė yra vadinasi „Hard enduro“. Šie agresyvūs aparatai sugeba įsirausti į bet kokią dirvą: purų smėlį, aštrius akmenis ir gilias brastas. Kietieji enduro iš savo raitelio reikalauja sportinio požiūrio į gyvenimą.
Antrosios grupės motociklai yra dvigubos paskirties: gatvės ir bekelės „Soft enduro“ motociklai. Pagal charakterį – įprasta miesto technika, bet su galimybe išvažiuoti į užmiesčio gūdumą.

Trečia grupė - klajūnai. Enduro turistiniai – tai pakankamai dideli ir galingi aparatai pritaikyti ilgiems važiavimams įvairia danga. Be to dideli Enduro stabiliai laikosi keliuose, siūlydami aukštą komforto lygį ir saugumą savo važiuotojams, o taip pat suteikia galimybę vežti patogiai keleivį bei nemažą bagažą.

Gerai pasiruošęs enduristas sugeba įveikti bet kokias kliūtis ir, beje, stengiasi tai padaryti dideliu greičiu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujokas sugrąžino intrigą į „Wolf Race“

Trečiame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Wolf Race“ lenktynėse atsirado netikėta įtampa....

Viekšniuose varžysis ralio sprinto meistrai

Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionatas pasiekė savo finišo tiesiąją. Po šeštadienio...

Laimėk „Braliukų mūšį“ – laimėsi Lietuvos čempionatą

Rugsėjo 9-10 dienomis Kaune vykstantis Baltijos šalių šonaslydžio čempionato finalas „...

„Fast Lap“ trasoje – su „Tesla Model S“ (1)

Finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Time Attack“ važiavime bus mažiausiai du pirmi...

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (47)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (41)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (36)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (98)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (98)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1137)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...