Žmogaus prigimtis dažnai paima viršų ir net tvarkingas vairuotojas užplūdus tam tikrai nuotaikai kartais spusteli, nes taip tiesiog norėjosi – deja, pasekmės dažnai būna mažų mažiausiai nemalonios. Dauguma žmonių, kurie moka vairuoti automobilį ekstremaliomis sąlygomis, vienu balsu sako: „reikia tam skirtos vietos, tada gatvėje nebesinorės šėlioti“.

Ankstyvą pavasarį pramoniniame sostinės pakraštyje, V. A. Graičiūno gatvėje pradėta formuoti šonaslydžio entuziastų treniruočių ir varžybų arena, rugpjūčio pabaigoje tapo visiškai naujo socialinio projekto ašimi: „drifterių“ komandos „Side to Side“ ir N40 vyrų autoklubo žmonės „nuleisti garą“ čia kviečia visus vairuotojus, adrenalino trūkumą mėginančius kompensuoti „tarpšviesoforinėse“ gatvių lenktynėse.

„Tiesą sakant, net mano mama nežino, kas yra „driftas“, todėl po kiekvienos didesnio žiniasklaidos dėmesio sulaukiančios avarijos, kai nesuvaldytu automobiliu nušluojama viešojo transporto stotelė ar padaroma kokia kita brangiai kainuojanti kvailystė, gaunu barti dėl „drifterių“ chuliganavojimo.

Žinoma, tai būtų ne taip baisu, jei panaši opinija gyvuotų tik garbaus amžiaus senjorų galvose. Deja, formaliai už saugaus eismo reikalus atsakingose institucijose dirbantys žmonės, jei ir sugeba šonaslydžio nepainioti su raliu, tai pasiūlyti idėjų, kaip būtų galima išspręsti gatvėse siautėjančio jaunimo problemą, nelabai gali. Dažniausiai kalba sukasi tik apie administracinių sankcijų griežtinimą ar dažnesnį saugaus eismo vaizdo klipų rodymą per televizorių. Mes sugalvojome kai ką daugiau“, – dėsto vienas N40 vyrų autoklubo narių Vytautas Inčius.

Jaunas verslininkas, neseniai pats užsikrėtęs „sunkia šonaslydžio viruso“ forma, drauge su bičiuliais iš „Side to Side“ komandos nutarė „N40-Driftlande“ rengti atvirų vartų dienas bei suteikti progą niekuo nerizikuojant ir nepažeidžiant jokių įstatymų pabandyti suvaldyti slystantį automobilį.

„Vieną tokią treniruotę mes jau surengėme ir sulaukėme keliasdešimties svečių, kurie turbūt pirmą kartą prižiūrimi patyrusių šonaslydžio meistrų pabandė ne šiaip „pažadinti žvėriuką“, bet atlikti tam tikras užduotis specialiai naujokams parengtoje trasoje. Dar didesnis skaičius sąmoningų vairuotojų išreiškė reikalavimą tokias treniruotes organizuoti dažniau.

Kažkam sekėsi geriau, kažkam prasčiau, bet faktas, kad visų treniruotėje dalyvavusių savęs, kaip „neatskleisto automobilių sporto talento“, vertinimas buvo pakoreguotas ir nuleistas ant žemės. Iš tiesų gerai valdyti slystantį automobilį sunku. Tai pasiekiama ilgai ir kantriai dirbant bei remontuojant mašiną, ant kurios kėbulo beveik neišvengiamai lieka tų pratybų pėdsakai. Šiuos dalykus suvokusių elgsena gatvėse pasikeičia beveik neatpažįstamai“, – konstatavo kitas socialinio projekto iniciatorius, „Side to Side“ komandos narys Darius Jurčiukonis.

Vyrai teigė, kad visi norintys išbandyti jėgas „N40-Driftlande“ (beje, ši treniruočių arena yra gavusi visus kontroliuojančių žinybų leidimus ir LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija) pripažinta tinkama šonaslydžio varžyboms) vėl kviečiami čia atvažiuoti rugsėjo 11 dieną. Vienintelis reikalavimas – turėti šalmą.

Šonaslydžio instruktorių patarimai nekainuoja nieko. Čia prasideda sąmoningas vairavimas, čia vairuotojas supranta, kokios pasekmės laukia lekiant, čia supranta, kad jis nėra išskirtinis vairuotojas gebantis valdyti automobilį geriau už bet ką, čia vyksta tikra reali prevencija prieš kelių erelius.

Dar nė vienas išėjęs iš sportinio vairavimo pamokos nepasakė, kad dabar galės lėkti gatve, priešingai, visi pabandę supranta, kad gatvėje nereikia šėlioti, čia reikia važiuoti, o pašėlioti tikrai visada galima „N40-Driftlende“ adresu V. A. Graičiūno g. 20, Vilnius.

Daugiau informacijos ir atsakymų į klausimus galima rasti „Driftlando“ paskyroje feisbuke.