Pranešime žiniasklaidoje pristatoma trečioji šių metų „Wolf School“ mokyklos paskaita apie sportinio automobilio pakabos tobulinimus. Prie greičiausių Lietuvos ir užsienio lenktynininkų automobilių tobulinimo prisidėjęs pakabų ekspertas Domas Zinkevičius atskleidžia, kad būtent automobilio valdymas, o ne galia laimi brangias sekundes trasoje.
Trečioji "Wolf Race" paskaita
© Organizatorių archyvas

Savo paskaitoje „Sportinis vairavimas ir lenktynių inžinerija“ amortizatorių ekspertas iškart paneigė mitą, kad trasoje reikalingas itin galingas automobilis. D. Zinkevičiaus teigimu, užtenka šaltu protu pasižiūrėti automobilio dinamikos duomenis trasoje. Tada paaiškėja, kad pilnu pajėgumu automobilis važiuoja tik kelis procentus viso įveikiamo atstumo. Rato įveikimo kontekste šis skaičius dar mažiau reikšmingas.

„Wolf School“ mokyklos lektorius grafiškai pavaizdavo, kad velnias slypi detalėse arba tiesiog posūkiuose. Čia reikalingas maksimalus sukibimas, kurį pirmiausiai užtikrina geros padangos, teisinga jų temperatūra ir slėgis. Jis pataria, kad geriausius parametrus sportininkas turi atrasti pats ir ties jais apsistoti.

„Posūkio įveikimas prasideda nuo stabdymo. Čia labai svarbu stabdyti vėlai ir stipriai. Kai padangos geros ir tinkamai įšilusios, sportininkai pradeda sekundės dalių ieškoti stabdžiuose. Įsideda didesnius stabdžių diskus ir nesupranta, kodėl sulėtėjo rato įveikimo laikas. Juk sunkesni ratai sunkiau įsibėgėja. Dėl to visada sakau – pasidomėk, paskaičiuok, o tada montuok“, - apie techninę kantrybę kalbėjo ekspertas.

Kaip dėstė D. Zinkevičius, į automobilį reikia žiūrėti iš asfalto perspektyvos. Todėl aptarus padangas ir stabdžius, ateina laikas amortizatoriams ir pakabai. Šie elementai padeda ieškoti papildomų sekundžių, kurių padangos ir stabdžiai nebesuteikia.

Jis pataria pradėti bent jau nuo reguliuojamų amortizatorių, kurie leis automobilį pritaikyti ne tik skirtingoms trasoms, bet ir vairuotojo stiliui. Be jokios abejonės dar daugiau sukibimo prideda aerodinaminiai automobilio elementai. Vis dėlto dažnai sportininkai persistengia ir sumontuoti patobulinimai nebeleidžia pasiekti masimalaus greičio.

„Kai pereinama prie aerodinaminių elementų, prasideda mokslas. Inžinieriai investuoja didelius pinigus į vėjo tunelius ir tyrimus. Lenktynininkams rekomenduoju pažiūrėti į gamyklines kėbulinių automobilių komandas, jei važiuojate tokiu pačiu automobiliu. Kopijuokite viską, ką jie sumontavę ant automobilio ir tikrai nesuklysite“, - gudrauja D. Zinkevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Fast Lap“ trasoje – su „Tesla Model S“

Finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Time Attack“ važiavime bus mažiausiai du pirmi...

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Susivieniję „drifteriai“ surinko rekordišką sumą vėžiu sergantiems vaikams (1)

Žolinių šventės metu Kačerginės „Nemuno žiedo“ vidinė trasa prisipildė sportinių...

„Fast Lap“ greičiausio rato lyderiai leidžiasi į paskutinę medžioklę

„Autoplius.lt Fast Lap “ šių metų sezone liko vienas etapas. Po jo organizatoriai jungs...

Bekelės entuziastai sezoną užbaigs Sariuose

Lygiai po mėnesio, rugsėjo 16-ąją, finišuos Lietuvos automobilių „rally raid“ čempionatas...

Top naujienos

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (4)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo nuolat pildoma (756)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: sulaikyti du įtariamieji (261)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (29)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (42)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

„Sūduva“ po pertraukos neatlaikė Bulgarijos čempionų spaudimo (173)

Bulgarijos čempionai parodė savo meistriškumą. Paskutinio UEFA Europos lygos atrankos varžybų...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (10)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (215)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (9)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (9)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...