Birželio 25-27 dienomis vyksiantis ralisŽemaitija 2015“ įtrauktas ne tik Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) įskaitą. Patys pirmieji šių lenktynių trasas išmėgins Lietuvos ralio sprinto čempionato dalyviai. Preliminariame sąraše yra 17 tokių ekipažų.
Rali sprintas tai tikras auto sportas
© R. Gabarto, N40 vyrų autoklubas nuotr.

Vitalijus Plastininas, kuris „Mitsubishi Lancer“ automobiliu startuos pats pirmas ralio sprinto čempionato 3-iajame etape, pripažįsta, kad jam norisi vienodų „žaidimo taisyklių“ su tais, kurie kovoja ir šalies ralio čempionato įskaitoje. 

„Mes jaučiamės lyg kokie antrarūšiai, visas dėmesys tokiose varžybose tenka kovojantiems galingiausiose ralio čempionato klasėse, o „sprinteriams“ lieka tik dėmesio trupiniai. Manau, kad taip neturėtų būti. Juk jeigu ne tie maždaug 25 ekipažai, kurie startuos sprinto įskaitoje, pačios ralio lenktynės gerokai nublanktų. Gal tai neaktualu didiesiems automobilių sporto renginiams – neseniai vykusiam Utenos raliui ar „300 ežerų“ raliui, bet jau ateinantį savaitgalį visiančiame Žemaitijos ralyje ar rudenį Druskininkuose, sprinto dalyviai tikrai pakelia renginio kartelę. Tada ir žiūrovų būna daugiau, juk stebėti mažiau nei 40 ekipažų kovas ralio trasose atvažiuotų tik patys ištikimiausi entuziastai. Mes, turiu omenyje ralio sprinto įskaitos dalyvius, norėtume jaustis pilnateisiais renginio dalyviais. Todėl neseniai Mažeikių ASK, „Rally 4 fun“ ir „Varo Racing“ komandos parašėme laišką šalies automobilių sporto federacijai, prašydami sau bent kiek daugiau dėmesio“, – pasakoja Mažeikių ASAK vadovas.

Kiti Ralio sprinto čempionato dalyviai atkreipia dėmesį ir į tai, kad į jų rengiamas lenktynes norėdami pasitreniruoti atvažiuoja nemažai „tikro“ ralio profesionalų. Tačiau kai šie vyrai, vairuojantys gerokai galingesnę techniką, užsiregistruoja ir į Ralio sprinto įskaitą, tikrieji „sprinteriai“ dažnai lieka greta apdovanojimų pakylos – konkuruoti su pvz. LARČ pirmosios įskaitos bolidais tas pats, kas mėginti baseine pasivyti plaukiką, naudojantį pelekus... Dėl šios priežasties Ralio sprinto čempionais kartais tampa ekipažai, leidžiantys sau startuoti netgi ne visuose pirmenybių etapuose. Būtų kur kas sąžiningiau, jei profesionalai šioje lygoje dalyvautų tik svečių teisėmis. Bendruose LARČ ir Ralio sprinto čempionato etapuose taip pat derėtų greičiausių „sprinterių“ apdovanojimo ceremoniją surengti drauge su profesionalais.

Ralis „Žemaitija 2015“ bus trečiasis šių metų Ralio sprinto čempionato etapas. Vienintelės lenktynės Lietuvoje, kai sprinto dalyviai nekonkuruoja su profesionalais, vyks liepos pabaigoje. Netoli Mažeikių jas organizuos būtent V. Plastinino vadovaujamas ASK. Dar vienas Ralio sprinto pirmenybių etapas metų pradžioje vyksta Latvijoje Alūksnėje.

„Galime šiek tiek pavydžiai žiūrėti į kaimynus latvius. Ten ralio sprinto čempionate – net 8 etapai. Ketverios lenktynės vyksta drauge su Latvijos ralio čempionatu, keturi renginiai – visai atskiri. Mes tokį turime tik vieną. Tiesa, Latvijoje startinis mokestis sprinto lenktynių dalyviams didesnis – ten už galimybę dalyvauti varžybose reikia mokėti 250 eurų, pas mus mokestis 100 eurų mažesnis.

Kaimynų trasose galima pamatyti apie 35 sprinto lenktynėse dalyvaujančius ekipažus, ir tas skaičius po truputį auga. Augimas yra ir Lietuvoje, bet mažokas“, – pasakoja varžybų dalyvis ir organizatorius. 

Kai 2013 metais po ilgokos pertraukos Lietuvos automobilių sporto federacija nusprendė sugrąžinti ralio sprinto čempionatą (dar kiek anksčiau šios varžybos buvo vadinamos ir standartinių gamyklinių automobilių ralio lenktynėmis, ir B lygos varžybomis, ir pan.), buvo sutarta, kad sprinto dalyviai važiuos patys pirmi. Kiek kukliau paruoštoms mašinoms (kurios irgi atitinka griežtus saugumo reikalavimus) ralio lyderių „išmalti“ keliai tuose raliuose, kur trasa įveikiama du ar daugiau kartų, gali būti neįveikiamas iššūkis. Tačiau greičio, azarto ir noro nugalėti ralio sprinto varžybų dalyviams tikrai nestinga. Tuos laikus, kai vien „kvadrinių“ mašinų būdavo dvi ar trys dešimtys, šios sporto šakos entuziastai jau primiršo. Tad ralio sprinto įskaitoje startuojantys lenktynininkai tikrai padeda sukurti greičio ir adrenalino šventės nuotaiką. 

Birželio 26 – 27 dienomis vyksiančiame ralyje „Žemaitija 2015“, ralio sprinto varžybų dalyviai turės iš viso įveikti 6 greičio ruožus. Jų bendras ilgis – 80,8 km, o bendra varžybų trasa – 224 km. Skirtingai nuo ralio įskaitos dalyvių, kurių penktadienio, birželio 26 dienos, vakarą laukia trys greičio ruožas ir vienas iš jų tamsiu paros metu, sprinto dalyviai pradės savo kovą šeštadienį. Pirmojo ralio sprinto įskaitos greičio ruožo startas – 11.20 val. Paskutinę 17 km atkarpą dalyviai įveiks nuo 16.40 val. ir tada Kelmės mieste jau galės laukti apdovanojimų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujokas sugrąžino intrigą į „Wolf Race“

Trečiame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Wolf Race“ lenktynėse atsirado netikėta įtampa....

Viekšniuose varžysis ralio sprinto meistrai

Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionatas pasiekė savo finišo tiesiąją. Po šeštadienio...

Laimėk „Braliukų mūšį“ – laimėsi Lietuvos čempionatą

Rugsėjo 9-10 dienomis Kaune vykstantis Baltijos šalių šonaslydžio čempionato finalas „...

„Fast Lap“ trasoje – su „Tesla Model S“ (1)

Finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Time Attack“ važiavime bus mažiausiai du pirmi...

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Top naujienos

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (18)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (16)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Atakas Ispanijoje įvykdžiusi kuopelė „neutralizuota“, aptikti šiurpą keliantys radiniai (201)

Kuopelė, kuri panaudodama automobilius įvykdė atakas Barselonoje ir Kambrilse, buvo...

Savame bute jaučiasi kaimynų įkaitu (6)

Nuo lubų besisunkiantis vanduo, kibirkščiuojantys laidai ir nuolatinė drėgmė jau tapo...

Užsiminė apie galimybę padėti mažiau uždirbantiems, dėl kurios iečių nelaužo jokia partija (68)

Politikai turėtų peštis ne dėl Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatų, o galvoti apie...

Atsibodo valdžios diskriminacija – renka parašus

Šiemet įsigaliojęs naujasis Administracinių nusižengimų kodeksas jau kurį laiką neramino...

Beprasmė tragedija: pasaulio čempionas Rusijoje pateko į mirtinas muštynes (165)

Rusijos sporto bendruomenė sukrėsta: nuo patirtų sunkių galvos traumų Anapilin iškeliavo...

Būtina aplankyti bent kartą gyvenime: šie paplūdimiai garsėja visoje Europoje (3)

Keisčiausių formų uolos ir paslaptingos grotos, tarp jų įsispraudę paplūdimiai su Atlanto...

„Brexit“ žala. Kas laukia tūkstančių darbuotojų iš Lietuvos? (271)

Šimtai tūkstančių darbuotojų iš Europos Sąjungos valstybių nėra užtikrinti dėl savo...

Kvapą gniaužiančios vestuvės: prabanga, 3 metrų šleifas ir seksualus nuotakos šokis (6)

Dainininkė, šokėja bei aktorė Rochelle Pangilinan ištekėjo už aktoriaus bei modelio Arthuro...