Mažai kas abejoja, kad Lietuvos automobilių sporto padėtis šiandien reikalauja svarbių permainų. Šios sporto šakos ateities viziją formuojanti Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) yra įpareigota savo narių – sportininkų, komandų vadovų bei sporto rėmėjų – populiarinti šią sporto šaką ir užtikrinti tobulėjimą visose srityse.
Romas Austinskas
© Organizatorių nuotr.

Užduotys – aiškios

Kandidatas į LASF prezidentus Romas Austinskas teigia, kad kelis pastaruosius metus vyraujanti stagnacija federacijoje gerų rezultatų atnešti negali.

„Esu tikras, kad nei viena organizacija negali sėkmingai gyvuoti neturėdama aiškių tikslų ir priemonių tiems tikslams pasiekti. Prieš rinkimus aktyviai bendravome su LASF nariais ir išgirdome pačių įvairiausių nuomonių kur link federacija turi vesti žmonių mėgiamą sportą. Įsiklausę į jų nuomones, su komanda paruošėme planą, kuriuo vadovausimės, jei tik užsitarnausime LASF narių pasitikėjimą rinkimuose“, – pasakoja R. Austinskas.

Pasak jo, šis dešimties punktų planas yra tik maža dalis numatytų darbų, kurie laukia naujų LASF vadovų. Tačiau tai geras taškas atsispirti. Taip pat, tai įsipareigojimas bendruomenei.

„Ir tai nėra mūsų rinkiminė programa. Kad ir kaip baigtųsi rinkimai, šias problemas kažkas turės spręsti. Jos yra esminis barjeras, kurį reikia peržengti norint automobilių sportą sugrąžinti lenktynininkams ir užtikrinti progresą“, – teigia R. Austinskas.

Svarbiausi uždaviniai

1. Skatinanti, padedanti, auginanti organizacija

LASF turi tapti pagalbą suteikiančia, padedančia tobulėti, vystančia patrauklius produktus organizacija. Atskiros sporto šakos turi sulaukti didesnio dėmesio, federacija turi padėti vystyti naujas ir primirštas šakas, tokias kaip kalnų lenktynės, ralis-krosas, pasaulyje populiarėjantis „Time Attack“ formatas ir t.t. Tai pasiekti galima tik keliant aiškius uždavinius ir, įsiklausius į visos bendruomenės nuomones, pakeitus reglamentą bei įstatus.

2.Narystės Lietuvos automobilių sporto federacijoje sistema

Reikia peržiūrėti narystės modelį, licencijų ir metinius mokesčius. Būtina girdėti visų sportininkų balsus. Vadovaujantis užsienio šalių patirtimi, reikia formuoti lenktynininkų komitetą, kuris dalyvautų priimant svarbiausius sprendimus.

3. LASF administracija

Etatiniai federacijos darbuotojai turi būti kvalifikuoti, dinamiški, išsilavinę, motyvuoti ir užsidegę darbu žmonės. Generalinio sekretoriaus pozicijai užimti turi būti skelbiamas viešas konkursas. Teisininko etato reikalingumas turi būti apsvarstytas, galimai keičiamas perkamomis teisininkų paslaugomis tik esant poreikiui.

4. Komitetų darbas

Atskirų šakų komitetuose turi dirbti aktyvūs, savo sritis išmanantys žmonės. Komitetų nariai ir vadovai turi sudaryti darbo modelį, kuriame kiekvienas narys žinotų savo darbą ir atsakomybes. Siekiant suvienodinti sąlygas lenktyniauti visame regione, į komitetus reikia įtraukti kaimyninių šalių federacijų specialistus.

5. Palaikyti iniciatyvas

Tai – esminis punktas, siekiant ateityje turėti savo darbą išmanančių ir užsidegusių specialistų būrį. Visomis priemonėmis reikia įtraukti jaunimą darbui, burti savanorių komandas, ieškoti naujų lyderių gebančių aplink save išlaikyti entuziazmu degančius ir prisidėti darbais norinčius žmones.

6. Mėgėjiškos lenktynės

Norintiems organizuoti lenktynes reikia pašalinti visus biurokratinius barjerus, padėti jiems augti ir užtikrinti saugumą trasose. Būtina skatinti, vadinamus, „B lygos“ ralio renginius, žiedines lenktynes pradedantiems, įvairius slalomus ir kitas lenktynes, tampančias tramplinu į aukščiausią lygą.

7. Strateginių projektų palaikymas

Reikia tęsti WRC projektą Lietuvoje aktyviai bendraujant su FIA, WRC ir Lenkijos federacija. Tačiau būtina mokytis iš savo klaidų ir keisti organizavimo kokybę. Latvijos patirtis rodo, kad prie didžiausios svarbos renginių puikiai gali dirbti iš pačių geriausių organizatorių sudaryta rinktinė. Taip pat, federacija privalo padėti „Nemuno žiedo“ trasai, kad vienintelė Lietuvoje žiedinių lenktynių trasa galėtų laisvai kvėpuoti, turėti šansus pritraukti lėšų ir konkuruoti atrištomis rankomis.

8. Ralio problemų sprendimas

Vadovaujantis Estijos patirtimi, sukurti aiškią starto pozicijų suteikimo tvarką siekiant užtikrinti sveiką konkurenciją ir skaidrumą. Taip pat, reikalinga atnaujinti techninius reikalavimus aktyviai diskutuojant su ralio bendruomene. Ir sudaryti aiškų techninio reglamento tęstinumo planą keleriems metams į priekį.

9. Žiedinių lenktynių ateitis

Priimti „Fast Lap“ organizatorius į LASF. Leisti jiems toliau kurti kokybišką renginį, padėti užtikrinant saugų varžybų organizavimą ir saugą. Taip pat, rengti varžybas drauge su kaimyninėmis šalimis ir ieškoti galimybės organizuoti vienodų automobilių lenktynes (monoklasės), skatinti naujus organizatorius vystyti kokybiškas lenktynes Lietuvoje.

10. Automobilių sporto trenerių institutas

Pradėti formuoti sporto trenerių organizaciją, kuri kurtų metodinę medžiagą, diskutuotų, analizuotų ir tobulintų sportinio vairavimo mokymą. Tai ypatingai svarbu formuojant jauną lenktynininką, kurio raidos etape negalima praleisti svarbių žingsnių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujokas sugrąžino intrigą į „Wolf Race“

Trečiame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Wolf Race“ lenktynėse atsirado netikėta įtampa....

Viekšniuose varžysis ralio sprinto meistrai

Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionatas pasiekė savo finišo tiesiąją. Po šeštadienio...

Laimėk „Braliukų mūšį“ – laimėsi Lietuvos čempionatą

Rugsėjo 9-10 dienomis Kaune vykstantis Baltijos šalių šonaslydžio čempionato finalas „...

„Fast Lap“ trasoje – su „Tesla Model S“ (1)

Finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Time Attack“ važiavime bus mažiausiai du pirmi...

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (34)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (27)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (29)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (82)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (86)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1126)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (53)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (85)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...