Motociklų sporto aukštumose būti talentingu nutrūktgalviu nepakanka. Kuo aukštesnis varžybų lygis, tuo rimtesnis reikalingas pasiruošimas. Tačiau kaip būtent pasiruošimas motociklų žiedinėms lenktynėms turėtų vykti?
Šarūnas Pladas
© M. Žičiaus nuotr.

Greičiausias Lietuvos plento žiedo motociklininkas Šarūnas Pladas, kuris jau pradėjo pasirengimą pasaulinio čempionato „World Superbike Championship“ varžyboms šį rudenį, pateikia 5 esminius patarimus visiems planuojantiems karjerą motociklų žiedinėse varžybose, rašoma pranešime žiniasklaidai.

1. Fizinis pasiruošimas. Žiūrintiems iš šalies gali pasirodyti, kad lenktyniaudamas sportininkas visą laiką patogiai sėdi ant motociklo lyg ant kėdės ir valdyti motociklą nesudėtinga. Iš tiesų ši sporto šaka reikalauja nemažai kūno jėgos ir ištvermės, todėl fiziškai menkai pasiruošęs sportininkas vargiai bus pajėgus palaikyti tempą visų varžybų metu.

Net jei vieną lenktynių ratą jis įveikia greičiau už kitus, tikėtina, kad galutinis rezultatas nebus labai aukštas, nes varžybų eigoje pasijutus nuovargiui jo tempas smarkiai kris. Būtent todėl privalu būti tinkamai fiziškai pasiruošusiam. Beje, geras fizinis pasirengimas trunka ne vieną mėnesį, todėl sportuoti rekomenduočiau pradėti dar žiemą.

Idealiu atveju sportuoti reikėtų nuolatos. Motociklų sporte raumenų masė nėra labai svarbi. Kur kas svarbesnė ištvermė, todėl treniruotėse daugiausia laiko turėtumėte skirti kardio pratimams, kurie stiprina širdies veiklą.

2. Psichologinis nusiteikimas. Net ir aukščiausio meistriškumo ir labiausiai patyrusiems sportininkams nėra svetimas jaudulys. Šis jausmas artėjant varžybų startui stiprėja ir kulminaciją pasiekia užsidegus starto šviesoforo signalams – tuomet sportininkų pulsas šauna į tikras aukštumas. Jaudulys sekina, provokuoja klaidas, tad labai svarbu mokėti jį kontroliuoti ir nepasiduoti stresui.

Sportininkai skirtingai kovoja su jauduliu: vieni prieš varžybų startą klausosi savo mėgstamos muzikos, kiti tyliai medituoja vienumoje, treti ramybės ieško dar kartą tikrindami savo techniką. Suraskite būdą, kuris jums tinka geriausiai.

3. Technikos paruošimas. Motociklų sporte, panašiai kaip mokykloje ar universitete, daug kas techniką ruošia kone paskutinę naktį prieš varžybas. Tai nėra gera praktika, ypač jei techniką ruošiate patys. Prieš artėjančias varžybas turėtumėte gerai išsimiegoti ir pailsėti, o ne sukinėti varžtus. Žinoma, kad ir dėl nedidelio miego trūkumo (pvz. 6 valandų miego vietoj 8) smarkiai sulėtėja reakcija. O reakcijos laikas šiame sporte yra kritiškai svarbus.

Technikos paruošimas turėtų prasidėti gerokai prieš varžybas – apskaičiuokite, kiek žmogiškųjų ir finansinių resursų tam turėsite ir pagal tai planuokite ruošimosi grafiką. Pirmiausia gerai susipažinkite su varžybų techniniais reikalavimais, paprastai jie publikuojami varžybų organizatorių puslapyje. Jeigu turite ribotą biudžetą ir negalite sau leisti keisti brangias motociklo dalis (pvz. variklį), tuomet turėtumėte techniką ruošti taip, kad ji tarnautų tiek laiko, kiek esate suplanavę.

Galimybė varikliui pridėti kelis papildomus „arklius“ gali atrodyti viliojančiai, tačiau nepamirškite, kad kiekvienas papildomas kilovatas darosi brangesnis, o variklio resursas – mažesnis. Piktnaudžiaudami prabangiomis modifikacijomis rizikuosite visai likti be variklio ir galimybės išvažiuoti į startą.

4. Treniruotės. Kuo daugiau valandų praleisite besitreniruodami trasose, tuo geresnę formą įgausite. Be abejo, geriausia treniruotis toje trasoje, kurioje vyks varžybos. Kuo geriau perprasite konkrečios trasos ypatumus, tuo geresnio rezultato galėsite tikėtis.

Jeigu nėra galimybių treniruotis tame pačiame lenktynių žiede, kuriame vyks varžybos, tuomet rinkitės tokį, kuris būtų kuo panašesnis. Pvz., jeigu varžybos vyks Lenkijos „Tor Poznan“ žiede, treniruotis reikėtų ne Kačerginės „Nemuno žiedo“ ar Latvijos „Bikernieki“ trasose, kurių asfalto dangos nelygios, bet Estijos „Auto24ring“, nes čia asfaltas yra lygus ir panašus į lenkiškos trasos asfaltą.

5. Palaikymo komanda. Nepriklausomai nuo varžybų lygio, svarbi ne tik paties sportininko ir jo technikos parengtis, bet ir gera palaikymo komanda. Idealiu atveju jūs norėsite turėti bent vieną profesionalų mechaniką, kuris prireikus pakeis motociklo padangas, stabdžių kaladėles, sureguliuos važiuoklę ar pašalins gedimus, jeigu tokie atsiras.

Jei mechaniko neturite, vis tiek pravartu turėti pagalbininkų. Bet kuriam bičiuliui galėsite patikėti šalmo stikliuko nuvalymą (kas irgi yra velniškai reikalinga), padangų šildytuvų uždėjimą ir nuėmimą, padangų slėgio patikrą ir kitus nesudėtingus darbus. O jūs tuo metu turėsite bent kiek laiko atsikvėpti po treniruotės ar kvalifikacinio važiavimo ir susitelkti į artėjančias varžybas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Estijos vasaros sostinė pasitinka 1000 km lenktynes (2)

Mažiau nei mėnuo beliko iki rugsėjo 21-24 dienomis Estijos vasaros sostine tituluojamame Pernu...

Šeštadienio „Fast Lap“ varžyboms – naujas įvažiavimas į „Nemuno žiedą“

Prieš paskutinį šių metų „Autoplius.lt Fast Lap “ etapą Nemuno žiede rimtas iššūkis...

Lietus sumaišė kortas motociklų čempionato lyderiams

Šis savaitgalis buvo itin gausus pasiūlymais visiems adrenalino ir greičio mėgėjams. Vienas...

„Fast Lap“ varžybose paaiškės keturi nauji Lietuvos žiedinių lenktynių čempionai

„Autoplius.lt Fast Lap “ sezonas prasidėjo labai oficialiai – nuo 2017 „Wolf Race“...

2-oji „ENEOS Riga Summer Race“ diena: dar daugiau avarijų ir lietuvių triumfas (1)

Po pagrindinių 4 valandas trukusių „BEC 4H“ lenktynių šeštadienį, antrąją „ENEOS Riga...

Top naujienos

Orai: vasara pasiduoda (13)

Artimiausiomis dienomis vasara nepažers jokių staigmenų: dangumi vis plauks debesų virtinės, tad...

3 milijardų apyvartą valdančios bendrovės prezidentė: pinigus pradėjau uždirbti vos 12 metų (30)

Iš Glazgo kilusi Allison Kirkby – nedidutė, tvirto sudėjimo šviesiaplaukė valdo kompaniją,...

Lietuviškos kainos galioja ne visiems: pasiūlė mokėti gerokai brangiau (47)

Lietuvoje įdarbinus profesionalę iš užsienio, paaiškėjo labai nemalonus dalykas: visus leidimus...

Akušerė-ginekologė: šlapimo pūslės uždegimas gali turėti baisių pasekmių (11)

„Daugeliu atveju, negydomas šlapimo pūslės uždegimas gali praeiti savaime, be gydymo, jei tik...

M. Kuzminskas įsikūrė D. Sabonio ir V. Mačiulio kaimynystėje (23)

Aistringas Lietuvos krepšinio gerbėjas iš Rygos (Latvija) Normundas Macis papildė savo asmeninę...

Dėl planų griauti pajūrio tualetus ginklus surems teisme: tai – absurdas (106)

Rugpjūčio pradžioje naujieji Palangos paplūdimio tualetai buvo pripažinti neteisėtais...

„Napoli“ sulaužė Nicos įtvirtinimus ir žengė į UEFA Čempionų lygos grupių etapą džiaugiasi škotai, slovėnai, graikai ir ispanai

Į UEFA Čempionų lygos grupių varžybų etapą užtikrintai žengė Italijos vicečempionė...

Tiesiog atėmė žadą: 70 eurų kainavusio bilieto pareikalavo ir iš 4 mėnesių kūdikio (516)

DELFI skaitytoja Virginija pasakoja patekusi į absurdišką situaciją – už galimybę klausytis...

Kuriantiems savo namus – vertingi interjero architektės patarimai (22)

Nemažai apie savo būsto interjerą galvojančių žmonių vis dar iki galo nesupranta, ko gali...

Vyro išradingumas stebina: internautai pametė galvas dėl kambario šuniui (12)

Vienas vyras sumąstė savo šuniui įrengti kambarį po laiptais. Kai jis pasidalino nuotraukomis...