Pasaulio ralio čempionato etapas - Suvalkijoje?

 (8)
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) patvirtino, kad vienas iš pasaulio ralio čempionato etapų birželio 29-ą dieną vyks ir Lietuvoje. Apie unikalią galimybę Lietuvoje išvysti geriausius pasaulio ralio meistrus kalbamės su Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentu Gintaru Furmanavičiumi.
Sebastienas Ogier gali lenktyniauti Lietuvoje
© AP/Scanpix

- Kada prasidėjo derybos dėl pasaulio ralio čempionato Lietuvoje?

- Derybos dėl pasaulio ralio čempionato etapo Lietuvoje prasidėjo dar prieš trejus metus. Tada nusprendėme tiesiog pabandyti atvežti geriausius pasaulio sportininkus į Lietuvą ir pažiūrėti, kas iš to išeis. Pirminiame variante pasaulio ralio čempionato etapas turėjo vykti iš Lenkijos per Lietuvą į Latviją. Tarptautinė automobilių federacija norėjo daryti ilgesnius ralius. Jiems atrodė, kad 300 – 400 km ralis yra per trumpas tam, kad taptum pasaulio čempionu. Tačiau vėliau dėl vienų ar kitų priežasčių viskas pasikeitė. Manau, kad tiek gamintojai, tiek rėmėjai nesutiko rengti tokių ilgų lenktynių. Tada apsistojome ties etapu Lenkija-Lietuva.

- Kaip pavyko pasaulio ralio čempionato etapą atvežti į Lietuvą?

- Lenkijoje pasaulio ralio čempionato etapas vienintelį kartą vyko 2009 metais, todėl kaimynai labai norėjo jį vėl sugrąžinti į Lenkiją. Esu labai dėkingas Lenkijos automobilių sporto federacijos prezidentui Andrzejui Witkowskiui, kuris, dėka mūsų palaikomų puikių asmeninių ryšių, nepamiršo ir Lietuvos. Pradėjome intensyviai dirbti su kaimynais lenkais, pirmi to darbo rezultatai - du bendri etapai: vienas Lenkijoje, kitas - Lietuvoje. O tada mūsų sunkų darbą įvertino ir FIA, priimdama palankų sprendimą - pasaulio ralio čempionatą rengti Lenkijoje ir Lietuvoje.

Tai buvo itin sunkus ir didelis darbas bei derybos tiek su FIA prezidentu Jeanu Todtu, tiek su ralio komiteto vadovais federacijoje. Visgi Lietuva yra labai maža valstybė, kuri viena niekada neturėtų galimybės rengti pasaulio čempionato etapą. Čia nėra nei automobilių pardavimų rinkos, nei didelių finansinių išteklių. Tačiau turime labai stiprų strateginį partnerį - Lenkiją, su kurios pagalba galime Lietuvos automobilių sporto gerbėjams nors vienai dienai atvežti unikalų paties aukščiausio lygio automobilių sporto renginį.

- Ar jau žinoma, ar bent numanoma, kur galėtų vykti pasaulio ralio čempionato etapas Lietuvoje?

- Šį savaitgalį Druskininkuose vyks paskutinis Lietuvos ralio čempionato etapas „Rally Classic Druskininkai 2013“, į kurį atvažiuos atstovai iš Lenkijos. Manau, ir pasaulio ralio čempionato etapas galėtų vykti Suvalkijoje. Nenorint per daug ištęsti šių lenktynių - žvalgomasi į arčiau Lenkijos sienos esančius regionus. Tačiau visa tiksli informacija bus pateikta vėliau.

- Galbūt pasaulio ralio čempionato etapas bus jungiamas su kažkuriuo Lietuvos ralio čempionato etapu?

- Ne. Tai tikrai bus atskiras renginys, kurio nebandysime prijungti nei prie vieno Lietuvos ralio čempionato etapo. Visgi pasaulio ralio čempionatui yra keliami itin aukšti reikalavimai, o mums dar yra kur pasitempti.

- Manote, kad pasaulio ralio čempionato etapas galėtų nuolat vykti Lenkijoje ir Lietuvoje?

- Tai labai priklauso nuo to, kaip mes pasirodysime per būsimą renginį. Būtina sujungti visų organizatorių, teisėjų ir automobilių sporto entuziastų pastangas ir pasiekti geriausią įmanomą rezultatą. Tada turėtume didesnes galimybes ir ateityje išvysti aukščiausio lygio automobilių sporto renginį Lietuvoje.

Apie LASF

LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija), įkurta 1990 metais Kaune, vienija automobilių sportą propaguojančius ar remiančius asmenis. Šiuo metu veikia 11 komitetų, kuriuose sprendžiami atskirų automobilių sporto šakų klausimai. LASF tikslas yra ne tik populiarinti saugų automobilių sportą, bet ir puoselėti bei kelti bendrą vairavimo kultūrą Lietuvoje: nuo mažiausių iki vyriausių vairuotojų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Automobilių sportas

Dakaro ralio nelaimėjęs S. Loebas žvelgia filosofiškai

Devyniskart Pasaulio ralio čempionato nugalėtoją Sebastieną Loebą antrasis jo karjeroje Dakaro ralis nuteikė pakylėtai, nors pergalės iškovoti ir nepavyko. Pasak lenktynininko, šios varžybos jam – neįkainojama patirtis.

Sunkvežimių lenktynininką siutina organizatorių klaidos: šių metų Dakaro ralį pavadino prasčiausiu

Buvęs Dakaro ralio sunkvežimių lenktynių nugalėtojas olandas Hansas Stacey šių metų renginį pavadino prasčiausiai suorganizuotomis varžybomis, kuriose jam kada nors teko dalyvauti, rašo motorsport.com.

„Martin Sport“ komanda grįžta į ralį (1)

Lietuvos ralio istorijoje gausu gražių emocijų, nuotykių ir pasiekimų. Tačiau joje taip pat nemažai rasime ir skaudžių atvejų. Vienas tokių – oficialios „Škoda“ ralio komandos „Martin Sport“ karjeros pauzė, rašoma pranešime žiniasklaidai.

A. Juknevičius po Dakaro finišo podiumo: buvome subrendę rezultatui (13)

Po 13 dienų ir 8800 įveiktų kilometrų Buenos Airėse ant iškilmingo Dakaro ralio finišo podiumo kilo itin sunkias šių metų varžybas įveikę lenktynininkai. Tarp 58-ių ralyje finišavusių automobilių ekipažų buvo ir lietuviai Antanas Juknevičius bei Darius Vaičiulis, užėmė rekordinę Baltijos šalims 21-ą vietą bendrojoje įskaitoje.

Nepagarba: organizatoriai numojo ranka į A. Juknevičiaus finišą ant Dakaro ralio pakylos (190)

Buenos Airės burzgė ir šurmuliavo: Argentinos sostinėje finišo garbės pakyla riedėjo Dakaro ralio dalyvių kolona. Daugiatūkstantinės minios akivaizdoje medaliai užkabinti ir ant vienintelio dvi savaites trukusias lenktynes užbaigusio Lietuvos ekipažo – Antano Juknevičiaus bei Dariaus Vaičiulio – kaklų. Bet likęs pasaulis dueto šlovės valandos neišvydo.
Facebook draugai