Pasaulio ralio čempionato etapas - Suvalkijoje?

 (8)
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) patvirtino, kad vienas iš pasaulio ralio čempionato etapų birželio 29-ą dieną vyks ir Lietuvoje. Apie unikalią galimybę Lietuvoje išvysti geriausius pasaulio ralio meistrus kalbamės su Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentu Gintaru Furmanavičiumi.
Sebastienas Ogier
Sebastienas Ogier gali lenktyniauti Lietuvoje
© AP/Scanpix

- Kada prasidėjo derybos dėl pasaulio ralio čempionato Lietuvoje?

- Derybos dėl pasaulio ralio čempionato etapo Lietuvoje prasidėjo dar prieš trejus metus. Tada nusprendėme tiesiog pabandyti atvežti geriausius pasaulio sportininkus į Lietuvą ir pažiūrėti, kas iš to išeis. Pirminiame variante pasaulio ralio čempionato etapas turėjo vykti iš Lenkijos per Lietuvą į Latviją. Tarptautinė automobilių federacija norėjo daryti ilgesnius ralius. Jiems atrodė, kad 300 – 400 km ralis yra per trumpas tam, kad taptum pasaulio čempionu. Tačiau vėliau dėl vienų ar kitų priežasčių viskas pasikeitė. Manau, kad tiek gamintojai, tiek rėmėjai nesutiko rengti tokių ilgų lenktynių. Tada apsistojome ties etapu Lenkija-Lietuva.

- Kaip pavyko pasaulio ralio čempionato etapą atvežti į Lietuvą?

- Lenkijoje pasaulio ralio čempionato etapas vienintelį kartą vyko 2009 metais, todėl kaimynai labai norėjo jį vėl sugrąžinti į Lenkiją. Esu labai dėkingas Lenkijos automobilių sporto federacijos prezidentui Andrzejui Witkowskiui, kuris, dėka mūsų palaikomų puikių asmeninių ryšių, nepamiršo ir Lietuvos. Pradėjome intensyviai dirbti su kaimynais lenkais, pirmi to darbo rezultatai - du bendri etapai: vienas Lenkijoje, kitas - Lietuvoje. O tada mūsų sunkų darbą įvertino ir FIA, priimdama palankų sprendimą - pasaulio ralio čempionatą rengti Lenkijoje ir Lietuvoje.

Tai buvo itin sunkus ir didelis darbas bei derybos tiek su FIA prezidentu Jeanu Todtu, tiek su ralio komiteto vadovais federacijoje. Visgi Lietuva yra labai maža valstybė, kuri viena niekada neturėtų galimybės rengti pasaulio čempionato etapą. Čia nėra nei automobilių pardavimų rinkos, nei didelių finansinių išteklių. Tačiau turime labai stiprų strateginį partnerį - Lenkiją, su kurios pagalba galime Lietuvos automobilių sporto gerbėjams nors vienai dienai atvežti unikalų paties aukščiausio lygio automobilių sporto renginį.

- Ar jau žinoma, ar bent numanoma, kur galėtų vykti pasaulio ralio čempionato etapas Lietuvoje?

- Šį savaitgalį Druskininkuose vyks paskutinis Lietuvos ralio čempionato etapas „Rally Classic Druskininkai 2013“, į kurį atvažiuos atstovai iš Lenkijos. Manau, ir pasaulio ralio čempionato etapas galėtų vykti Suvalkijoje. Nenorint per daug ištęsti šių lenktynių - žvalgomasi į arčiau Lenkijos sienos esančius regionus. Tačiau visa tiksli informacija bus pateikta vėliau.

- Galbūt pasaulio ralio čempionato etapas bus jungiamas su kažkuriuo Lietuvos ralio čempionato etapu?

- Ne. Tai tikrai bus atskiras renginys, kurio nebandysime prijungti nei prie vieno Lietuvos ralio čempionato etapo. Visgi pasaulio ralio čempionatui yra keliami itin aukšti reikalavimai, o mums dar yra kur pasitempti.

- Manote, kad pasaulio ralio čempionato etapas galėtų nuolat vykti Lenkijoje ir Lietuvoje?

- Tai labai priklauso nuo to, kaip mes pasirodysime per būsimą renginį. Būtina sujungti visų organizatorių, teisėjų ir automobilių sporto entuziastų pastangas ir pasiekti geriausią įmanomą rezultatą. Tada turėtume didesnes galimybes ir ateityje išvysti aukščiausio lygio automobilių sporto renginį Lietuvoje.

Apie LASF

LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija), įkurta 1990 metais Kaune, vienija automobilių sportą propaguojančius ar remiančius asmenis. Šiuo metu veikia 11 komitetų, kuriuose sprendžiami atskirų automobilių sporto šakų klausimai. LASF tikslas yra ne tik populiarinti saugų automobilių sportą, bet ir puoselėti bei kelti bendrą vairavimo kultūrą Lietuvoje: nuo mažiausių iki vyriausių vairuotojų.

www.DELFI.lt
Registruoti (0) Anonimiški (8)
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Automobilių sportas

Utenos ralyje žiūrovus žavės „Gazelkos“ (13)

Archaiškus, dar rusiškus laikus menančius GAZ 51 ir GAZ 53 sunkvežimius pamatyti važinėjant mūsų šalies keliais šiandien jau beveik neįmanoma. Tačiau Estijos keliais keletas tokių automobilių vis dar važinėja. Jie ne tik važinėja, bet ir sugeba žavėti ralio fanus lenktynių trasose.

Motociklų kovos – tiesiogiai DELFI portale

Šį šeštadienį Estijos „Auto24 Ring“ trasoje jau įvyks pirmasis „Team Fight Baltic Championship“ motociklų kovų etapas iš trijų. Dalyviai po truputį renkasi trasoje, kur ketvirtadienį ir penktadienį jie galės treniruotis prieš įvyksiančius Lietuvos, Latvijos, Estijos šalių čempionatus.

12 valandų lenktynėse Olandijoje Lietuvai atstovaus vienintelis ekipažas

Šį savaitgalį Olandijoje vyksiančiose prestižinėse 12 valandų lenktynėse „Hankook 12 H Zandvoort“ su greitais Europos ir Pasaulio lenktynininkais varžysis ir vienintelė komanda iš Lietuvos. Martynas Samuitis, Rimantas Blažulionis ir Sauliaus Vitkauskas atstovaudami savo šaliai šiose varžybose mažų mažiausiai bandys pakartoti praėjusiais metais savo klasėje iškovotą trečios vietos rezultatą.

E85 degalų dviprasmybės: lietuviai noriai naudoja, o Latvijoje – tiksinti bomba (23)

Oficialūs neseniai finišavusio „Rally Talsi“ rezultatai sportininkų bendruomenėje įžiebė diskusiją: kokią įtaką greičiui trasoje turi „koviniuose“ automobiliuose naudojami degalai?

B. Vanagas: visi berniukai norėjo būti kosmonautais, o aš – „belazo“ vairuotoju (6)

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Jaunųjų kelininkų klubas „Kelelis“ pakvietė universiteto bendruomenę į diskusiją „Sėkmės formulė kelyje – ar ji egzistuoja?“, kurioje dalyvavo garsus Lietuvos lenktynininkas Benediktas Vanagas. Sportininkas pasidalijo ne tik įspūdžiais iš Dakaro ralio, bet ir gyvenimiška patirtimi.
Facebook draugai