Pasaulio ralio čempionato etapas - Suvalkijoje?

 (8)
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) patvirtino, kad vienas iš pasaulio ralio čempionato etapų birželio 29-ą dieną vyks ir Lietuvoje. Apie unikalią galimybę Lietuvoje išvysti geriausius pasaulio ralio meistrus kalbamės su Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentu Gintaru Furmanavičiumi.
Sebastienas Ogier gali lenktyniauti Lietuvoje
© AP/Scanpix

- Kada prasidėjo derybos dėl pasaulio ralio čempionato Lietuvoje?

- Derybos dėl pasaulio ralio čempionato etapo Lietuvoje prasidėjo dar prieš trejus metus. Tada nusprendėme tiesiog pabandyti atvežti geriausius pasaulio sportininkus į Lietuvą ir pažiūrėti, kas iš to išeis. Pirminiame variante pasaulio ralio čempionato etapas turėjo vykti iš Lenkijos per Lietuvą į Latviją. Tarptautinė automobilių federacija norėjo daryti ilgesnius ralius. Jiems atrodė, kad 300 – 400 km ralis yra per trumpas tam, kad taptum pasaulio čempionu. Tačiau vėliau dėl vienų ar kitų priežasčių viskas pasikeitė. Manau, kad tiek gamintojai, tiek rėmėjai nesutiko rengti tokių ilgų lenktynių. Tada apsistojome ties etapu Lenkija-Lietuva.

- Kaip pavyko pasaulio ralio čempionato etapą atvežti į Lietuvą?

- Lenkijoje pasaulio ralio čempionato etapas vienintelį kartą vyko 2009 metais, todėl kaimynai labai norėjo jį vėl sugrąžinti į Lenkiją. Esu labai dėkingas Lenkijos automobilių sporto federacijos prezidentui Andrzejui Witkowskiui, kuris, dėka mūsų palaikomų puikių asmeninių ryšių, nepamiršo ir Lietuvos. Pradėjome intensyviai dirbti su kaimynais lenkais, pirmi to darbo rezultatai - du bendri etapai: vienas Lenkijoje, kitas - Lietuvoje. O tada mūsų sunkų darbą įvertino ir FIA, priimdama palankų sprendimą - pasaulio ralio čempionatą rengti Lenkijoje ir Lietuvoje.

Tai buvo itin sunkus ir didelis darbas bei derybos tiek su FIA prezidentu Jeanu Todtu, tiek su ralio komiteto vadovais federacijoje. Visgi Lietuva yra labai maža valstybė, kuri viena niekada neturėtų galimybės rengti pasaulio čempionato etapą. Čia nėra nei automobilių pardavimų rinkos, nei didelių finansinių išteklių. Tačiau turime labai stiprų strateginį partnerį - Lenkiją, su kurios pagalba galime Lietuvos automobilių sporto gerbėjams nors vienai dienai atvežti unikalų paties aukščiausio lygio automobilių sporto renginį.

- Ar jau žinoma, ar bent numanoma, kur galėtų vykti pasaulio ralio čempionato etapas Lietuvoje?

- Šį savaitgalį Druskininkuose vyks paskutinis Lietuvos ralio čempionato etapas „Rally Classic Druskininkai 2013“, į kurį atvažiuos atstovai iš Lenkijos. Manau, ir pasaulio ralio čempionato etapas galėtų vykti Suvalkijoje. Nenorint per daug ištęsti šių lenktynių - žvalgomasi į arčiau Lenkijos sienos esančius regionus. Tačiau visa tiksli informacija bus pateikta vėliau.

- Galbūt pasaulio ralio čempionato etapas bus jungiamas su kažkuriuo Lietuvos ralio čempionato etapu?

- Ne. Tai tikrai bus atskiras renginys, kurio nebandysime prijungti nei prie vieno Lietuvos ralio čempionato etapo. Visgi pasaulio ralio čempionatui yra keliami itin aukšti reikalavimai, o mums dar yra kur pasitempti.

- Manote, kad pasaulio ralio čempionato etapas galėtų nuolat vykti Lenkijoje ir Lietuvoje?

- Tai labai priklauso nuo to, kaip mes pasirodysime per būsimą renginį. Būtina sujungti visų organizatorių, teisėjų ir automobilių sporto entuziastų pastangas ir pasiekti geriausią įmanomą rezultatą. Tada turėtume didesnes galimybes ir ateityje išvysti aukščiausio lygio automobilių sporto renginį Lietuvoje.

Apie LASF

LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija), įkurta 1990 metais Kaune, vienija automobilių sportą propaguojančius ar remiančius asmenis. Šiuo metu veikia 11 komitetų, kuriuose sprendžiami atskirų automobilių sporto šakų klausimai. LASF tikslas yra ne tik populiarinti saugų automobilių sportą, bet ir puoselėti bei kelti bendrą vairavimo kultūrą Lietuvoje: nuo mažiausių iki vyriausių vairuotojų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Automobilių sportas

„Rally Latvija“ sprogusia padanga važiavęs B. Vanagas – ketvirtas (4)

Po pirmosios tarptautinio „Rally Latvija“ ralio dienos ketvirtąją vietą bendroje įskaitoje užima Lietuvos komanda „General Financing team Pitlane“ su pilotu Benediktu Vanagu. Įveikus septynis greičio ruožus asfaltu ir žvyru, B. Vanago ir Agnės Vičkačkaitės-Lauciuvienės ekipažas tarp keturių ralyje dalyvaujančių lietuvių ekipų yra pirmas.

„ENEOS 1006 km lenktynių“ programoje debiutavo greituminis slalomas

„Hankook Juta slalomo“ varžybos mėgėjams, kuriose savo įgūdžius per visas lenktynių dienas gali išbandyti visi norintys, ne naujiena aštuonioliktą kartą surengtų maratoninių lenktynių programoje. Šiemet ir taip gausų bei intensyvų lenktynių tvarkaraštį papildė ir „ENEOS 1006 km lenktynėse“ debiutavusios greituminio slalomo varžybos, į kurias pakviesti licencijuoti sportininkai, slalomo meistrai ir besitaikantieji į šiuos titulus.

„ENEOS 1006 km lenktynėse“ Palangoje – brolių Gelžinių ir E. Valeišos triumfas (44)

Aštuonioliktą kartą surengtose žiedinėse ištvermės „ENEOS 1006 km lenktynėse“ šeštadienio vakarą triumfavo „Skuba Dream“ komanda. „Porsche 911 GT3 CUP 997“ automobilį vairavę Ignas Gelžinis, Jonas Gelžinis ir Egidijus Valeiša 1006 kilometrus arba 373 trasos ratus nuvažiavo pirmi per 8 val. 54 min. ir pratęsė tradiciją, kai ant aukščiausio podiumo laiptelio vidurvasarį Palangoje lipa kažkuris iš brolių Gelžinių.

Po spalvingo parado – į lemiamų kovų sūkurį (1)

Tarsi į savotišką apšilimą prieš lemiamas penktadienio vakaro ir nakties batalijas „Gera Dovana Drift“ lenktynių dalyviai savo spalvingai išdažytą techniką išvairavo į kurorto centrinę J. Basanavičiaus gatvę. Šį paradą, kurį lydėjo Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai, stebėjo minia kurorto gyventojų ir svečių, o sportininkai demonstravo savo techniką, bendravo su praeiviais ir mielai fotografavosi su „drifto“ entuziastais.

„Lada Mustang“ pilotas A. Mištautas: vienas greitesnis ratas šeštadienį jau nieko nebereikš (5)

Palangoje vykstančiose „Eneos 1006 km“ lenktynėse penktadienį surengta kvalifikacija, kurios metu sprendėsi, kokiose pozicijose komandos šeštadienį pradės tūkstančio ir šešių kilometrų distancijos ištvermės lenktynes. Šiose varžybose su raudonuoju „Lada“ ir „Mustang“ hibridu dalyvaujanti Kauno automobilininkų sporto klubo ketveriukė startuos iš 26-osios vietos.
Facebook draugai