Ralis yra populiariausia automobilių sporto šaka Lietuvoje. Žiūrovai žavisi efektingu lenktynininkų važiavimu, o stovint šalia trasos galima ir adrenalino pasisemti. Vis dėlto tai labai pavojinga. Sportiniai automobiliai „ant ribos“ lekia užtvertuose viešo naudojimo keliuose, o kai ribos peržengiamos, jie išsibarsto pakelėse, grioviuose, miškuose ir krūmynuose. Jeigu ten stovi žiūrovai – laiminga pabaiga nutinka retai.

Rizikos nepasveriantys žiūrovai yra didžiausias galvos skausmas organizatoriams ir trukdis lenktynininkams.

„Ralio sauga sudaro vieną didžiausių eilučių lenktynių biudžete. Ruošiant trasą reikia galvoti ir apie žiūrovus, ir apie lenktynininkus. Mes prašome žiūrovų, kad jie stebėtų ralį žiūrovų zonose, visur kitur labai prašau prisiimti asmeninę atsakomybę. Reikia išmanyti į kokį renginį važiuojama, tai nėra žirgų lenktynės, o labai pavojingas sportas. Kartais mes pasigendame to sąmoningo žiūrovo, kuris priimtų sprendimus dėl savo saugos“, – sakė „Halls Winter Rally“ direktorius Ramūnas Kliunka.

„Pavyzdžiui, leki greitu posūkiu, mašina tamposi ir pačioje posūkio pabaigoje koks žioplys išlindęs su fotoaparatu sunkiai orientuojasi. Nedaug būna tokių situacijų, bet kai būna, tai adrenalino gauni daugiau nei pačiam posūkyje. Dauguma žiūrovų sunkiai suvokia automobilių pagreičius ir inercijas, kol nemato, galvoja kad mašinos nėra, o ji atsiranda žaibiškai. Kartais net ir patyrę žiūrovai neįvertina atskriejančių automobilių trajektorijos, tad ką galvoti apie paprastus žmones“, – pasakojo lenktynininkas Vaidotas Žala.

TV laidos „Ne vienas kelyje“ sužinosite, kokį slaptą ginklą turi ralio organizatoriai, jeigu jiems nepavyksta sutramdyti per arti trasos išsirikiavusių žiūrovų.

TV laidą „Ne vienas kelyje“ žiūrėkite sekmadieniais 17.00 val. per LNK.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)