Šiomis dienomis Lietuvoje dirbantys „Toyota“ atstovai patvirtino kol kas viešai neskelbtą informaciją, nudžiuginsiančią mūsų šalies auto sporto fanų bendruomenę: viena iš „Toyota Motorsport GmbH“ (TMG) bandymų stotelių taps birželio mėnesį vyksiantis „Žemaitijos ralis“.

Vyresnės kartos ralio gerbėjai puikiai prisimena įspūdingus „Toyota Team Europe“ pasirodymus WRC seriale, kurie truko daugiau nei 25 sezonus ir baigėsi 1999-aisiais. Iki sprendimo išbandyti jėgas „Formulės-1“ čempionate, japonų komandos garbę gynę ralio didmeistriai Juha Kankkunenas, Carlosas Sainzas ir Didier Auriolis buvo iškovoję 43 pergales, keturis kartus tapę čempionais asmeninėje ir tris kartus konstruktorių įskaitoje.

Tokia turtinga istorija įpareigoja sugrįžimui į WRC pasiruošti maksimaliai kokybiškai, todėl TMG specialistai siekia mažylio „Toyota Yaris“ bazėje sukonstruotą 300 AG monstrą išbandyti visomis įmanomomis sąlygomis, pradedant arktiniu šalčiu ir baigiant klampaus smėlio akivarais.

Jei dalį bandymo programos realizuoti nesunku pernelyg nenutolstant nuo pagrindinės TMG bazės Vokietijoje („Yaris WRC“ tobulinamas Kelno technikos centre), tai prireikus „nulipti nuo asfalto“, visoms komandoms kyla didesnių ar mažesnių rūpesčių. Vienas dalykas, sparčiai realizuojant kelių asfaltavimo programas Europoje natūraliai labai sparčiai mažėja žvyrkelių, tinkamų ralio bolido testavimui. Antra – tų vietų, kur teoriškai būtų galima rengti „kovinio“ automobilio bandymus, šeimininkai už kelių nuomą bei įprastos ūkinės veiklos trikdymą prašo bedieviškai didelių pinigų, kurie komandų vadybininkus verčia labai gerai pasvarstyti, kada ir kur iš tiesų būtina daryti tokias išlaidas.

Akivaizdu, kad vienas efektyviausių būdų taupyti – derinti bandymų programą su įvairiuose regionuose vykstančiomis klasikinio ralio varžybomis. Taip galima vienu šūviu pakloti netgi kelis zuikius: pasinaudoti visa bandymams būtina infrastruktūra (profesionaliai parinktomis ir tinkamai apsaugotomis trasomis, saugos ir gelbėjimo tarnybomis) bei nemokamai gauti žiniasklaidos dėmesio.

Kaip partizaninio marketingo specialistai pripažįsta, kad gandai apie pasaulinio lygio ralio komandos dalyvavimą varžybose dažnai pasklinda tokiu pat žaibišku greičiu, kaip Kardashian klano gražuolių asmenukės su apnuogintais jų privalumais. Ralio lenktynininkų atstovaujamo prekinio ženklo populiarumu besirūpinantys vadybininkai tokių dalykų tikrai nelaiko smulkmena.

Be visų šių priežasčių, atkreipusių „Toyota Motorsport GmbH“ strategų dėmesį į vieną Lietuvos ralio čempionato etapų yra dar viena svarbi detalė. Kaip žinia, 2016-aisiais „Žemaitijos ralis“ bus ir išvažiuojamosios Latvijos pirmenybių lenktynės, kuriose dalyvauja Suomijos ralio vunderkindas Kalle Rovanpera. Talentingas 15 metų vaikinukas, legendinio Hario Rovanpera sūnus, neoficialiomis žiniomis, yra vienas pretendentų tapti gamyklinės „Toyota Motorsport GmbH“ pilotu ir sėsti prie „Yaris WRC“ vairo.

Iki šiol K. Rovanpera startavo „Škoda Fabia S2000“ automobiliu, tačiau – jei planai nepasikeis – atvykęs į Lietuvą jis turėtų prisijungti prie „Toyota“ bandytojų komandos.

„Yaris WRC“ techninės specifikacijos

Tipas Plieninis korpusas
Stabdžiai 300 mm diskai (važiuojant žvyru), 355 mm (važiuojant asfaltu)
Ratlankiai 7 x 15 colių (važiuojant žvyru), 8 x 18 colių (važiuojant asfaltu)
Padangos „Michelin“
Matmenys Ilgis: 3910 mm, plotis: 1820 mm
Variklio darbinis tūris 1,6 l
Tipas Keturi cilindrai vienoje eilėje
Tiesioginio įpurškimo sistema Iki 200 bar
Degalų rūšis Benzinas
Absoliutinis turbokompresoriaus slėgis 2,5 bar (maks.)
Oro ribotuvas 33 mm
Galia apie 300 AG (esant 6000 aps./min.)
Sukimo momentas 420 Nm
Maks. sūkių skaičius 8500 aps./min.
Transmisija Šešių pavarų sekvencinė
Sankaba ZF Sachs