2016-ų profesionalaus ralio sezonas Lietuvoje prasideda neįprastai vėlai – „Žemaitijos ralis“ bus pirma proga palenktyniauti savų žiūrovų akivaizdoje. Ar tokia ilga pertrauka pakoregavo jūsų ekipažo planus? Kaip dirbote siekdami optimalios sportinės formos?

Kažko specialaus ar antgamtiško nedarome prieš jokias varžyboms dėl vienos priežasties: mes labai seniai gyvename ralio režimu, todėl esame pasiruošę bet kurią akimirką. Su šturmanu – Mindaugu Varža – „susidėjome“ dar 1996-ais. Nors kiekvienas esam „turtingas“ savo kaprizais, bet per tokią krūvą metų taip užsigrūdinome, kad dabar kartu esam praktiškai „nenužudomi“.

Ar skiriasi pasiruošimo varžyboms algoritmas priklausomai nuo to, kur vyksta čempionato etapas: Aukštaitijoje, Žemaitijoje, Dzūkijoje ar Latvijoje? Kokius specifinius „Žemaitijos ralio“ bruožus išsiskirtumėte?

Manau, kad joks algoritmas nesiskiria. Mes sezonui ruoštis pradėjome jau nuo 2015-ų rugsėjį. Tada per du mėnesius pasigaminome unikalų „BMW M3X“. Analogu šiam automobiliui nėra visam pasaulyje. Iš karto norėčiau pabrėžti, kad pats visada skaitau taisykles ir automobilį kuriame tik pagal galiojančius reglamentus. To pat norėčiau palinkėti jaunimui – konstruokite automobilius patys, pagal galiojančias taisykles. Net jei turtingi tėčiai gali nupirkti „R“ klasės automobilį, atitinkantį visus techninius FIA reikalavimus, visgi toks sprendimas proto neprideda. Esu giliai įsitikinęs, kad jaunimą reikia skatinti kurti, eksperimentuoti ir nebijoti daryti klaidų, nes tik taip automobilių sporto lygis kils.

Kuriais metais „Žemaitijos ralyje“ pasiektais rezultatais ar įgyta patirtimi džiaugiatės labiausiai? Kas labiausiai džiugina ir kas labiausiai neramina šiųmetinio ralio išvakarėse? Kokius tikslus sau keliate?

Žemaitijoje visada būdavome greiti. Tarkim 2010-ais čia startuodami su galiniais ratais varomu BMW specialiai atleidom „gazą“, kad nepridarytume nereikalingos sumaišties bendroje čempionato įskaitoje. Pernai buvome lyderiai, kol variklio tarpinė nepareiškė noro finišuoti anksčiau laiko. Šiaip visada stengiamės spausti iki dugno.

„Žemaitijos ralis 2016“ bus bendras Lietuvos ir Latvijos čempionatų etapas. Ar sekate, kas vyksta Latvijos ralio meistrų stovykloje? Kurį „braliuką“ laikote savo konkurentu?

Mūsų prioritetas - Lietuvos čempionatas, tačiau, be abejonės, sekame, kas vyksta kaimynų kieme. Dalyvavome ir „Sarma“, ir „Kurzemės“ raliuose. Ne viskas pavyko, bet tam ir važiuojame, kad ištestuotume techniką „kovinėmis“ sąlygomis. Šiais metais Latvijos čempionate pirmais smuikais griežia K. Rovanpera ir J. Vorobjovas. Kalle yra jaunas ir rimtų avarijų nepatyręs, todėl labai drąsus ir greitas. Ir už tai jį gerbiu. Bet viskam savas laikas. Janis yra mano geras draugas – Latvijoje mes važiuojame po ta pačia vėliava. Kalbant apie konkurencijos baimę, tai tokio dalyko tikrai nejaučiu, o jei kažko bijočiau, tai ralyje greičiausiai nevažiuočiau. Apskritai manau, kad esame pakankamai stiprūs ir galime nugalėti.

Latvijos čempiono titulo šiais metais siekia Suomijos ralio vunderkindas Kale Rovanpera. Kas iš Lietuvos jaunųjų ralio talentų galėtų mesti jam iššūkį?

Iššūkį mesime mes su Mindaugu. Kallę nugalėti reikia iš principo – kad nepriprastų anksčiau laiko. Ir be jokios graužaties, kad jau esame nelabai jauni. Kalbant rimtai, tai vaikis yra tikras šaunuolis ir pavyzdys visiems. Su jo tėvu Hariu ir Marcusu Gronholmu yra tekę vienoje kompanijoje Sardinijoje ragauti alaus. Labai paprasti žmonės! Daugumai mūsų žvaigždžių reiktų iš jų pasimokyti.

Už kurio „Žemaitijos ralyje“ startuosiančio ekipažo pergalę statytumėte didžiausią sumą jei būtų surengtas totalizatorius? Kas turi daugiausia galimybių laimėti bendroje įskaitoje, automobilių visais keturiais varančiais ratais ir varomų viena ašimi?

Būčiau kvailys jeigu statyčiau už kažką kitą. Mūsų ekipažo tikslai labai aiškūs, todėl natūraliai aišku, už ką reikia statyti.

Bene įspūdingiausią Lietuvoje M. Samsono BMW ralio prototipą turėsite galimybę savo akimis pamatyti greičio ruožuose jau birželio 17–18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)