Didžiausios 2016-ųjų ralio fiestos Žemaitijoje išvakarėse, šio tarptautinio renginio spaudos centras surengė nedidelę sportininkų apklausą, kas kaip leido laiką nuo 2015-ųjų čempionato finišo iki pirmųjų testų šiais metais.
© Komandos nuotr.

Štai kaip naujam lenktynių serialui ruošėsi „Juta-Bauer Rally Team“ ekipos lyderis Vytautas Švedas:

– 2016-ųjų profesionalaus ralio sezonas Lietuvoje prasideda neįprastai vėlai – „Žemaitijos ralis“ bus pirmoji proga palenktyniauti savų žiūrovų akivaizdoje. Ar tokia ilga pertrauka pakoregavo jūsų ekipažo planus? Kaip dirbote siekdami optimalios sportinės formos?

– Tiesą sakant, pertrauka yra tik oficialiame ralio kalendoriuje. Realiai pasirengimo šių metų lenktynių sezonui nebuvo nutrūkę ir, neskaitant trumpų žiemos atostogų, iš esmės vyko nuo pat 2015-ųjų rudens. Turiu galvoje ne tik automobilio tvarkymą. Kadangi esu atsakingas už daugelį šiais metais suburtos komandos „Juta-Bauer Rally Team“ organizacinių dalykų, tai reikia pasiutusiai daug dirbti, kad visi ekipažai (prie V. Švedo su Žilvinu Sakalausku ir Ramūno Čapkausko su Tomu Šipkausku prisijungė žiedinių lenktynių meistras Ignas Gelžinis su Žilvinu Juršiu bei Jonas Pipiras; kas Jonui talkins šturmano kėdėje kol kas nėra galutinai aišku) apskritai galėtų startuoti. Reikia rūpintis ir mechanikais, ir komandos biudžetu, ir tokiais dalykais, kaip automobilio dizainas.

Kalbant apie sportinę formą, tai tarpsezonį su „koviniu“ automobiliu judesio iš tiesų buvo nedaug, bet galiu pasidžiaugti, kad su fizinio pasirengimo treneriais paruoštą treniruočių planą realizavau praktiškai nedarydamas sau jokių nuolaidų. Spjaunu triskart per kairį petį, bet kas yra stuburo skausmai baigiu pamiršti.

– Ar skiriasi pasiruošimo varžyboms algoritmas priklausomai nuo to, kur vyksta čempionato etapas: Aukštaitijoje, Žemaitijoje, Dzūkijoje, Latvijoje? Kokius specifinius „Žemaitijos ralio“ bruožus išsiskirtumėte?

– Specifiniu gruntu, reikalaujančiu tam tikrų automobilio pakabos reguliavimo korekcijų Lietuvoje išsiskiria tik Dzūkija. Kitur – Aukštaitijoje ir Žemaitijoje – sąlygos gana panašios. Abiejuose regionuose yra tokių žvyrkelių, kuriuos galima laikyti klasikinio ralio etalonu. Man asmeniškai šiek tiek labiau patinka Žemaitija. Čia greičio ruožai ne taip agresyviai laužo techniką, keliuose mažiau duobių, „piktų“ medžių šaknų ar judėjimo trajektorijoje įsiraususių akmenų.

– Kuriais metais „Žemaitijos ralyje“ pasiektais rezultatais ar įgyta patirtimi džiaugiatės labiausiai? Kas labiausiai džiugina ir kas labiausiai neramina šiųmetinio ralio išvakarėse? Kokius tikslus sau keliate?

– „Žemaitijos ralyje“ penkis kartus pavyko iškovoti pergalę bendroje įskaitoje, tai iš esmės visi prisiminimai su čia rengiamomis varžybomis labai smagūs. „Rūgštu“ buvo tik pernai, kad pačio pirmojo greičio ruožo starte nusukom galinį pusašį, todėl net teoriškai negalėjom būti konkurencingi, nes realiai važiavom tarsi su priekine ašimi varomu automobiliu. Labai tikiuosi, kad šiais metais išvengsim panašių bėdų ir būsim maksimaliai greiti.

– „Žemaitijos ralis 2016“ bus bendras Lietuvos – Latvijos čempionatų etapas. Ar sekate, kas vyksta Latvijos ralio meistrų stovykloje? Kurį „braliuką“ laikote savo konkurentu?

– Be abejonės, domiuosi, kas vyksta kaimynų padangėje, nes su daugeliu Latvijos sportininkų esam seni pažįstami ir neblogi bičiuliai. Didžiausią įspūdį daro tai, ką ten išdarinėja Janis Vorobjovs. Būdamas veteranu jis vis dar diktuoja greičio madas ir dažnai lenkia varžovus, važiuojančius su dešimteriopai brangesne technika. Jei pavyks Janį įveikti – būsiu žiauriai patenkintas.

– Latvijos čempiono titulo šiais metais siekia Suomijos ralio vunderkindas Kale Rovanpera. Kas iš Lietuvos jaunųjų ralio talentų galėtų mesti jam iššūkį?

– Tiesą sakant, jei Kale Rovanpera iš tiesų atvažiuos lenktyniauti į „Žemaitijos ralį“, tai vien dėl to bus verta keliauti į Kelmę. Akivaizdu, kad šitas vaikinukas apdovanotas neeiliniu talentu ir kad labai greitai jis bus vienas realiausių pretendentų kovojant dėl WRC karūnos. Tiesiog jo atveju visos svariausios aplinkybės – aplinka kurioje augo, iš tėvo paveldėti gebėjimai bei anksti gautos pamokos, geras technikos paruošimas ir reikiamas finansinis pamatas – yra vienoje vietoje. Kale šiomis likimo dovanomis naudojasi itin sėkmingai ir labai sparčiai tobulėja. Jį jau dabar nė trupučio „nepersūdant“ galima drąsiai vadinti žvaigžde.

Gaila, tačiau Lietuvoje kol kas nieko panašaus neturime.

(Organizatorių pastaba: Kalle Rovanpera organizatoriams kelis kartus patvirtino, kad tikrai dalyvaus „Žemaitijos ralyje 2016“).

– Už kurio „Žemaitijos ralyje“ startuosiančio ekipažo pergalę statytumėte didžiausią sumą jei būtų surengtas totalizatorius? T. y. turi daugiausia galimybių laimėti bendroje įskaitoje, automobilių visais keturiais varančiais ratais ir varomų viena ašimi?

– Labai tikiuosi, kad šįkart mūsų su Žilvinu ekipažas pateisins lažybininkų lūkesčius. Kita vertus, šiuo metu pirmajame bendros įskaitos dešimtuke tiek „aštrių“ pilotų, kad prašauti su prognozėmis itin paprasta. Labai panašias galimybes laimėti turi ir Martynas Samsonas, ir Vaidotas Žala, ir Martynas Samuitis, ir Janis Vorobjovs, ir Benediktas Vanagas, ir Giedrius Notkus, ir Ramūnas Čapkauskas.

Lietuvos ralio čempioną Vytautą Švedą turėsite galimybę savo akimis pamatyti greičio ruožuose jau birželio 17-18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau šiandien „Tiketa“ kasose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Susivieniję „drifteriai“ surinko rekordišką sumą vėžiu sergantiems vaikams (1)

Žolinių šventės metu Kačerginės „Nemuno žiedo“ vidinė trasa prisipildė sportinių...

„Fast Lap“ greičiausio rato lyderiai leidžiasi į paskutinę medžioklę

„Autoplius.lt Fast Lap “ šių metų sezone liko vienas etapas. Po jo organizatoriai jungs...

Bekelės entuziastai sezoną užbaigs Sariuose

Lygiai po mėnesio, rugsėjo 16-ąją, finišuos Lietuvos automobilių „rally raid“ čempionatas...

R. Kažukauskaitė: didžiausias pasiekimas trasoje – nugalėta baimė

Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti...

Top naujienos

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (353)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Naujoji Mokesčių inspekcijos vadovė žada išieškoti daugiau mokesčių (233)

„Šuniui uodegą geriau iš karto nukirsti, negu kapoti kelis kartus“, – apie būsimas...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 7.41 (48)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Apklausa: gyventojai abejoja dėl koalicijos ateities (56)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos koalicija su socialdemokratais Lietuvos...

Kas apsaugos mūsų darbo vietas? (17)

JAV ir Europos politikos lyderiai nerimauja dėl kokybiškų darbo vietų likimo. Ta proga jiems...

Ateities perspektyvos: protingėjantys automobiliai ir kvailėjantys vairuotojai (19)

Jeigu jūsų automobilis geba kritinėje situacijoje sustoti ir mato aplinką geriau, nei jūs pats,...

J. Arlauskaitė – Jazzu rengiasi išleisti poezijos knygą (24)

Besirengdama savo ir Leono Somovo koncertams Kaune ir Vilniuje DELFI TV konferencijoje...

Po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (16)

Ketvirtadienį Vilniaus oro uostas atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„Real“ futbolininkai antrą kartą pranoko „Barceloną“ ir iškovojo Supertaurę (4)

Ispanijos Supertaurės atsakomose rungtynėse Madrido „Santiago Bernabeu“ stadione vietos klubas...

Pakistanietis turi ką papasakoti apie gyvenimą Lietuvoje (19)

Į Lietuvą pakistanietis elektronikos inžinierius Muhammadas Rohanas atvyko patartas dėdės ir...