- 2016-ųjų profesionalaus ralio sezonas Lietuvoje prasideda neįprastai vėlai – „Žemaitijos ralis“ bus pirmoji proga palenktyniauti savų žiūrovų akivaizdoje. Ar tokia ilga pertrauka pakoregavo jūsų ekipažo planus? Kaip dirbote siekdami optimalios sportinės formos?

Mūsų ekipažui šilta žiema net labai pakoregavo prieš sezoną užsibrėžtus planus. Sezono pradžią kiek išgelbėjo nusiteikimas išbandyti jėgas ralio sprinto varžybose, todėl mums pavyko palenktyniauti žiemiškose trasose Aluksnės varžybose, po kurių sniegas ištirpto ir stojo ilga nyki tyla ralio pasaulyje.

Bet atėjo pavasaris, išdžiuvo keliai, ir vėl – nusiteikimas važiuoti ralio sprinto varžybose padeda, kadangi būtent ralio sprinto čempionato etapas „Užventis 2016“ įvyko ankščiau kitų žvyrinių ralių. Būtent šios varžybos padėjo atnaujinti važiavimo įgūdžius, o kadangi pertrauka buvo ypač ilga, tai nusprendėme pasinaudoti ir protingais trenerio Jono Dereškevičiaus patarimais, kuris dabar nuolatos šalia ir labai padeda ruoštis sezonui.

- Ar skiriasi pasiruošimo varžyboms algoritmas priklausomai nuo to, kur vyksta čempionato etapas: Aukštaitijoje, Žemaitijoje, Dzūkijoje, Latvijoje? Kokius specifinius „Žemaitijos ralio“ bruožus išsiskirtumėte?

Mūsų ekipažas yra iš esmės naujokas klasikiniame ralyje. Tiek man, tiek šturmanaui Andriui Petruškevičiui, šis sezonas viso labo trečias, t.y. savo auto sportininkų karjerą pradėjome tik „Rally Talsi 2014“ varžybomis, todėl dar neturime pakankamai patirties, kad galėtumėm vienareikšmiškai išskirti ralio čempionato etapų specifikos.

Tačiau per du sezonus jau supratom, kad „Žemaitijos ralis“ išsiskiria ypatingai tvirtomis ir kokybiškomis trasomis. Todėl tai, ko gero, mūsų ekipažo mylimiausios varžybos, mes važiuojame SG klasės automobiliu, kuris vedamas tik priekine ašimi, ir kai reikia važiuoti keturių ratų vedamų automobilių išmaltais keliais, tai kartais patampa nebe greičio varžybos o išgyvenimo ir išlikimo. Tuo tarpu „Žemaitijos ralio“ trasos suteikia galimybę lenktyniauti, kadangi net važiuodamas sportinių automobilių srauto pabaigoje gauni pakankamai kokybišką ir tvirtą trasą.

- Kuriais metais „Žemaitijos ralyje“ pasiektais rezultatais ar įgyta patirtimi džiaugiatės labiausiai? Kas labiausiai džiugina ir kas labiausiai neramina šiųmetinio ralio išvakarėse? Kokius tikslus sau keliate?

Prieš dvejus metus „Žemaitijos ralis“ mūsų ekipažui buvo viso labo trečios varžybos, todėl realiai neturėjome jokių uždavinių, tiesiog važiavome ir mokėmės. Praėjusiais metais „Žemaitijos ralis“ man buvo išskirtinis, kadangi paragavau vadinamo „nulinuko“ duonos, t.y. važiavau prieš visą sportinį srautą ir atlikinėjau žiūrovų „apšildymo“ funkciją.

Algirdas Kazlauskas

Važiuodamas „švariu“ keliu, kur nėra greitesnių ekipažų „nupieštos“ trasos trajektorijos, patyriau tikrai gerų pamokų. Na, o šiemet labai laukiame „Žemaitijos ralio“, visų pirma todėl, kad, kaip jau minėjau, tai mūsų ekipažo mylimiausios Lietuvos varžybos, o antra, kadangi šiemet mūsų ekipažas jau kelia sau rimtus sportinius tikslus, t.y. laimėti savo klasėje, tokių iššūkių praėjusį ir užpraeitą sezoną neturėjome.

- „Žemaitijos ralis 2016“ bus bendras Lietuvos – Latvijos čempionatų etapas. Ar sekate, kas vyksta Latvijos ralio meistrų stovykloje? Kurį „braliuką“ laikote savo konkurentu?

Galime išdidžiai pasakyti, kad mūsų ekipažui „braliukų“ konkurentų nėra, ne todėl, kad mes greitesni, o todėl, kad Latvijoje nėra mūsų SG klasės atitikmens, atitinkamai nėra ir mūsų klasės konkurentų, mes varžysimės tik su saviškiais. Bet, kadangi stebime situaciją Latvijos ralyje, manau, „Žemaitijos ralyje“ vyks net labai intensyvi ir sunkiai nuspėjama kova tarp Latvijos ir Lietuvos ralio meistrų, o šią kovą dar paaštrins jaunais Kalle Rovanpera.

Latvijos čempiono titulo šiais metais siekia Suomijos ralio vunderkindas K. Rovanpera. Kas iš Lietuvos jaunųjų ralio talentų galėtų mesti jam iššūkį?

Deja, Lietuvos ralio mokykla kol kas neturi išsiugdžiusių jaunų talentų, o atsižvelgiant į K. Rovanpera rodomus rezultatus, panašu, kad net ir seniems ralio vilkams nėra lengva palaikyti šio jaunuolio užduodamą tempą.

- Už kurio „Žemaitijos ralyje“ startuosiančio ekipažo pergalę statytumėte didžiausią sumą jei būtų surengtas totalizatorius? T. y. turi daugiausia galimybių laimėti bendroje įskaitoje, automobilių visais keturiais varančiais ratais ir varomų viena ašimi?

Šioje situacijoje turiu prisipažinti, kad esu subjektyvus. Šiose varžybose mūsų „N40-Egzotika“ komandos atstovai startuos praktiškai visose įskaitose, todėl natūralu, kad statyčiau už saviškius.

Pirmoje įskaitoje ir visose varžybose pergalę prognozuoju komandos legionieriui Janiui Vorobjovui, antroje įskaitoje antram komandos užsieniečiui Aleksandrui Gorelovui, trečioje įskaitoje klubiečiui Ignui Taletavičiui, penktoje įskaitoje žinoma pergalės neketinu lengvai atiduoti ir pats. Na, o vienintelėje ketvirtoje įskaitoje, kur neturim savo atstovų, pergalę prognozuočiau mūsų klubo kaimynui Egidijui Valeišai.

Tikrai ne amžiumi, bet sielos veržlumu ir ralio patirtimi vieną jauniausių ralio pilotų Algirdą Kazlauską su šturmanu Andriumi Petruškevičiumi turėsite galimybę savo akimis pamatyti greičio ruožuose jau birželio 17-18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau šiandien „Tiketa“ kasose.