Čekijoje į Brno automotodromą, kur rengiamas „MotoGP“ lenktynių etapas, plūsta dešimtys tūkstančių žmonių. Drąsiai galima sakyti, kad bent trečdalis jų turi atributikos, pažymėtos Valentino Rossi inicialais ar starto numeriu. Motociklų lenktynių pasaulyje italo žvaigždė šviečia stipriausiai, visgi, vyrauja nuomonė, kad talentu net pats V. Rossi negali prilygti jaunam ispanui Polui Espargaro.
"MotoGP" etapas Brno (Polas Espargaro - kairėje)
© E.Kniežausko nuotr.

Jis jauniausias kada nors tašką „MotoGP“ varžybose iškovojęs sportininkas. Vos penkiolikos jis sėkmingai pasirodė gimtajame Katalonijos Grand Prix Moto3 įskaitoje. Patekti į pagrindinę įskaitą jam prireikė dar aštuonerių metų.

Žmonės kalba apie jį kaip apie gryną talentą, o vienintelis dalykas jį skiriantis nuo čempiono taurių — lėtesnis ir senstelėjęs motociklas. Pagal „MotoGP“ taisykles, nauji lenktynininkai negali pasirašyti kontraktų su gamyklinėmis komandomis, o turi kurį laiką lenktyniauti satelitinėje komandoje, kurioje lyg jauniausias vaikas šeimoje, gauna naudotus žaislus — praėjusių metų gamyklinės komandos motociklus.

„Monster Yamaha Tech3“ komandos lenktynininkui P. Espargaro tai netrukdo. Jis ne kartą už nugaros paliko gamyklinių komandų sportininkus.

Prieš sekmadienio startą talentingasis ispanas pasikalbėjo su DELFI ir papasakojo apie savo vargus ir džiaugsmus galingiausiose ir seniausiose pasaulyje motociklų lenktynėse.

— Pagal taisykles ką tik debiutavę sportininkai negali atstovauti gamyklinėms, stipriausioms komandoms. Važiuoji su silpnesniu motociklu nei šio sporto žvaigždės. Ar tai sąžininga?

Aš pagiežos dėl to nejaučiu, manau, kad kurį laiką yra gerai apsiprasti su „MotoGP“ važiuojant ne tokiais galingais motociklais.

— Bukas klausimas, bet kiek svarbus motociklas, o kiek motociklininko įgūdžiai?

Taip, tai kvailas klausimas, bet labai svarbus. Pateiksiu pavyzdį, „Formulės 1“ varžybose mašina atlieka svarbesnį vaidmenį nei vairuotojas, o „MotoGP“ viskas kitaip. Tau, savaime aišku, reikia gero motociklo, bet daug ką gali nulemti ir kiti dalykai. Jei gerai važiuoji vienoje trasoje, gerai ją pažįsti — to gali užtekti, kad ten triumfuotum. Formulėje tai sunkiai įmanoma.

— Tai tavo pirmas sezonas „MotoGP“ ir tu jau važiuoji šeštoje vietoje. Tu toks geras lenktynininkas ar krito varžybų lygis?

Patirtis šiose lenktynėse yra svarbiausias dalykas. Man ji po truputį ateina. Turėdamas patirties tu važiuoji greičiau, saugiau ir krenti mažiau. Kuo mažiau krenti, tuo labiau užtikrintas jautiesi, o tai prideda greičio. Valentino Rossi, Dani Pedrossa, Jorge Lorenzo — jie turi daug didesnį patirties bagažą ir tai jiems leidžia taip gerai važiuoti.

— Esi ispanas, o tavo komanda prancūzai, koks gyvenimas komandos viduje?

Aš buvau nustebęs. Jau po pirmos savaitės buvome lyg šeima. Komanda turi patirties su jaunais lenktynininkais ir jie labai man padeda. Jau nedaug trūksta, kad su jais galėčiau bendrauti prancūziškai.

— Ar pripratai prie „Yamaha“ motociklo valdymo? Ar susitvarkai su prietaisų skydeliu ir gausybe mygtukų?

Na, „Yamaha“ tikrai turi daug mygtukų ir jie kardinaliai gali pakeisti visą važiavimą, visus parametrus. Nuo sukibimo kontrolės iki galios. Daugybę kartų tau mechanikai aiškina visų jų reikšmes ir kombinacijas, bet aš negaliu dar atsiminti visko. Trasoje mano mintys nukreiptos į vairavimą, ne į motociklo reguliavimą. Šioje vietoje tikrai reikia daug smegenų, bet reikia pasitikėjimo savimi, laisvės eksperimentuoti.

— Kodėl tu gali norėti mažiau galios savo motocikle?

Važiuodamas paskutinius aštuonis ratus būni labai pavargęs, padangos yra gerai nudilusios ir visą motociklą mėto į šalis. Neužtenka vien tik galios laimėti šiose varžybose. Turi važiuoti sklandžiai ir saugiai, finišuoti, o su drebančiu ir nesuvaldomu motociklu to nepadarysi.

— Kitais metais baigiasi tavo kontraktas su satelitine „Yamaha“ komanda ir pagaliau galėsi sėsti ant oficialaus motociklo. Visgi, du gamyklinės komandos lenktynininkai jau pratęsė savo kontraktus, o tu ne. Ar tikiesi patekti į gamyklinę komandą?

Lenktyniauti su naujausiu ir greičiausiu motociklu yra kiekvieno lenktynininko svajonė. Gaila, ne viskas priklauso nuo manęs. Stengsiuosi sezoną užbaigti gerai, bet reikia, kad „Yamaha“ manimi pasitikėtų, matytų potencialą.

— Esi laikomas labai talentingu, kito tokio jauno ir gero lenktynininko „MotoGP“ nėra. Ar kitos komandos nesiūlė pereiti pas juos?

Siūlė. Bet ne viską galima matuoti pinigais. Geras motociklas yra svarbiau nei pinigai. Nežinau ar mano rezultatai išsilaikytų kitoje komandoje su kitu motociklu. Pinigai šiaip ar taip ateis, tereikia sulaukti geresnių rezultatų.

— Dar niekada nebuvo, kad „MotoGP“ geriausių dešimtuke važiuotų du broliai. Tu ir tavo vyresnis brolis Aleix - jūs abu važiuojate puikiai.

Taip, tai nuostabu. Labai didžiuojuosi savo broliu. Kartais mums pavyksta patekti ir į aukščiausią šešetuką.

— Kuris greitesnis, o kuris gražesnis?

Brolis. Jis aukštesnis, bet man užtenka ir greitai važiuoti.

— Per lenktynes tu į jį žiūri kaip į varžovą?

Taip. Jis geras lenktynininkas, labai talentingas, labai greitas. Mūsų motociklas yra geresnis nei jo, bet patys matote — jis niekur neatsilieka.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujokas sugrąžino intrigą į „Wolf Race“

Trečiame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Wolf Race“ lenktynėse atsirado netikėta įtampa....

Viekšniuose varžysis ralio sprinto meistrai

Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionatas pasiekė savo finišo tiesiąją. Po šeštadienio...

Laimėk „Braliukų mūšį“ – laimėsi Lietuvos čempionatą

Rugsėjo 9-10 dienomis Kaune vykstantis Baltijos šalių šonaslydžio čempionato finalas „...

„Fast Lap“ trasoje – su „Tesla Model S“ (1)

Finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Time Attack“ važiavime bus mažiausiai du pirmi...

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Top naujienos

Neseniai po rekonstrukcijos atidarytoje „Maximoje“ – sujudimas: evakuojami pirkėjai (148)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (60)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (30)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1229)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Šešis ne savo vaikus auginanti moteris: dabar apsisukti ir išeiti negaliu (7)

Pasibeldus į vieno iš „ SOS vaikų kaimo “ namelio duris, pirmasis mane lojimu pasitinka prie...

R. Valatka. Pagonišką nuotykių ilgesį aitrina nedegantys kumečių laiškai iš praeities (341)

Aksominis sezonas. Turėjo baigtis su Žoline. Bet nesibaigė. Užplūdusi šiluma ir akivaizdžiai...

Nematyta Anykščių pusė: daug netikėtų atradimų – vos per vieną dieną (33)

Anykščiai – miestas siurprizas. Tarp ežerų ir miškų įsikūręs nedidelis miestelis jau nuo...

Ar žinote, kuo gali baigtis per trumpos atostogos? (6)

Sakoma, dar­­bas iš bež­džio­nės pa­da­rė žmo­gų. O ką dar­bas be po­il­sio...

6 stiliaus patarimai moterims su didele krūtine (20)

Bičiulės su mažesne krūtine kas kartą varto akis, kai skundžiatės savo apvaliomis formomis? Jos...