Iš ralio besitraukianti žiema kuria nelauktus galvosūkius

 (8)
Kuo stipresnėmis čiurkšlėms lietus skalbia murzinas gatves, tuo labiau niaukiasi automobilių sporto entuziastų veidai: tokia orų ekvilibristika garantuoja, kad savaitgalį vyksiantį 10-ąjį „Halls Winter Rally“ greičiausiais teks žiūrėti mindžikuojant purve. Žinoma, jei didžiosios greičio fiestos organizatoriai nesugalvos koreguoti lenktynių datos.
"Halls Winter Rally 2015"
"Halls Winter Rally 2015"
© Organizatorių archyvo nuotr.

Planai nesikeičia

Išgirdusi tokias abejones varžybų koordinatorė Miglė Juškaitė-Žalnierukynienė patikino, kad tokia – ralio atšaukimo – galimybė net nėra svarstoma.

„Suprantu, kad sėdint mieste ir žiūrint kas dedasi už lango gali kilti tam tikrų abejonių, tačiau Utenos krašte vaizdas visai kitoks: įšalas kol kas labai gilus ir tvirtas, sniego sočiai, todėl nėra nė vienos priežasties ralį atšaukti.

Net jei pildytųsi visos nepalankiausios meteorologų prognozės ir visas dienas iki savaitgalio laikytųsi pliusinė temperatūra bei lytų – keliai ištižti tikrai nespės“, – garantavo „Halls Winter Rally“ koordinatorė.

Iš tiesų dabartinė situacija pakankamai stipriai skiriasi nuo buvusios 2008-aisiais, kai varžybos iš „pliusinio“ sausio buvo nukeltos į vasarį, tačiau ir per papildomas tris savaites bent kiek rimtesnis šaltukas nesivargino paspausti. Šiais metais nors žiema ir nesumušė jokių rekordų, visgi nuo pat sausio pradžios sąžiningai didino ledo storį ežeruose ir sniego sluoksnį laukuose.

Ralis brangsta

Deja, kol kas tai vienintelis dalykas, kuriuo galima pasidžiaugti. Tikėtina, kad susiruošusių stebėti „Halls Winter Rally“ nuotaiką apkartins akistata su trečdaliu pabrangusiais „ralio pasais“.

Leidimas patekti į greičio ruožo prieigas šįkart kainuos 15 eurų žmogui (pernai tas pats malonumas atsiėjo 10 eurų).

„Visi susidūrę su renginių organizavimu, o ne girdėję iš kalbų, gali paliudyti, kad kokybiška šventė iš tiesų yra žiauriai brangus dalykas. Suprantu žmonių reakciją į augančias kainas, tačiau daugiau išeičių tiesiog nėra. Reikia tik džiaugtis, kad vis dar atsiranda entuziastų, užsikraunančių ant savo pečių tokią naštą“, – sakė M. Juškaitė-Žalnierukynienė.

Pašnekovė taip pat atkreipė dėmesį, kad dėl šiais metais iki 15 eurų brangstančių Lietuvos ralio čempionato etapų bilietų sezono išvakarėse sutarė ir visų populiariausių lenktynių organizatoriai.

Taktinių žaidimų arena

Ar verta mokėti pinigus, už kuriuos nesunkiai įsigytumėte bent keturis „akcijinio“ argentinietiško, čilietiško ar net itališko vyno butelius? Henrikas Kazakauskas, sportinio vairavimo paslapčių išmokęs prieš dvejus metus „Halls Winter Rally“ laimėjusį Roką Kvaraciejų, prognozuoja azartišką ir intriguojančią greičiausių pilotų kovą.

„Kuo ilgiau laikysis teigiama temperatūra ir kuo daugiau lietaus plaus kelius, tuo sudėtingiau bus sportininkams. Žinoma, įšalas per likusias porą dienų niekur nedings, bet sąlygos bus žiaurios.

Galėčiau lažintis, kad skirtingai nuo tikrai žiemiškomis sąlygomis vykusių lenktynių, greičiai bus mažesni netgi už fiksuojamus vasaros ralių metu – automobiliams teks irtis per pliurzę ir taškyti balas.

Ypač sunku bus pirmiesiems ekipažas, todėl spėju, kad kvalifikaciniame važiavime geresnius rezultatus parodę vyrai rinksis toliau nuo starto esančias pozicijas. Tokiu atveju jie gaus iki žvyrų pravalytą kelio paviršių“, – prognozavo H. Kazakauskas.

Dar vienas svarbus dalykas – teisingai pasirinkti padangas. Paprastai klasikinėmis žiemiškomis sąlygomis sportininkai naudoja asimetrines dygliuotas padangas, tačiau turint galvoje, kad trasoje bus daug vandens ir sniego pliurzės, efektyviau „dirbti“ turėtų simetrinės padangos su „eglutės“ formos protektoriaus piešiniu.

„Tokios sąlygos, kokiomis vyks varžybos, padangų dyglius „žudo“ itin negailestingai, todėl sportininkams šiųmetinis „Halls Winter Rally“ kainuos brangiau nei įprastai“, – pastebėjo ralio pedagogas.

N40 vyrų autoklubas
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Automobilių sportas

Greičiausi lenktynininkai federacijos prezidentui pateikė precedento neturintį prašymą (2)

Greičiausi mūsų šalies ralio lenktynininkai Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentui Romui Austinskui pateikė precedento neturintį prašymą atšaukti Ralio komiteto pirmininką Marį Simsoną. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, prašymą pasirašė žinomi ralio veidai: Vytautas Švedas, šių metų čempionas latvis Janis Vorobjovas, Martynas Samsonas, Vaidotas Žala, Giedrius Notkus, Ramūnas Čapkauskas ir kiti.

D. Butvilas grįžta į ralio trasą nauju automobiliu

Vienas greičiausių Lietuvos ralio sportininkų tęsi savo gerbėjams duotą pažadą startuoti dar 2016 metais. Dominykas Butvilas kartu su ilgamečiu šturmanu Renatu Vaitkevičiumi jau šį savaitgalį startuos Lenkijos legendiniame „Rajd Barborka 2016“ ralyje. Vienintelis lietuvių ekipažas persės į jiems dar nebandytą „Ford Fiesta R5“ automobilį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Monte Karlo ralyje lietuviai dalyvaus kitu automobiliu

Iki Monte Karlo ralio likus kiek daugiau nei mėnesiui, jame besiruošiantys dalyvauti lietuviai Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius nutarė lenktyniauti kitu automobiliu – jie šioms lenktynėms nuomosis modernesnį „Mitsubishi Lancer Evo X“. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, sprendimą komanda priėmė dėl keleto priežasčių.

Tikisi, kad 4x4 automobilių sporto pakilimas Lietuvoje tęsis

Apžvelgdamas jau pasibaigusį, 2016 metų, sezoną Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) 4x4 komiteto pirmininkas Gediminas Grigaitis džiaugėsi, kad pavyko pasiekti puikių rezultatų bei vis labiau atgaivinti šią sporto šaką. Jis tikisi, kad ateinantis sezonas padovanos dar daugiau pergalių ir naujovių.

„Nemunring Winter Games“: nuo aušros iki sutemų

150 yra skaičius, kurį daugumą lietuvių vis dar prilygina maždaug 500 litų, bandydami susiprasti daiktų vertėje. 150 yra skaičius, kurio nenorite pamatyti pareigūnų greičio radare, nes tai vienareikšmiškai kvepia problemomis. 150 ir daugiau – tai žmonių, saulėtą sekmadienį praleidusių Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje populiacija, jei skaičiuosime tik sėdėjusius už vairo, nes kitų ten buvo gerokai daugiau.
Facebook draugai