Kai XIX a. pabaigoje buvo pradėti organizuoti pirmieji automobilių raliai, juose startuojančios mašinos nuo važinėjančių gatvėmis dažniausiai skirdavosi vieninteliu atributu: pora papildomų žibintų. Tačiau ir šiais laikais, kai patys greičiausi koviniai ralio aparatai su standartiniais turi tik vienodą kėbulo siluetą, yra išlikę būdų, leidžiančių esminius lenktyniavimo malonumus patirti išvengiant sausros piniginėje.
N 40 vyrų autoklubo nuotraukos

„N40-Narvesen“ ralio komandos vyrai, besiruošdami „300 Lakes Rally“ fiestai, sprendė visiškai skirtingus galvosūkius. Klubo vadovas Algirdas Kazlauskas, dėl įsisenėjusių „Subaru Impreza STi“ kaprizų šią vasarą persėdęs į SG klasės reikalavimus atitinkantį „Renault Clio Sport“ varžybų išvakarėse apsiribojo variklio alyvos pakeitimu.

„Tokia procedūra kainuoja tiek, už kiek nusiperki pačią alyvą ir filtrą. Kadangi išsitepaluoti rankų nebijome patys – viskas atsieina pigiau, nei bet kuriam kitam automobilininkui užsukus į pogrindinį servisą-garažą“, – šypsojosi A. Kazlauskas.

Beveik tokia pat neskausminga pasiruošimo didiesiems „ralio atlaidams“ darbotvarke džiaugėsi kitas SG klasėje startuojantis „N40-Narvesen“ komandos ekipažas – Edvinas ir Andrius Bieliauskai. Jų „VW Golf“, nuo standartinio besiskiriantis tik pliku salonu ir sumontuotais saugos lankais, šįkart starto išvakarėse buvo palepintas tik ratų geometrijos patikra.

„Tiesą sakant neprisimenu kada prieš varžybas išleidom didesnę nei 300 eurų sumą. Paprastai atidžiai patikrinam ar viskas tvarkoj su pakaba ir kilus įtarimas dėl kokios nors traukės, šarnyro ar pusašio, tą daiktą pakeičiam. Dar nusiperkam porą naujų padangų. Tai gero viskas“, – vardijo A. Bieliauskas.

Tuo tarpu į greičiausių Lietuvos ralio čempionato pilotų dešimtuką patenkantis Eugenijus Sladkevičius (I įskaitoje jis užima 5-ąją vietą) su „Mitsubishi EVO X“, prisipažįsta, kad mažiausia suma, už kurią reikėjo „paglostyti“ automobilį prieš varžybas – 1500 eurų.

„Šios „300 Lakes Rally“ varžybos visai netyčia tapo malonia išimtimi: jau prieš ralį „Žemaitija 2015“ atkreipę dėmesį į juntamai sumažėjusią variklio galią, ilgokai ieškojome kur „išsilakstė“ mūsų arkliai.

Išardžius variklį meistrai konstatavo, kad turbinos sparneliai nuo karščio apdegę ir kad turbiną reikia keisti. Toks daiktas pas sportinių agregatų tiekėjus kainuoja apie 1300 eurų, o dar maždaug 400 eurų – montavimas ir reguliavimas.

Tačiau mūsų užsakymas dėl kažkokių priežasčių taip vėlavo, kad kilo grėsmė apskritai nespėti pasiruošti raliui. Tada ryžomės šiokiai tokiai avantiūrai ir turbiną nusipirkom „šrote“. Čia už ją paklojom 300 eurų, tačiau klausimas, ar tas daiktas dirbs normaliai ir ilgai, lieka atviras“, – dėstė „N40-Narvesen“ komandos lyderis.

Beje, tokie automobilių aptarnavimo kaštai atrodo juokingi, lyginant su naujausiais ralio mašinų modeliais. Šią savaitę į „WELLMAN Rally Team“ komandos vyrai – Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas iš „Mitsubishi Lancer Evo X“ persėdę į „Škoda Fabia S2000“ pasmerkė save keliskart didesnėms išlaidoms.

Čekiškas bolidas yra mažiau galingas (2 l darbinio tūrio variklis generuoja 279 AG ir 253 Nm; „Mitsubishi Lancer Evo X“ – 300 AG ir beveik dvigubai daugiau Nm), pasižymi geresnėmis valdymo savybėmis, tačiau žymiai brangiau eksploatuojamas. Antai, vien galinis pusašis „Lancer X“ automobiliui kainuoja 600 eurų, o S2000 „Škoda Fabia“ – 7 500 eurų. Variklio aptarnavimas, kurį reikia daryti kas 1 200 km, kainuoja 14 000 eur.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Susivieniję „drifteriai“ surinko rekordišką sumą vėžiu sergantiems vaikams (1)

Žolinių šventės metu Kačerginės „Nemuno žiedo“ vidinė trasa prisipildė sportinių...

„Fast Lap“ greičiausio rato lyderiai leidžiasi į paskutinę medžioklę

„Autoplius.lt Fast Lap “ šių metų sezone liko vienas etapas. Po jo organizatoriai jungs...

Bekelės entuziastai sezoną užbaigs Sariuose

Lygiai po mėnesio, rugsėjo 16-ąją, finišuos Lietuvos automobilių „rally raid“ čempionatas...

R. Kažukauskaitė: didžiausias pasiekimas trasoje – nugalėta baimė

Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti...

Top naujienos

Kaimynų prekybos tinklas ruošiasi galingam spurtui Lietuvoje (4)

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklo „ Depo “ prekybos tinklas...

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (567)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Turkijoje siaučia pavojingas virusas: vienas iš simptomų – pykinimas (14)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) informuoja apie šių metų liepos ir rugpjūčio...

DELFI startuoja naujas kanalas „Būstas“ (1)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

K. Girnius. Ar reikėtų „perkrauti“ santykius su Baltarusija? (16)

Pastarosiomis dienomis vis labiau rašoma apie Baltarusiją . Michailas Saakašvilis pasakė...

Archeologai patvirtino: pajūryje iš tiesų rastas kuršių piliakalnis

Archeologiniai tyrimai patvirtina, kad praėjusią vasarą Pajūrio regioniniame parke, vos už kelių...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 10.11 (111)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Elito karai Rusijoje: eksministras tėškė kaltinimus V. Putino bendražygiui (39)

Rusijos valdžios elitų tarpusavio karai, apie kuriuos iki šiol kalbėjo tik stebėtojai, netikėtai...

Sumaištis Olandijoje: radijo stoties pastate buvo laikomi įkaitai atnaujinta 11.07 (11)

Olandų radijo stotyje 3FM keli žmonės buvo paimti įkaitais. Apie tai ketvirtadienį pranešė...

Iškilo grėsmė Kuršių marioms: būklė blogėja kasdien (32)

Kuršių marios yra unikalus Lietuvos vandens telkinys, įsiterpęs tarp žemyninės šalies dalies ir...