Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, pirmajame etape dalyvavo beveik du šimtai sportininkų, kurie kovėsi keturiose klasėse. „Super 1600“ klasėje dalyvavo ir du lietuviai – Ernestas Staponkus ir Kasparas Navickas.

Pernai „ES Motorsport“ komandos narys Ernestas Staponkus šiame čempionate liko septintas ir neslėpė planų šiemet pakovoti dėl aukštesnių vietų.

„Pernai pasisėmėm patirties, o šiais metais jaučiamės gerokai stipresni“, – prieš startą sakė Ernestas.

Konkurencija šiais metais kaip niekad didelė – „Super 1600“ klasėje dalyvavo net 32 sportininkai.

Pirmą lenktynių dieną lietus pylė kaip iš kibiro ir trasa buvo itin slidi. Tačiau E. Staponkus jau laisvosiose treniruotėse pasirodė puikiai – jis pasiekė antrą rezultatą. Deja, antrosiose išslydo iš trasos ir pažeidė automobilio pakabą – teko pasitraukti jau po antrojo rato. Komanda sutvarkė automobilį, tačiau pagerinti rezultato lietuviui jau nebepavyko.

Nepaisant to, po kvalifikacinių treniruočių E. Staponkus iš 32 sportininkųų buvo 4 vietoje.

Pagal šių lenktynių taisykles vyksta keturi atkrintamieji važiavimai, po kurių į pusfinalius patenka tik 12 greičiausių sportininkų. Kvalifikaciniai važiavimai Ernestui sekėsi puikiai – po jų jis buvo šeštoje pozicijoje ir lengvai pateko į pusfinalį.

Lenktynėse vyksta du pusfinalių važiavimai ir po tris greičiausius sportininkus patenka į superfinalą. Ernestas savajame pusfinalyje startavo iš trečios pozicijos, bet po starto nukrito į ketvirtą vietą – reikėjo aplenkti bent vieną priešininką. Tą lietuviui pavyko padaryti gan greitai – dar pirmajame rate jis aplenkė priešininką iš Norvegijos.

Norvegas Margusas Bergsjobrendenas ėmė spausti lietuvį desperatiškai norėdamas susigrąžinti poziciją. Teko gintis. Ernestui tai sekėsi, tačiau vienas norvego „bakstelėjimas“ lietuviui tapo lemiamas – paskutiniajame rate jis trenkėsi į lietuvio „VW Polo“ galą, pastarasis pašoko ant dviejų ratų ir vos neapvirto. E. Staponkus sugebėjo išlaikyti automobilį trasoje, bet per tą laiką du konkurentai jį aplenkė.

Rezultatas – penktoji vieta finale. Po finišo paaiškėjo, kad Ernestas Staponkus klasifikuojamas 8 vietoje bendroje įskaitoje ir turi 13 įskaitinių taškų.

„Kankina dvejopos mintys – iš vienos pusės esu patenkintas, nes buvom konkurencingi ir kovėmės dėl aukštų pozicijų. Iš kitos pusės – nusivyliau, nes tikrai galėjau kovoti dėl aukščiausių vietų. Bet kokiu atveju pirmas etapas nuteikia optimistiškai. Su nekantrumu lauksiu antrųjų lenktynių“, – pasakoja „ES Motorsport“ komandos lenktynininkas E. Staponkus.

Papildyta 04.20, 10:56

Kitas lietuvis – K. Navickas pirmajame važiavime susidūrė su techninėmis automobilio problemomis, o trečiajame parodė geriausią rezultatą (3 min. 27 sek.) iš 32 varžybose likusių sportininkų ir į ketvirtojo važiavimo startą važiavo būdamas 9-oje vietoje.

Tačiau jau pirmuosiuose trasos metruose rikiuotėje įvyko masinis susistumdymas, o į Kasparo vairuojamo „Škoda Fabia S1600“ bolido galinę dalį atsitrenkęs varžovas nubraukė bet kokias lietuvio viltis kovoti dėl patekimo į pusfinalį.

„Iš dalies apmaudu, kadangi trasoje jaučiausi gerai, o sekmadienį prieš paskutinį kvalifikacinį važiavimą nustojus lietui tikrai galėjome pakovoti dėl patekimo į pusfinalį, tačiau savo nenuspėjamumu šis sportas ir žavi milijonus visame pasaulyje.

Savaitgalis tikrai buvo permainingas. Nepaisant lietaus, treniruotėse trasos būklė buvo gera ir man pavyko parodyti antrą geriausią laiką tarp visų „Super 1600“ klasės dalyvių. Tuo tarpu pirmame kvalifikaciniame važiavime turėjome techninių problemų, kuomet lenktynių metu užsikirto akceleratoriaus trosas, o antrame per anksti startavus teko įveikti papildomą „joker“ ratą.

Džiugu, jog trečiasis kvalifikacinis važiavimas buvo kur kas sėkmingesnis. Dėl prastos pozicijos antrame važiavime, šiame startavome su trečia grupe, todėl turėjome kiek geresnės būklės trasą ir man pavyko maksimaliai tai išnaudoti.

Su pakiliomis nuotaikomis ir visiškai išdžiūvus trasai stojome prie starto linijos paskutiniame, ketvirtame, sekmadienio važiavime. Gaila, tačiau vos startavus tarp sportininkų įvyko susistumdymas, o šalia manęs važiavęs sportininkas visos rikiuotės buvo stumteltas į mano pusę ir užkliudė automobilio galą.

Po šio veiksmo buvo jau nebeįmanoma suvaldyti automobilio, o varžybos galutinai baigėsi atsitrenkus į trasos atitvarus. Automobilis ir aš pats buvome kiek aptalžyti, bet iki etapo Anglijoje žaizdas tikrai išsigydysime ir toliau kovosime“, - pasakojo K. Navickas.

Galutinėje įskaitoje jis surinko 105 taškus ir su dar dviem sportininkais savo klasėje dalinosi 17–19 vietas.

Nugalėtoju pirmajame pasaulio čempionato sezono etape tapo dukart pasaulio ralio kroso čempionas Peteris Solbergas, tuo tarpu Europos čempionato „Super 1600“ klasėje triumfavo Ulrikas Linnemannas su „Peugeot 208 Super 1600“ bolidu. Varžybose debiutavo ir devyniskart pasaulio ralio čempionas Sebastianas Loebas, kuris viso etapo metu demonstravo stabilų greitį ir finišavo 5-oje vietoje.

Antrasis Europos ralio-kroso „Super 1600“ čempionato etapas vyks Didžiojoje Britanijoje gegužės paskutinį savaitgalį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)