Sausio 30-31 dienomis vyksiančiame ralyje D. Butvilas ir K. Helleris nesivaržys su kitais sportininkais – šis ekipažas važiuos vadinamaisiais „nulinukais“, t.y. turės užtikrinti saugumą ralio trasoje ir važiuos prieš pat pagrindinius lenktynininkus.

„Startuosime šiame ralyje, nes noriu išmokyti savo šturmaną dirbti žvyrinėje žiemos trasoje. Važiuosime su „Mitsubishi Lancer Evolution X“ automobiliu ir tai mums bus lengva treniruotė. Turime tobulėti kaip ekipažas ir dalintis turimomis patirtimis. Per šį ralį Kamiliui galėsiu perduoti daug savo žinių, ką ir kaip turi daryti šturmanas tokiomis sąlygomis. Stenogramos skaitymas žiemą šiek tiek skiriasi nuo to pačio darbo vasarą, o ypač ant asfalto dangos.

Kamilis yra patyręs šturmanas, tačiau žieminėse lenktynėse dalyvavo vos kelis kartus. Noriu iškart pasakyti, kad mūsų ekipažo pagrindinis tikslas yra saugumas ralio trasoje. Turėsiu stebėti ne tik kelią, bet ir žiūrovus. Nuliniai ekipažai turi atsakingą misiją, kurios tikrai nepamiršiu“, – teigia Lietuvos ralyje vienerius metus nestartavęs D. Butvilas.

Pagal visas ralio taisykles, šis ekipažas nebus įtraukiamas į bendrą įskaitą ir važiuos prieš pat startuosiančius lenktynininkus, informuodamas susirinkusius žiūrovus apie prasidedantį greičio ruožą.
Ne vienam automobilių sporto entuziastui kils klausimas, kodėl D. Butvilas ir K. Helleris nestartuoja ralio įskaitoje ir nesivaržys su kitais sportininkais? Vis dėlto, Lenkijos vicečempionų sutartis su „Subaru Poland Rally Team“ įpareigoja dalyvauti ralio varžybose būtent su šio gamintojo automobiliais.

„Važiuosime sau ir žiūrovams. Be galo pasiilgau lietuviškų greičio ruožų ir lietuvių ralio fanų. Šiuo metu mūsų „Subaru“ automobilis yra ruošiamas kitoms varžyboms, tad nusprendėme nupūsti dulkes nuo „Mitsubishi“, su kuriuo iškovojau du Lietuvos ralio čempiono titulus. Nors automobilis šiuo metu yra visiškai parengtas pardavimui, pasimankštinti tiek man, tiek ir jam bus tik į naudą,“ – kalba 2014 metus Lenkijos ralio trasose praleidęs lietuvis D. Butvilas.

Jo teigimu, tai išties bus labai malonus sugrįžimas į gimtąsias Lietuvos trasas.

Tačiau ekipažas kelia sau didelius reikalavimus. Šiame ralyje jie sieks išmokti sklandžiai dirbti žvyro ir ledo dangos trasoje ir tobulins komandinį ekipažo darbą. Pagrindinis stenogramos skaitymo specifikos skirtumas yra tame, jog ant asfalto dangos automobilis turi daug daugiau sukibimo, jį veikia smarkesnės išcentrinės jėgos. Greitai lekiančiame ralio automobilyje stenogramos informaciją šturmanas privalo suteikti greitai, aiškiai ir laiku, būtina tiksliai žinoti, kurioje vietoje tiksliu laiko momentu automobilis yra.

„Tai yra būtina sklandžiam ritmui palaikyti, neperkrauti vairuotojo nereikalinga informacija, arba dar blogiau – pavėluotai skaityti. Šturmanas kartas nuo karto žvilgteli į kelią ir turi greitai susigaudyti. Žiemą, kai daug sniego, kelias daug sunkiau matomas – visur balta. Pažiūrėjęs į jį „akies krašteliu“ nieko nesuprasi. Todėl šturmanai pasitelkia viso kūno pojūčius: savo šonais, kojomis, jaučia spaudimą prie sėdynės ir nuspėja, kurio greičio posūkyje randamės.

Važiuojant ant asfalto visi šie pojūčiai ryškesni, na o ant žvyro ar sniego reikia būti dar jautresniam. Atrodo smulkmena, bet nepriekaištingam ekipažo darbui tokios detalės – labai svarbios“, – stenogramos skaitymo specifikos skirtumus pristato D. Butvilas, pirmas lietuvis pasirašęs sutartį su profesionalia užsienio ralio komanda.

D. Butvilas 2012 ir 2013 metais iškovojo Lietuvos ralio čempiono titulus, 2014 metais tapo Lenkijos ralio čempionato vicečempionu N4 klasėje bei užėmė 3-ią vietą legendiniame „Kryterium Karowa“ greičio ruože „Rajd Barborka“ ralyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją