Šį savaitgalį vyksta trečias Lenkijos ralio čempionato etapas „Rajd Karkonoski“. Šiame ralyje startuos ir 2012 ir 2013 Lietuvos ralio čempionas Dominykas Butvilas.
Dominykas Butvilas
© DELFI / Kiril Čachovskij

- Kokios pagrindinės naujienos prieš būsimą Lenkijos ralio čempionato etapą?

- Šiame ralyje startuosiu su N grupės automobiliu. Paskutinį kartą N grupėje važiavau 2012 metais. Kokie yra pagrindiniai skirtumai tarp šių automobilių? Visų pirma, dera paminėti, kas visiems rūpi labiausiai, kiek „arklių“. Mechanikai mane patikino, kad nors ir turime naują motorą, jis niekuo nesiskiria nuo prieš tai buvusio. Taigi, turiu tuos pačius 330 arklio galių, tik šį kartą jie turi traukti sunkesnį vežimą. O sunkesnį todėl, kad N grupės automobilis turi daugiau standartinių dalių – stiklinius langus ir sunkesnes pakabos detales.

Trasoje svorio skirtumas išties jaučiasi, reikia ankščiau ir sunkiau stabdyti, mašina šiek tiek vangiau greitėja. Taip pat R grupės „Subaru“ automobilis dėl pakabos konstrukcijos buvo kiek vikresnis kelyje. Tačiau nėra to blogo, kas neišeitų į gerą. Dabar N grupėje galiu varžytis su panašių charakteristikų automobiliais. Galiu sėkmingai pasilyginti savo vairavimo kokybę, nekeliant klausimo kur mašinos, o kur mano trūkumai, nes technika yra daugiau ar mažiau vienoda.

- Kaip sekasi bendradarbiauti su komanda?

- Sutarti sekasi gerai. Man labai patinka mūsų mechanikai ir inžinieriai, kurie po daugelio metų jau yra tikri profesionalai. Didelių rezultatų aš dar neparodžiau, todėl nėra ir daug priežasčių švęsti. Tačiau, mes einame teisinga linkme, komanda tiki manimi, kaip ir aš pats. Progresuoju, ir tikiuosi, pakankamai sparčiai.

- Nuo praėjusio etapo praėjo nemažas laiko tarpas. Kaip per tą laiką ruošeisi?

- Praėjo nei daug, nei mažai – 6 savaitės. Per jas daug dėmesio skyriau treniruotėms ir savęs tobulinimui. Daugiausiai naudos davė darbas su mano ilgamečiu treneriu J. Dereškevičiumi. Dabar į Lenkiją grįžtu su naujomis jėgomis ir pasitikėjimu. Nemažai valandų praleidome prie virtualaus lenktynių simuliatoriaus. Vieniems tai gali pasirodyti panašu į žaidimą, bet aš į tai žiūriu kitaip. Dirbant su treneriu, net ir virtualioje erdvėje galiu išlavinti labai daug naudingų įgūdžių, kuriuos sėkmingai pritaikysiu tikroje ralio trasoje.

- Kam skyrei daugiausiai dėmesio?

- Grįžus į Lenkiją, daug dėmesio skyriau ir tolesniam stenogramos tobulinimui. Kadangi mano dabartinis šturmanas K. Helleris Lenkijoje jau važiuoja ne pirmus metus, parodė man klasikinių būsimų ir buvusių Lenkijos ralio kelių. Vis dar neatsikratau nuostabos jausmo, kai pamatau įvairias sekcijas kalnuose. Niekada gyvenime neteko stenogramų surašinėti tokiuose keliuose. Nors ir pirmą kartą tai gerokai stebina ir glumina, reikia susikaupti ir dirbti. Turėjome tris testų dienas, kur bandžiau automobilį skirtingose trasose. Nuvažiavome 300–400 km ir naujoje mašinoje jaučiuosi vis geriau. Iš esmės treniruotėmis esu labai patenkintas.

- Kokia tavo vieta turnyro lentelėje?

- Turnyro lentelėje pirmauja G. Gzybas ir W. Chuchala, kurie laimėjo po vieną ralį. Mano situacija komplikuota – sezonas man prasideda iš naujo. Kaip ir minėjau, nuo būsimo ralio važiuosiu N grupės, o ne R, automobiliu. Perėjus į kitą grupę mano taškai vėl skaičiuojasi nuo nulio. Pagrindinė taktika – važiuoti stabiliai ir rinkti taškus kiekviename etape. Dar turiu visus šansus nugalėti, todėl viskas mano rankose.

- Kuo bus išskirtinis būsimas etapas?

- Šį savaitgalį startuosiantis ralis „Rajd Karkonoski“ – vienas sudėtingiausių visame sezone. Lenkijos lenktynininkai sako, kad kalnuose vyksiantis ralis pasižymi labai techniškais, siaurais ir vingiuotais keliais, kurie yra dar ir pakankamai nelygūs. Aš pats dar tų trasų nemačiau, bet esu tikras, bus labai įdomu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laimėk „Braliukų mūšį“ – laimėsi Lietuvos čempionatą

Rugsėjo 9-10 dienomis Kaune vykstantis Baltijos šalių šonaslydžio čempionato finalas „...

„Fast Lap“ trasoje – su „Tesla Model S“

Finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Time Attack“ važiavime bus mažiausiai du pirmi...

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Susivieniję „drifteriai“ surinko rekordišką sumą vėžiu sergantiems vaikams (1)

Žolinių šventės metu Kačerginės „Nemuno žiedo“ vidinė trasa prisipildė sportinių...

„Fast Lap“ greičiausio rato lyderiai leidžiasi į paskutinę medžioklę

„Autoplius.lt Fast Lap “ šių metų sezone liko vienas etapas. Po jo organizatoriai jungs...

Top naujienos

Ispanijoje įvykdyta dar viena ataka: nušauti penki teroristai, vilkėję mirtininkų liemenes sužeisti septyni žmonės (289)

Ispanijos pajūrio kurorte Kambrilse penktadienį paryčiais automobiliui „Audi“ įsirėžus į...

E. Jakilaitis: paskutinė mano laida, kurią rekomendavau pažiūrėti šeimai, buvo su R. Karbauskiu (45)

Trečius metus iš eilės DELFI vykdomame projekte „Lietuvos įtakingiausieji 2017“...

Lėktuvnešio apsauga kelia abejonių: ant jo nutūpęs dronas liko nepagautas (47)

„HMS Queen Elizabeth“ lėktuvnešis – naujas, modernus ir didelis Jungtinės Karalystės...

Keisis atliekų tvarkymas: pokyčius pajus kiekvienas gyventojas (4)

Visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, greitai augant vartojimui planuojama, kaip spręsti sparčiai...

Papasakojo, kaip išsirinkti skaniausius vaisius ir daržoves

8 iš 10 Lietuvos gyventojų vaisių ir daržovių kokybę vertina remdamiesi vien jų išvaizda....

Apklausa: konservatoriai jau lenkia valstiečius (176)

Opoziciniai konservatoriai pagal populiarumą aplenkė valdančiąją Lietuvos valstiečių ir...

Požymiai, kad jūsų svoris normalus ir nereikia daugiau lieknėti (9)

Kartais aklavietė lieknėjant yra ženklas, kad reikia gero postūmio toliau savo tikslui pasiekti....

Antiglobalizmas – naujasis kvailių socializmas (92)

Remiantis nusistovėjusia ekonomikos teorija, globalizacija „pakelia visas valtis“ ir turi...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (7)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...