Šį savaitgalį Lenkijos miesto Rzeszowo apylinkėse susirinks patys greičiausi Europos ralio meistrai, kurie varžysis ralyje „Rajd Rzeszowski“. 26-ą kartą vykstančios varžybos yra 3-asis Lenkijos bei 5-asis Europos ralio čempionato etapas.
D. Butvilas ruošiasi raliui Lenkijoje
© Asmeninis albumas

Šiais metais „Rajd Rzeszowski“ lenktynininkų yra vadinamas bene karščiausiu sezono raliu. Visų pirma, oro temperatūra laikosi didesnė nei 30 laipsnių, tad automobilio salone pakyla dvigubai. Antra, konkurencija šiame ralyje bus milžiniška – starto sąraše net 96 lenktynininkai.

„Rzeszowo ralyje būsiu vienas naujokų, nes čia bus tik mano antras startas. 2014 metų sezone su „Subaru Poland Rally Team“ komanda šis etapas mums buvo pats sėkmingiausias sezone. Rzeszowo ralis pasižymi labai aukštomis temperatūromis. Visą ralio savaitę laikysis didesnė nei 30 laipsnių oro temperatūra. Pilotams tai reiškia atšiaurią lenktyniavimo aplinką – 40-60 laipsnių įkaitusį automobilio saloną. Vietomis prie kojų temperatūros pakyla ir iki 70-ties laipsnių“, – pastebi D. Butvilas.

„Tiesiogine ir perkeltine prasme, lenktyniniame kombizone pilotams kraujas gali ir „užvirti“, nes ralyje bus neregėtai didelė konkurencija. Kartu su mumis R5 klasėje startuos dar 23 automobiliai. Kadangi šios varžybos sutampa su Europos ralio čempionato etapu, jos išsiskiria dalyvių gausa, bene dvigubai ilgesne trasa ir platesne geografija.

Visi ruožai bus vidutiniškai 20 kilometrų ilgio. Palyginimui galiu pasakyti, kad Lietuvos ralyje vos vienas kitas ruožas siekia tokį kilometražą, taigi prie to nepratusiems pilotams bus papildomas iššūkis išlaikyti koncentraciją, kovojant su karščiu ir nuovargiu. Ilgametis mano šturmanas Renatas Vaitkevičius turės daug darbo. Paruošti stenogramą 214 kilometrų greičio ruožų – velniškai didelis darbas“, – ralio konkurenciją apibrėžia vienintelis Lenkijos ralio čempionate kovojantis Lietuvos lenktynininkas.

Rzeszowo ralis driekiasi Žemųjų Karpatų regiono keliais, kalvomis ir mažais miesteliais. Lietuvio akiai tai kiek neįprastas vaizdas, nes tokių kalvų Lietuvos trasose nėra. Keliukai, siauri ir greiti, dalyvių laukia daug kirtimų per žolę.

„Kiekvienas rato „nuleidimas“ nuo asfalto – rizika prakirsti padangą, tačiau norint palaikyti greitį – tai daryti būtina. Europos čempionato dalyviai pagal starto tvarką važiuos pirmesni ir turės švaresnį kelią, tačiau mūsų tikslas ir toliau jaukintis „Škoda Fabia R5“ automobilį. Jau važiavome ant ledo, sniego, šlapio ir purvino asfalto, žvyro. Dabar laukia karštas ir lipnus asfaltas. Sekmadienio testuose dirbome su inžinieriais iš Čekijos taikant automobilį prie vietinės ralio specifikos ir mano vairavimo stiliaus – tai labai svarbi diena padedanti pamatus greičiui varžybose“, – būsimo ralio trasų specifiką pristato D. Butvilas.

Sportininkas neprognozuoja būsimo ralio rezultatų, nes „Rajd Rzeszowski“ ralyje varžysis eilė sportininkų, turinčių tūkstantines kilometrų patirtis asfalto trasose. Šiuo metu D. Butvilas su R. Vaitkevičiumi užima 2-ąją vietą Lenkijos ralio čempionate.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Susivieniję „drifteriai“ surinko rekordišką sumą vėžiu sergantiems vaikams (1)

Žolinių šventės metu Kačerginės „Nemuno žiedo“ vidinė trasa prisipildė sportinių...

„Fast Lap“ greičiausio rato lyderiai leidžiasi į paskutinę medžioklę

„Autoplius.lt Fast Lap “ šių metų sezone liko vienas etapas. Po jo organizatoriai jungs...

Bekelės entuziastai sezoną užbaigs Sariuose

Lygiai po mėnesio, rugsėjo 16-ąją, finišuos Lietuvos automobilių „rally raid“ čempionatas...

R. Kažukauskaitė: didžiausias pasiekimas trasoje – nugalėta baimė

Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti...

Top naujienos

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (306)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

A. Užkalnis. Blogybių šaknis yra dviratininkai (275)

Nežinau, ar jūs pastebėjote, bet mūsų vasarėjančioje Lietuvoje (iki kitų metų tikrai...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...