Elektromobiliai – kol kas ekologiškiausia ir efektyviausia kada nors sukurta masinės gamybos transporto priemonė, tad į alternatyvius energijos šaltinius aktyviai žvalgosi ir automobilių sportas. Vieno populiariausių ir didžiausių elektra varomų sportinių automobilių čempionato „Formulė E“ (angl. FIA Formula E Championship) dalyvių gretas papildys ir gamyklinė BMW komanda, rašoma pranešime žiniasklaidai.
BMW elektromobiliai debiutuos „Formulės E“ pasaulio čempionate
© Gamintojo archyvas

Trasoje išbandytas inovacijas taikys serijinėje gamyboje

BMW komanda šiame čempionate debiutuos kitąmet, penktajame pasaulinio lygio čempionato sezone. BMW bendradarbiaus su „Formulės E“ ir apskritai automobilių sporto senbuviais – „Andretti“ komanda. Kitam sezonui BMW paruošė visiškai naują, inovatyvų bolidą.

Automobilių sportas visuomet buvo galimybė sukurti ir išmėginti naujausias technologijas, jas pritaikyti gatvėmis važinėjančių, kasdienių automobilių gamybai. Su tokiu tikslu į „Formulės E“ čempionatą ateina ir BMW. Čia sukurtos ir ištobulintos technologijos bus pritaikytos masinės produkcijos, kasdieniams BMW i-serijos ateities modeliams.

Elektrifikavimas yra viena iš svarbiausių BMW grupės veiklos strategijos krypčių. Visi koncerno automobiliai, nepaisant markės ar modelio, bus kuriami su elektrinėmis arba hibridinėmis versijomis šalia esamų vidinio degimo variklio versijų. Tikimasi, kad 2025 metais BMW grupės gaminamų elektra varomų automobilių pardavimai sudarys 15-25 proc. visų pardavimų.

Planuojama, kad šių metų pabaigoje keliuose jau važinės net 200 tūkst. elektrifikuotų BMW automobilių.

Pergalės – svarbiausias prioritetas

Dalyvavimas šiame čempionate ne ką mažiau svarbus ir „BMW M Motorsport“ padaliniui. Nors jiems tai bus nauja teritorija, tačiau ši patirtis, be jokios abejonės pasitarnaus ateityje, kuomet automobilių sporte bus naudojama vis daugiau elektros galios.

„Formulės E“ čempionatas yra ne tik puiki technologijų bandymų laboratorija, bet ir tikras automobilių sportas. Pergalės čia – svarbiausias prioritetas, o greičiausieji apdovanojami prizais ir šlove. Ateidamas į šį čempionatą, BMW koncernas ruošiasi ne tik kurti inovatyvias, naujausias technologijas, bet ir rimtai varžyti dėl čempionų titulo. Būtent todėl buvo nutarta bendradarbiauti su „Andretti Autosport“. Jie čempionate dalyvauja nuo 2014-ųjų, šių metų sezonas komandai – jau trečiasis. Per tiek laiko „Andretti Autosport“ sukaupė daug patirties, reikalingos norint būti konkurencingiems.

Tiesa, nors oficialiai BMW komanda „Formulės E“ čempionate debiutuos tik kitąmet, tačiau jie nebus visiški naujokai. BMW tiesiogiai šio čempionato lenktynėse dar niekada nedalyvavo, tačiau šios markės automobilius „Formulės E“ trasose išvysti buvo galima ir anksčiau. Oficialus „Formulės E“ čempionato saugos automobilis yra „BMW i8“.

Prikausto vis daugiau azarto mėgėjų pasaulyje

„Formulės E“ čempionato etapai vyksta pačiuose didžiausiuose pasaulio miestuose, bolidai skrieja gatvėse įrengtose trasose, o juos vairuoja aukščiausios klasės pilotai. Dauguma jų į šį čempionatą atėjo iš kitų aukščiausio lygio čempionatų, tokių kaip „IndyCar“ ar „Formulė 1“.

„Formulės E“ čempionatas dažnai yra lyginamas su „Formule 1“. Nors panašumų tarp šių dviejų čempionatų galima atrasti daug, ir skirtumų egzistuoja nemažai. Visų pirma, šio čempionato bandymai, kvalifikacija ir lenktynės vyksta tą pačią dieną.

„Formulės E“ lenktynėse sirgalių jaudulys tampa išskirtinai svarbiu, nes šis čempionatas žiūrovams leidžia tiesiogiai prisidėti prie savo favoritų sėkmės. Lenktynių metu vyksta balsavimas, kurio metu sirgaliams leidžiama atiduoti balsus už savo palaikomus pilotus. Lenktynininkų, kurie sulaukia stipriausio palaikymo, bolidų varikliams yra suteikiamas „sirgalių įkrovimas“, kuris gali pasitarnauti kovojant dėl labai naudingų metrų ir sekundžių įtemptose lenktynėse.

„Formulės E“ čempionato pirmasis sezonas buvo rengiamas 2014 metais, tai yra sparčiai populiarėjanti lenktynių šaka. Elektrinių formulių lenktynes transliuoja tokie televizijos kanalai, kaip „Fox Sports“, „Viasat“ ir „Eurosport“, aktyvių sirgalių skaičiai auga itin sparčiai. Kritikos sulaukiantis skleidžiamas „nesportinis“ elektrinių variklių gausmas prikausto daugiau ir daugiau azarto mėgėjų pasaulyje.

Trasoje elektra varomo automobilio keliamas futuristinis garsas siekia apie 80 decibelų, tai vos daugiau nei tradicinių gatvėmis riedančių automobilių keliamas triukšmas. Tačiau beveik 50 decibelų mažiau, nei yra įpratę girdėti „Formulės 1“ gerbėjai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujokas sugrąžino intrigą į „Wolf Race“

Trečiame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Wolf Race“ lenktynėse atsirado netikėta įtampa....

Viekšniuose varžysis ralio sprinto meistrai

Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionatas pasiekė savo finišo tiesiąją. Po šeštadienio...

Laimėk „Braliukų mūšį“ – laimėsi Lietuvos čempionatą

Rugsėjo 9-10 dienomis Kaune vykstantis Baltijos šalių šonaslydžio čempionato finalas „...

„Fast Lap“ trasoje – su „Tesla Model S“ (1)

Finaliniame „Autoplius.lt Fast Lap “ etape „Time Attack“ važiavime bus mažiausiai du pirmi...

„ENEOS Riga Summer Race“ lenktynės bus transliuojamos tiesiogiai

Šį penktadienį gausios Lietuvos sportininkų pajėgos jau judės Rygos „Bikernieki“ trasos...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (26)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (25)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (84)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1106)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...